Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
Početna stanica konjske železnice u Bohinjskoj BistriciMuzej savremene istorije Slovenije, br. 02618512
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
Pozdrav,
uzanu prugu Bohinjska Bistrica - Ukanc/Zlatorog sagradila je austrijska vojska u oktobru i novembru 1915. godine, predata je bila u saobračaj sa konjskom vučom 6.12.1915.
U vremenu od 30.4. do 23.7. 1917 bila je preuređena na elektro vučo i upotrebljavana od strane vojske do 4.11.1918. Posle prvog rata neko kratko vrijeme prevozila je i turiste 1919. godine.
Trasa je vodila uglavnom po cesti Bohinjska Bistrica - Zlatorog.
pozdrav
Darko
uzanu prugu Bohinjska Bistrica - Ukanc/Zlatorog sagradila je austrijska vojska u oktobru i novembru 1915. godine, predata je bila u saobračaj sa konjskom vučom 6.12.1915.
U vremenu od 30.4. do 23.7. 1917 bila je preuređena na elektro vučo i upotrebljavana od strane vojske do 4.11.1918. Posle prvog rata neko kratko vrijeme prevozila je i turiste 1919. godine.
Trasa je vodila uglavnom po cesti Bohinjska Bistrica - Zlatorog.
pozdrav
Darko
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
Krajna stanica vojne uzane pruge kod hotela Zlatorog u Ukancu i istovremeno početna stanica žičare, koja je preko Komne vodila sve do Krna i u dolini reke Tolminke. Fotografija iz leta 1916 je iz fototeke Goriškega muzeja, Nova Gorica.
Elektrifikacija pruge Bohinjska Bistrica - Ukanc.u 1917.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
Poštovani gospodine Darko, imam podatak da je ova pruga 0,70 m. Dali je tačan i dali su sve vojne pruge u Sloveniji bule te širine.
Pozdrav
Pozdrav
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
cira-1, pozdravljen,
imali smo puno diskusija o tome, da li je ova pruga 0,60m ili 0,70 m na forumu zeljeznice.net : Ozkotirna vojaška železnica Bohinjska Bistrica-Zlatorog tirne širine 700 mm
Ako bi htjeli 100% doći do potpuno tačnog zaključka, trebali bi pretražiti građu u vojnom muzeju u Beču. Postoji i mogučnost, da bi bila širina pruge drugčija kod konjske vuče i kasnije kod elektrovuče. Nema ni 100% tačnog podatka o lokomotivama Ganz.
Dakle ja sada u ovom stanju podataka ne zaključujem ništa bez kontrole u vojnom muzeju u Beču ili bar podatku o lokomotivi Ganz.
Pruga je završavala na stanici Zlatorog. Tako ime su joj dali vojnici:
Gde se je završavala konjska željeznica ?
Još stanice na ovoj pruzi:
Dakle:
Wocheiner Feistritz = Bohinjska Bistrica
Brod = Brod
Feld = Polje
St. Johann = Sv. Janez
Heiligen Geist = Sveti duh
Militär Friedhof = Vojaško pokopališče
Zlatorog = postaja poljske železnice Zlatorog
Dakle: ova stanica nema nikakve veze sa hotelom Zlatorog, sem toga, da je bila iznad hotela u brdu, na putu do izvora Save.
Po usponima i dužini pruge od jezera vidi se, dokle je stigla konjska željeznica, za koju imamo sada nacrt. Da li je bilo sve tačno tako izrađeno, neznam.
Ja ne mogu sada tačno nacrtati, kde tačno je bila ova stanica Zlatorog. Sigurno postoje neki ostaci temelja, za koje ja neznam. Sigurno postoje i urisi u katastru. Ali to treba pronaći prije se kaže da je to 100% lokacija.
Dakle, ima još posla za istraživače...
pozdrav
Darko
imali smo puno diskusija o tome, da li je ova pruga 0,60m ili 0,70 m na forumu zeljeznice.net : Ozkotirna vojaška železnica Bohinjska Bistrica-Zlatorog tirne širine 700 mm
Ako bi htjeli 100% doći do potpuno tačnog zaključka, trebali bi pretražiti građu u vojnom muzeju u Beču. Postoji i mogučnost, da bi bila širina pruge drugčija kod konjske vuče i kasnije kod elektrovuče. Nema ni 100% tačnog podatka o lokomotivama Ganz.
Dakle ja sada u ovom stanju podataka ne zaključujem ništa bez kontrole u vojnom muzeju u Beču ili bar podatku o lokomotivi Ganz.
