Stranica 13 od 28

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 25 Jan 2017, 12:58
od PECELJ
Železnička stanica Knin u vreme WW I :
Knin WW I.jpg
Knin WW I.jpg (140.3 KiB) Pregledano 1767 puta
Izvor : arhiv AUT

Re: Steinbeis-Bahn

Poslato: 14 Mar 2017, 18:46
od Jaguar
Steinbeis-Bahn

Elmar Oberegger piše:

Diese Ende des 19. Jahrhunderts in Angriff genommene und 1975 aufgelassene Schmalspurbahn (760 mm) reichte in ihrem Hauptstrang von Prijedor bis Knin und geht auf den deutschen Unternehmer Otto v. Steinbeis (1839 - 1920) zurück, welcher sich ab 1893 im Bereich des bosnisch-herzegowinischen Forstwesens engagierte. Die "Steinbeis-Bahn" stellte also ursprünglich nur eine sogenannte "Wald-Bahn" dar.

Nachdem die normalspurige "Lika-Bahn" (Ogulin - Knin) bis 1918 nicht vollendet werden konnte, stellte die Hauptstrecke der "Steinbeis-Waldbahn" neben der Linie Slavonski Brod - Sarajevo - Dubrovnik-Gruž für das k.k. Militär die "Zweite Eisenbahnverbindung mit der dalmatinischen Küste" dar. Vor allem der Kriegshafen Šibenik war wichtig. In dieser Zeit wurde die Linie übrigens auch Stück für Stück dem regulären Personenverkehr eröffnet.

Auch nach dem Ersten Weltkrieg wurde die Linie für den Güter - und Personentransport benutzt. Ihre Funktion wurde jedoch durch die im Jahre 1925 erfolgte Eröffnung der Likabahn (s.o.) vermindert.

Zwischen den Weltkriegen wurde ein neues Projekt in Angriff genommen, welches zur weiteren Bedeutungsschmälerung der Steinbeisbahn beitragen sollte: Die Rede ist von der "Una-Bahn" (Relation Sunja - B. Novi - Knin), welche erst im Jahr 1948 dem Betrieb übergeben werden konnte. Im Zusammenhang mit diesem Projekt war übrigens der Abschnitt Knin - L. Kaldrma der Steinbeisbahn auf Normalspur umgestellt worden.

Ab 1948 war der jugoslawische Staat also in der Relation Zagreb - Šibenik/Split im Besitz von zwei relativ leistungsfähigen Linien, nämlich einerseits der Likabahn und andererseits der Unabahn. Angesichts dessen wurde die Steinbeisbahn wieder auf ihre ursprüngliche Bedeutung zurückgeworfen und schließlich als unrentabel erkannt. Fortan befriedigten LKW und Bus den Verkehrsbedarf zwischen Prijedor und Lička Kaldrma.


Prilog 3


Zemljovid Bosne, Hercegovine i stare Srbije, izrađen prema stanju iz 1878. godine.
Kroz Prijedor je tada prolazila normalnotračnica Banja Luka - Dobrljin, koju je znameniti hrvatski polihistor Vjekoslav Klaić ucrtao!

Re: Steinbeis-Bahn

Poslato: 14 Mar 2017, 22:02
od Jaguar
Prilog 1

Uvećani detalj zemljovida iz prethodnog posta, da se bolje vidi cijela normalnotračnica: Banja Luka - Prijedor - Dobrljin

Prilog 2

Još jedna skica od Elmar Oberegger, na kojoj je ucrtana "Steinbeis-Bahn"

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 17 Maj 2017, 16:38
od ivanjz
Za ovu fotografiju se navodi da je snimljena na relaciji Zagreb - Karlovac. Koliko mi je poznato na ovom delu nije bilo pruge uskog koloseka. Pre će biti da je ova fotografija snimljena kod Knina.

http://www.google.com

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 17 Maj 2017, 22:22
od mali.paja
ivanjz piše:Za ovu fotografiju se navodi da je snimljena na relaciji Zagreb - Karlovac. Koliko mi je poznato na ovom delu nije bilo pruge uskog koloseka. Pre će biti da je ova fotografija snimljena kod Knina.

http://www.google.com
Ovo je slika sa pruge Zagreb-Samobor. Fotografija je na dijelu između normalnotračnog kolodvora Podsused Tvornica i stajališta Vrapče.

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 18 Maj 2017, 01:16
od železocestnik
Pozdravljeni,

mali. paja dao je tačan odgovor.

Isti fotograf snimio je iz vlaka i "Srebrnu strijelu" na toj istoj uskotračnoj pruzi Zagreb-Samobor.

Slika

pozdrav
Darko

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 16 Jun 2017, 13:13
od presa
Ova fotografija je snimljena na pruzi Prijedor - Drvar negde u ravnicarskom delu ove pruge, a bilo ih je vise. Iako se na ebay navodi broj lokomotive 73-026 on svakako nije tacan jer toliko lokomotiva ove serije nije bilo. Takodje za mesto se kaze da je u blizini Jajca. Kako na prugama oko Jajca nije bilo ovakvih ravnicarskih delova zbog toga sam je smestio u ovu temu. Cak je bilo gresaka i na drugim fotografijama ove serije slika, verovatno namerno.

http://www.google.com

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 17 Jun 2017, 20:33
od mali.paja
presa piše:Ova fotografija je snimljena na pruzi Prijedor - Drvar negde u ravnicarskom delu ove pruge, a bilo ih je vise. Iako se na ebay navodi broj lokomotive 73-026 on svakako nije tacan jer toliko lokomotiva ove serije nije bilo. Takodje za mesto se kaze da je u blizini Jajca. Kako na prugama oko Jajca nije bilo ovakvih ravnicarskih delova zbog toga sam je smestio u ovu temu. Cak je bilo gresaka i na drugim fotografijama ove serije slika, verovatno namerno.

http://www.google.com
Ukoliko je ovo sa pruge Prijedor-Drvar može biti možda negdje između Prijedora i Sanskog Mosta. Serija 73 se na ovoj pruzi pojavljuje tek poslije ukidanja uskotračne pruge Ploče Sarajevo. Sve mostarske lokomotive serije 73 su prebačene jedan dio u Prijedor a drugi u Travnik. A Zašto slika ne bi bila sa pruge B.Brod-Doboj? Tamo je bilo lokomotiva serije 73 a ono što me najviše asocira je vagon Ilidžanac do lokomotive. Na toj pruzi su uglavnom bili ti vagoni?

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 23 Jun 2017, 09:17
od ivanjz
Železnička stanica Lička Kaldrma iz vremena uskog koloseka. Koliko može da se vidi stanica je imala i normalne koloseke pa je verovatno bila stanica i za uski i normalni kolosek.

http://www.google.com

Re: Prijedor-Srnetica-Drvar-Lička Kaldrma-Knin

Poslato: 23 Jun 2017, 09:20
od ivanjz
Stara fotografija Drvara sa železničkom stanico u prvom planu. Voz napušta stanicu, verovatno putnički.

http://www.google.com