LOKOMOTIVE
Electroputere LE5100KW (serija 461)
Napravljena u Rumuniji, godište proizvodnje 1972 i 1973 i prvobitno su se koristile u ŽTP Beograd (dok nije elektrificirana pruga Bar - Beograd) do 1977 god., te su sve odavno oltajmeri. Rađena je po švedskoj licenci (ASEA). To je i jedina električna lokomotiva koju imamo u Crnoj Gori (u Jugoslaviji je bilo više vrsta električnih lokomotiva, a najsličnija je ona sa oznakom 441 koju je takođe rađena po licenci ASEA Švedska i proizvodila se u fabrici ,,Rade Končar'' u Zagrebu). Najbrojnija lokomotiva, bilo ih je 18 kom. (ne znam kolike su u voznom stanju). Tehničke karakteristike ove naše jedine električne lokomotive su:
- nominalni napon napajanja: 25.000 V, 50 Hz
- snaga: 5.100 KW
- maksimalna vučna sila: 392 KN
- Maksimalna brzina: 120 km/h
- težina lokomotive: 120 t
1972 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-026, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-027, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-029, u vasništvu ŽPCG
1972 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-030, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-031, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-032, neispravna
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-033, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-035, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-036, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-037, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-038, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-039, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-040, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-041, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-042, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-043, u vasništvu ŽPCG
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-044, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model
Electroputere LE5100KW, oznake
461-045, slupana 22.02.2005
EMD G16 (serija 661)
Zato što su izrađene u Sjedinjenim Američkim Država imale su nadimak ,,Kenedi''. Kupovane su tokom šezdesetih godina prošlog vijeka (inače, proizvodile su se od 1959 do 1972 godine). Koristile su se (i još uvjek se koriste) širom bivše Jugoslavije za vuču kompozicija na neelektrificiranim prugama. Dvotaktni dizel motor u njoj služi za pogon jednosmjernog generatora koji napaja šest jednosmjernih motora (po tri na jednom zakretnom postolju sa točkovima). Ima ih 6 komada, a od toga su dvije u voznom stanju. Tehničke karakteristike:
- motor: V16 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 1.454 KW
- snaga elektromotora: 1.342 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 124 km/h
- težina lokomotive: 113 t
1961 godište, model
EMD G16, oznake
661-142, u vasništvu Montecargo
1966 godište, model
EMD G16, oznake
661-207, 1990 god. kupljena od ŽTO Sarajevo, u vasništvu Montecargo
1970 godište, model
EMD G16, oznake
661-315, došla iz ŽTP Sarajevo, u vasništvu Montecargo
1970 godište, model
EMD G16, oznake
661-326, došla iz ŽTP Sarajevo, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model
EMD G16, oznake
661-271, 1990 god. kupljena od ŽTO Sarajevo, u vasništvu Montecargo
1972 godište, model
EMD G16, oznake
661-269, došla iz ŽTP Sarajevo, u vasništvu Montecargo
Macosa G22U (serija 644)
Ove lokomotive su proizvedene u Španiji u fabrici MACOSA od 1971 do 1973 godine, te su i u tom periodu kupljene. Inače, originalni proizvođač ovih lokomotiva je General Motor (kao i lokomotive opisane iznad), ali se za potrebe Jugoslovenskih željeznica po licenci radila u Španiji. Zbog toga ima dosta sličnu tehniku kao gorepomunuta. Ima ih 4 komada. Tehničke karakteristike:
- motor: V12 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 1.230 KW
- snaga elektromotora: 1.119 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 88 km/h
- težina lokomotive: 88 t
1973 godište, model
Macosa G22U, oznake
644-007, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model
Macosa G22U, oznake
644-013, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model
Macosa G22U, oznake
644-015, u vasništvu Montecargo
1973 godište, model
Macosa G22U, oznake
644-024 u JŽ 644-003, u vasništvu Montecargo
Đuro Đaković JŽ 643
Proizvedena u Slavonskom Brodu (fabrici ,,Đuro Đaković'') u saradnji sa francuskom kompanijom ,,Brissonneau et Lotz" 1967 godine. Može da vuče lake putničke i teretne vozove, no, prevashodno je zamišljena kao manevarka. I ona ima dizel-električni pogon koji radi na sličnom principu kao gore dvije opisane lokomotive. Imaju dvije ove lokomotive, jedna je u voznom stanju jer je nedavno remontovana u Sloveniji. Tehničke karakteristike:
- motor: V8 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 680 KW
- snaga elektromotora: 425 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 80 km/h
- težina lokomotive: 67 t
1967 godište, model
Đuro Đaković JŽ 643, oznake
643-050, neispravna
1967 godište, model
Đuro Đaković JŽ 643, oznake
643-051, remontovana 2014 god.
