Stranica 5 od 56

Re: Pruga uskog koloseka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 30 Jun 2014, 12:28
od zokivoz
Postavljam ove dve fotografije jer pretpostavljam da su sa ove pruge.
Koje lokacije su u pitanju?

Re: Pruga uskog koloseka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 30 Jun 2014, 12:45
od mali.paja
zokivoz piše:Postavljam ove dve fotografije jer pretpostavljam da su sa ove pruge.
Koje lokacije su u pitanju?
Ovo je Cavtat. Prva se slika već pojavljivala (ili slična).

Re: Pruga uskog koloseka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 05 Jul 2014, 16:43
od presa
Jedno pitanje z g. malog paju.

Dali Vam je poznato da su lokomotive sa parnom vučom izazvale požare na relaicji Ćapljina - Dubrovnik?

Da li bi u današnjim uslovima daleko većih temepratura u letnjem periodu bila moguća parna vuča?

Re: Pruga uskog koloseka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 05 Jul 2014, 22:28
od mali.paja
presa piše:Jedno pitanje z g. malog paju.

Dali Vam je poznato da su lokomotive sa parnom vučom izazvale požare na relaicji Ćapljina - Dubrovnik?

Da li bi u današnjim uslovima daleko većih temepratura u letnjem periodu bila moguća parna vuča?
Ja se ne sjećam ni jednog požara koje bi izazvale parne lokomotive. Prije nekoliko godina bilo je nekoliko požara uz ili blizinu trase pruge a nema parnih lokomotiva.
Drugi je sad problem. Slično je na svim željeznicama nastalim od JŽ-a.
Koliko svi pričaju o višku ljudi na željeznici ja tvrdim da ima i manjka. Nekad su išli pružni ophodari i sitne popravke (pritezanje matica) obavljali. U slučaju požara su dojavljivali ili početne sanirali. Nema tko više ni travu uz prugu pokositi. HŽ je imao a i sad ima "Kemijski vlak" za špricanje pruge. Pruga se prskala 2 puta godišnje. Netko je rekao to nije posao željeznice i ta firma je otišla u stečaj. Onda se javljaju ekolozi sa zagađivanjem zemljišta. U Sloveniji su onda počeli zalijevati sa vrućom vodom. Išao bi TMD i vukao vagon sa cisternom i zalijevao kipuću vodu po pruzi. Lijepo bi ono izvana uništio a voda je dobro došla korijenu da bolje potjera. Doslovno nema tko travu pokositi. Da vidite samo kako je lijepa i visoka trava od Zagreba prema Sloveniji. Po uzvisinama prema Kninu i Splitu nekad su bili ljudi sa radio stanicama koji su dojavljivali o požarima. Više toga nema. Zimi pak nema tko snijeg čistiti itd. Mogao bih još svašta napisati ali i ovo je dosta na jednoj uzanoj temi. Malo je možda van teme?
Drugo pitanje da li bi bila moguća parna vuča sada? Teško uz primjedbe koje sam napisao prethodno.

Re: Pruga uskog koloseka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Jul 2014, 04:53
od cvijic
mali.paja piše:
presa piše:Jedno pitanje z g. malog paju.

Dali Vam je poznato da su lokomotive sa parnom vučom izazvale požare na relaicji Ćapljina - Dubrovnik?