Pruga je završavala na stanici Zlatorog. Tako ime su joj dali vojnici:
Gde se je završavala konjska željeznica ?
Još stanice na ovoj pruzi:
Dakle:
Wocheiner Feistritz = Bohinjska Bistrica
Brod = Brod
Feld = Polje
St. Johann = Sv. Janez
Heiligen Geist = Sveti duh
Militär Friedhof = Vojaško pokopališče
Zlatorog = postaja poljske železnice Zlatorog
Dakle: ova stanica nema nikakve veze sa hotelom Zlatorog, sem toga, da je bila iznad hotela u brdu, na putu do izvora Save.
Po usponima i dužini pruge od jezera vidi se, dokle je stigla konjska željeznica, za koju imamo sada nacrt. Da li je bilo sve tačno tako izrađeno, neznam.
Ja ne mogu sada tačno nacrtati, kde tačno je bila ova stanica Zlatorog. Sigurno postoje neki ostaci temelja, za koje ja neznam. Sigurno postoje i urisi u katastru. Ali to treba pronaći prije se kaže da je to 100% lokacija.
Dakle, ima još posla za istraživače...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
cira-1, pozdravljen,
imali smo puno diskusija o tome, da li je ova pruga 0,60m ili 0,70 m na forumu zeljeznice.net : Ozkotirna vojaška železnica Bohinjska Bistrica-Zlatorog tirne širine 700 mm
link: http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ne-700-mm/
Ako bi htjeli 100% doći do potpuno tačnog zaključka, trebali bi pretražiti građu u vojnom muzeju u Beču. Postoji i mogučnost, da bi bila širina pruge drugčija kod konjske vuče i kasnije kod elektrovuče. Nema ni 100% tačnog podatka o lokomotivama Ganz.
Dakle ja sada u ovom stanju podataka ne zaključujem ništa bez kontrole u vojnom muzeju u Beču ili bar podatku o lokomotivi Ganz.
Pruga je završavala na stanici Zlatorog. Tako ime su joj dali vojnici:
Gde se je završavala konjska željeznica ?
Još stanice na ovoj pruzi:
Dakle:
Wocheiner Feistritz = Bohinjska Bistrica
Brod = Brod
Feld = Polje
St. Johann = Sv. Janez
Heiligen Geist = Sveti duh
Militär Friedhof = Vojaško pokopališče
Zlatorog = postaja poljske železnice Zlatorog
Dakle: ova stanica nema nikakve veze sa hotelom Zlatorog, sem toga, da je bila iznad hotela u brdu, na putu do izvora Save.
Po usponima i dužini pruge od jezera vidi se, dokle je stigla konjska željeznica, za koju imamo sada nacrt. Da li je bilo sve tačno tako izrađeno, neznam.
Ja ne mogu sada tačno nacrtati, kde tačno je bila ova stanica Zlatorog. Sigurno postoje neki ostaci temelja, za koje ja neznam. Sigurno postoje i urisi u katastru. Ali to treba pronaći prije se kaže da je to 100% lokacija.
Dakle, ima još posla za istraživače...
pozdrav
Darko
imali smo puno diskusija o tome, da li je ova pruga 0,60m ili 0,70 m na forumu zeljeznice.net : Ozkotirna vojaška železnica Bohinjska Bistrica-Zlatorog tirne širine 700 mm
link: http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ne-700-mm/
Ako bi htjeli 100% doći do potpuno tačnog zaključka, trebali bi pretražiti građu u vojnom muzeju u Beču. Postoji i mogučnost, da bi bila širina pruge drugčija kod konjske vuče i kasnije kod elektrovuče. Nema ni 100% tačnog podatka o lokomotivama Ganz.
Dakle ja sada u ovom stanju podataka ne zaključujem ništa bez kontrole u vojnom muzeju u Beču ili bar podatku o lokomotivi Ganz.
Pruga je završavala na stanici Zlatorog. Tako ime su joj dali vojnici:
Gde se je završavala konjska željeznica ?
Još stanice na ovoj pruzi:
Dakle:
Wocheiner Feistritz = Bohinjska Bistrica
Brod = Brod
Feld = Polje
St. Johann = Sv. Janez
Heiligen Geist = Sveti duh
Militär Friedhof = Vojaško pokopališče
Zlatorog = postaja poljske železnice Zlatorog
Dakle: ova stanica nema nikakve veze sa hotelom Zlatorog, sem toga, da je bila iznad hotela u brdu, na putu do izvora Save.