Đuro Đaković JŽ 642
Slična kao gore opisana, ali starije proizvodnje (1960 god.) Bilo ih je 4 kom. Tehničke karakteristike:
- motor: V12 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 606 KW
- snaga elektromotora: 425 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 80 km/h
- težina lokomotive: 67 t
1962 godište, model
Đuro Đaković JŽ 642, oznake
642-024, neispravna
1962 godište, model
Đuro Đaković JŽ 642, oznake
642-027, neispravna
196.. godište, model
Đuro Đaković JŽ 642, oznake
642-137, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
1965 godište, model
Đuro Đaković JŽ 642, oznake
642-173, neispravna
1965 godište, model
Đuro Đaković JŽ 642, oznake
642-174, neispravna
196.. godište, model
Đuro Đaković JŽ 642, oznake
642-183, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
196.. godište, model
Đuro Đaković JŽ 642, oznake
642-030, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
196.. godište, model
Đuro Đaković JŽ 642, oznake
642-035, 1990 god. prodata ŽTO Sarajevo
Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A (serija 744)
Ove lokomotive su došle iz Sovjetskog Saveza 1977 godine i kupljene su kao manevarske lokomotive za željezničku stanicu Titograd i za potrebe vuče teretnih vagona za nikšićku željezaru. Ova lokomotiva se proizvodila od 1975 do 1985 godine. Četvorotaktni dizel motor u V konfiguraciji pokreće hidraulični sklop koji služi za pogon. Nisam siguran koliko ih ima, moguće i više od 6, no, svejedno, niti jedna nije u voznom stanju. Tehničke karakteristike:
- motor: dizel
- snaga dizel motora: - KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 80 km/h
- težina lokomotive: - t
1977 godište, model
Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake
744-005, neispravna
1977 godište, model
Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake
744-006, neispravna
1977 godište, model
Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake
744-009, neispravna
1977 godište, model
Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake
744-010, neispravna
1977 godište, model
Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake
744-011, neispravna
1977 godište, model
Людиновский тепловозостроительный завод ТГМ6A, oznake
744-....., neispravna
Montreal Locomotive Works MX620 (serija 665) - nije više u upotrebi
Godine 1970 ŽTP Beograd naručio je 20 ovih lokomotiva. Tokom 1972 i 1973 godine one su isporučene. Formiranjem ŽTP Titograd uzeto je 10 ovih lokomotiva za vuču vozova na pruzi Bar - Beograd. Ipak, zbog prevelike težine lokomotive (i po osovini) brzo se uvidelo da nisu dobre za naše pruge pa se već sredinom osamdesetih povlače iz upotrebe, a mislim da je zadnja kasirana sredinom devedesetih. Tehničke karakteristike:
- motor: -
- snaga dizel motora: 2.022 KW
- snaga elektromotora: - KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: - km/h
- težina lokomotive: 127 t
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-001, kasirana
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-002, kasirana
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-003, završila u MIN Niš
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-004, kasirana
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-005, kasirana
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-006, završila u MIN Niš
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-007, završila u MIN Niš
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-009, kasirana
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-010, kasirana
1972 godište, model
Montreal Locomotive Works MX620, oznake
665-011, kasirana
Maschinenbau Kiel V60 (serija 734) - nije više u upotrebi
Kupljene su polovne u Njemačkoj sredinom osamdesetih, a prizvele su se u periodu od 1956 do 1964 god. Služile su kao manevarke. ŽTP Titograd je imao 3 kom. a mislim da su sve tri kasirane. Za pogon je služio hidraulični sklop koji je pokretao dizel motor. Tehničke karakteristike:
- motor: dizel
- snaga dizel motora: 480 KW (640 KS)
- snaga hidrauličnog sklopa: 441 KW (600 KS)
- maksimalna vučna sila: 132,3 KN
- Maksimalna brzina: 60 km/h
- težina lokomotive: oko 50 t
1959 godište, model
Maschinenbau Kiel V60, od 1987 god. oznake JŽ
734-106, u Njemačkoj oznaka je bila DB 261-629, kasirana
1959 godište, model
Maschinenbau Kiel V60, od 1987 god. oznake JŽ
734-107, u Njemačkoj oznaka je bila DB 261-639, kasirana
1959 godište, model
Maschinenbau Kiel V60, od 1987 god. oznake JŽ
734-108, u Njemačkoj oznaka je bila DB 261-645, kasirana
Jenbacher DH400C42 (serija 730, kasnije 731)
One su napravljene u Njemačkoj 1958 godine za potrebe JŽ. Svih šest komada je isporučeno ŽTO Titograd (da podsjetim, željeznička pruga normalnog kolosjeka na relaciji Bar - Titograd otvorena je 1959 god.) tako da su ovo prve lokomotive koje su vozile kroz Crnu Goru na normalnom kolosjeku. Kada je počela proizvodnja ovih lokomotiva u Slavonskom Brodu preimenuju se u 731. Inače, u pitanju je dizel-hidraulična lokomotiva namjena joj je manevarska lokomotiva. Sve su kasnije nastavile da služe u ŽTP Zagreb, odnosno kasnije u Hrvatskim Željeznicama (kada dobijaju oznaku 2131). Tehničke karakteristike:
- motor: V8 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 294 KW
- snaga za vuču: 250 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 60 km/h
- težina lokomotive: 40 t
1958 godište, model
Jenbacher DH400C42, oznake
JŽ 730 - 001, od 1960 JŽ
731 - 001, završila kao HŽ 2131 020
1958 godište, model
Jenbacher DH400C42, oznake JŽ
730 - 002, od 1960 JŽ
731 - 002, završila kao HŽ 2131 021
1958 godište, model
Jenbacher DH400C42, oznake JŽ
730 - 003, od 1960 JŽ
731 - 003, završila kao HŽ 2131 028
1958 godište, model
Jenbacher DH400C42, oznake JŽ
730 - 004, od 1960 JŽ
731 - 004, završila kao HŽ 2131 001
1958 godište, model
Jenbacher DH400C42, oznake JŽ
730 - 005, od 1960 JŽ
731 - 005, završila kao HŽ 2131 012
1958 godište, model
Jenbacher DH400C42, oznake JŽ
730 - 006, od 1960 JŽ
731 - 006, završila kao HŽ 2131 013
Đuro Đaković JŽ 731 (serija 731)
Rađena po licenci goreopisane lokomotive od 1960 do 1963 godine. Pogonski motor koji pokreće hidraulični sklop je isti Jenbacher JW 400. Napravljeno je 20 takvih lokomotiva, a od toga dvije su završile u ŽTO Titograd da bi nastavile da služe u ŽTP Zagreb, odnosno jedna kasnije u Hrvatskim Željeznicama (kada dobija oznaku 2131), druga nije dobila tu priliku jer je uništena u Vukovaru. Tehničke karakteristike:
- motor: V8 dvotaktni dizel
- snaga dizel motora: 294 KW
- snaga za vuču: 250 KW
- maksimalna vučna sila: - KN
- Maksimalna brzina: 60 km/h
- težina lokomotive: 40 t
1960 godište, model
Đuro Đaković JŽ 731, oznake JŽ
731 - 016, završila kao HŽ 2131 003
1960 godište, model
Đuro Đaković JŽ 731, oznake JŽ
731 - 017, uništena u Vukovaru