Da li bi u današnjim uslovima daleko većih temepratura u letnjem periodu bila moguća parna vuča?
Ja se ne sjećam ni jednog požara koje bi izazvale parne lokomotive. Prije nekoliko godina bilo je nekoliko požara uz ili blizinu trase pruge a nema parnih lokomotiva.
Drugi je sad problem. Slično je na svim željeznicama nastalim od JŽ-a.
Koliko svi pričaju o višku ljudi na željeznici ja tvrdim da ima i manjka. Nekad su išli pružni ophodari i sitne popravke (pritezanje matica) obavljali. U slučaju požara su dojavljivali ili početne sanirali. Nema tko više ni travu uz prugu pokositi. HŽ je imao a i sad ima "Kemijski vlak" za špricanje pruge. Pruga se prskala 2 puta godišnje. Netko je rekao to nije posao željeznice i ta firma je otišla u stečaj. Onda se javljaju ekolozi sa zagađivanjem zemljišta. U Sloveniji su onda počeli zalijevati sa vrućom vodom. Išao bi TMD i vukao vagon sa cisternom i zalijevao kipuću vodu po pruzi. Lijepo bi ono izvana uništio a voda je dobro došla korijenu da bolje potjera. Doslovno nema tko travu pokositi. Da vidite samo kako je lijepa i visoka trava od Zagreba prema Sloveniji. Po uzvisinama prema Kninu i Splitu nekad su bili ljudi sa radio stanicama koji su dojavljivali o požarima. Više toga nema. Zimi pak nema tko snijeg čistiti itd. Mogao bih još svašta napisati ali i ovo je dosta na jednoj uzanoj temi. Malo je možda van teme?
Drugo pitanje da li bi bila moguća parna vuča sada? Teško uz primjedbe koje sam napisao prethodno.
To si u pravu da na zeljeznici nema viska ljudi.Nema viska ljudi nego manjak posla.Unistena su sistematski sluzbena kola,postanska kola.Zapusteni magacini i skladisni prostori.I najveca nesreca u svemu sto nema vise ko ni da trazi posla svi se bave izmisljanjem tople vode.Nestala su i E kola koja su bila najveca konkurencija kamionskom prevozu.

Re: Pruga uskog koloseka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 06 Jul 2014, 19:13
od presa
Hvala g. malom paji i g. Cvijicu.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 18 Jul 2014, 11:22
od ivanjz
Lokalni putnički voz u stanici Čapljina. Izvor fliker.

Koliko se vidi presedanje je bilo odlično rešeno, iz voza u voz. Levo je normalna stanica koja je elektrificirana.


http://www.google.com

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 18 Jul 2014, 16:50
od mali.paja
ivanjz piše:Lokalni putnički voz u stanici Čapljina. Izvor fliker.

Koliko se vidi presedanje je bilo odlično rešeno, iz voza u voz. Levo je normalna stanica koja je elektrificirana.


http://www.google.com
Oma li kakvih pobližih podataka?

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 19 Jul 2014, 11:33
od ivanjz
Nažalost g. mali paja nemam nikakvih bližih podataka.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 19 Jul 2014, 17:08
od mali.paja
ivanjz piše:Lokalni putnički voz u stanici Čapljina. Izvor fliker.

Koliko se vidi presedanje je bilo odlično rešeno, iz voza u voz. Levo je normalna stanica koja je elektrificirana.


http://www.google.com
A što da vam napišem uz ovu sliku? Nastala je negdje krajem šezdesetih. Vidi se i otpravnik koji ide prema lokomotivi. Bio je ovo lokal do Hutova. Po dolazu u Hutovo lokomotiva se vraćala strojna u Čapljinu. Garnitura je ostala za jutarnji lokal iz Hutova. Vrijeme nastanka fotografije je između 13-14 sati. Ovo je bio đački vlak koji je jutarnje smjene vozio doma kao i ljude koji su obavljali neke administrvne poslove u Čapljini. Ova relacija je bila duga nekih 25km otprilike. Jutarnji lokal iz Hutova za Čapljinu je dobijao lokomotivu od teretnog vlaka. Oko pola noći je išao teretni sa najmanje 2 lokomotive. Uglavnom su bile 3. Na potezu Gabela-Hutovo su se vlakovi zaprezali i potiskivali. Na Hutovu su se skidale zaprega i potiskivalica. Jedna od te 2 lokomotive se vraćala strojna a druga je vozila lokal.
Da se malo vratim ovoj fotografiji. Desno se vidi velika crvena građevina. To je bila nekad ciglana. Skroz lijevo, ne vidi se na ovoj slici su još bile rupe od iskopane zemlje. Ovo je putnički dio kolodvora. Južno (na slici bi to bilo desno, ravno), nekih parsto metara je bio teretni dio. Tu je bio i pretovar. Iz putničkog dijela su se otpremali i teretni vlakovi (ovo što pišem se odnosi samo na uzanu prugu). Tu su bila samo 3 kolosijeka što se na slici i vidi. Iz prvog kolosijeka su uglavnom otpremani motorni vlakovi. Iz kolosijeka 2 i 3 su otpremani vlakovi sa vagonima i lokomotivom. Teretni su otpremani i primani samo iz 2 i 3 kolosijeka. Između 2 i 3 kolosijeka je bila kolosiječna veza. Vagon drugi po redu od lokomotive je ANTONIJEVIĆ. Malo sam predugačak? Hvala za ovu sliku!