Po usponima i dužini pruge od jezera vidi se, dokle je stigla konjska željeznica, za koju imamo sada nacrt. Da li je bilo sve tačno tako izrađeno, neznam.
Ja ne mogu sada tačno nacrtati, kde tačno je bila ova stanica Zlatorog. Sigurno postoje neki ostaci temelja, za koje ja neznam. Sigurno postoje i urisi u katastru. Ali to treba pronaći prije se kaže da je to 100% lokacija.
Dakle, ima još posla za istraživače...
pozdrav
Darko
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
Hvala g Darko
Još par fotografija sa ove pruge :
Poslednja stanica na uskotračnoj pruzi na konjsku vuču kod hotela Zlatorog u Ukancu. Zbog većih potreba fronta pruga je elektrificirana 1917. godine.
Izvor : Gorenjski muzej Razglednica, dekoviljski kolosek kroz Hotedršico.Pruga svuda gde je to bilo moguće, koja je ležala na putu i pored njega.
Kamra. Digitalizirana kulturna dediščina slovenskih pokrajin. Pridobljeno 13. 4. 2014.
Još par fotografija sa ove pruge :
Poslednja stanica na uskotračnoj pruzi na konjsku vuču kod hotela Zlatorog u Ukancu. Zbog većih potreba fronta pruga je elektrificirana 1917. godine.
Izvor : Gorenjski muzej Razglednica, dekoviljski kolosek kroz Hotedršico.Pruga svuda gde je to bilo moguće, koja je ležala na putu i pored njega.
Kamra. Digitalizirana kulturna dediščina slovenskih pokrajin. Pridobljeno 13. 4. 2014.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
Na forumu Vlaki.info priložena je fotografija table postavljene u Ukancu (ako sam dobro preveo)
Zamolio bih gospodina Darka da nam prevede. Koliko sam primetio da se spominje širina koloseka 60 cm. koliko može da se veruje ?
Zamolio bih gospodina Darka da nam prevede. Koliko sam primetio da se spominje širina koloseka 60 cm. koliko može da se veruje ?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
Pozdravljen cira-1,
postoje logična objašnjenja za širinu kolosjeka 60 cm i za 70 cm.
Na kraju su bile sve Ganz lokomotive i prodate. Za sada se nezna tačno kome sve, ali imale su neko širinu pruge. Ali uvjek postoji mogučnost, da se preradi lokomotiva za drugu širinu. Svega toga neznamo, nemamo ni originalnih nacrta pruge, pronašli nismo ni dozvolu za postavljanje pruge, gde bi to bilo zapisano.
Za vrijeme 1. svetskog rata radile su se i druge pruge na području Slovenije, pa za neke imamo i dozvole, pa izplačenje vlasnicima parcela sa strane vojske. Dakle iako je bio rat, sve je išlo uradnim putem. Jasno je, da se nisu ohranili svi dokumenti. Za hidroelektranu, koju je postavila vojska za napajanje ove pruge našao sam nacrte i opis.
Pretražiti bi bilo potrebno Vojni arhiv u Beču, ali niko nema vremena.
Zbog toga i ne mogu reči, kome vjerovati.
pozdrav
Darko
postoje logična objašnjenja za širinu kolosjeka 60 cm i za 70 cm.
Na kraju su bile sve Ganz lokomotive i prodate. Za sada se nezna tačno kome sve, ali imale su neko širinu pruge. Ali uvjek postoji mogučnost, da se preradi lokomotiva za drugu širinu. Svega toga neznamo, nemamo ni originalnih nacrta pruge, pronašli nismo ni dozvolu za postavljanje pruge, gde bi to bilo zapisano.
Za vrijeme 1. svetskog rata radile su se i druge pruge na području Slovenije, pa za neke imamo i dozvole, pa izplačenje vlasnicima parcela sa strane vojske. Dakle iako je bio rat, sve je išlo uradnim putem. Jasno je, da se nisu ohranili svi dokumenti. Za hidroelektranu, koju je postavila vojska za napajanje ove pruge našao sam nacrte i opis.
Pretražiti bi bilo potrebno Vojni arhiv u Beču, ali niko nema vremena.
Zbog toga i ne mogu reči, kome vjerovati.
pozdrav
Darko
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Uzana pruga Bohinjska Bistrica - Ukanc
Hvala g Darko
Još jedna fotografija :
Izgradnja tunela kroz Naklom u Logatcu
Još jedna fotografija :
Izgradnja tunela kroz Naklom u Logatcu
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost