Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Istovremeno sa izgradnjom stanice Gradsko za uzani kolosek, Nemci i Bugari nastavljaju i sa izgrdanjom vojne (poljske) pruge prema Prilepu i Bitolju (početak 1916.godine).
Prva deonica kojoj su pristupili je Gradsko-Drenovo u dužini od 20,1 km i ona je završena početkom aprila 1916.godine.
Teren nije bio baš lagan za gradnju, što svedoče i ove slike :
Prva deonica kojoj su pristupili je Gradsko-Drenovo u dužini od 20,1 km i ona je završena početkom aprila 1916.godine.
Teren nije bio baš lagan za gradnju, što svedoče i ove slike :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Detalj sa izgradnje pruge u blizini Drenova :
Izvor : Iz kolekcije g.Vladimira
Izvor : Iz kolekcije g.Vladimira
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Okolina Drenova :
Kanjon u blizini Drenova : Izvor: sa jednog nemačkog sajta
Kanjon u blizini Drenova : Izvor: sa jednog nemačkog sajta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Kompozicija između Gradskog i Drenova :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Železnička stanica Drenovo (u useku je verovatno pruga) :
Izvor : nemački sajt
Izvor : nemački sajt
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Jedna interesantna fotografija sa sajta - Bilder vom Mazedonischen kriegsschauplatz, u potpisu fotografije piše (slobodan prevod) rampa za pretovar.
Konsultovao sam i g. Vladimira i dobio sam sledeće odgovor : Na žalost tačnu lakaciju niko mi dasad nije u Prilepu potvrdio. Inače to je građeno dok je bila samo žičara koja se spuštala od Pletvara i tu se radio pretovar a kasnije je ostala i kad je pruga urađjena Pletvar-Prilep.
Konsultovao sam i g. Vladimira i dobio sam sledeće odgovor : Na žalost tačnu lakaciju niko mi dasad nije u Prilepu potvrdio. Inače to je građeno dok je bila samo žičara koja se spuštala od Pletvara i tu se radio pretovar a kasnije je ostala i kad je pruga urađjena Pletvar-Prilep.
- Prilozi
-
- 105.jpg (225.51 KiB) Pregledano 3095 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Zbog vrlo teškog i nepristupačnog terena na prevoju Pletvar a i zbog oskudice u vremenu, Okupatorske snage su odlučile da u I fazi grade žičeru od Drenova do Prilepa
a da se kasnije izgradi pruga i nastavi dalje prema Bitolju.
Iz donjih Karti se vidi da su uspeli da stignu samo do mesta Beranci nadomak Bitolja (Monastira) :
Izvor : iz arhive g.sdz361
Karta pruga u vreme Solunskog fronta : Izvor :g.Govedarović-Privatne pruge uz.koloseka u Srbiji.....
a da se kasnije izgradi pruga i nastavi dalje prema Bitolju.
Iz donjih Karti se vidi da su uspeli da stignu samo do mesta Beranci nadomak Bitolja (Monastira) :
Izvor : iz arhive g.sdz361
Karta pruga u vreme Solunskog fronta : Izvor :g.Govedarović-Privatne pruge uz.koloseka u Srbiji.....
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Uporedo sa postavljanjem žičare gradila se i pruga, sa faznim kašnjenjem.
Detalj sa gradnja pruge u blizini mesta Trojanci :
Izvor:iz arhive g.Vladimira
Detalj sa gradnja pruge u blizini mesta Trojanci :
Izvor:iz arhive g.Vladimira
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Pre nekog vremena gospodin Pecelj je postavio fotografiju koja je inače na hrvatskom forumu izazvala dosta diskusije oko lokacije.
[quote]Nova stanica Gradsko za uski kolosek izgrađena pored stare od strane Nemaca i Bugara početkom 1916.godine :
Uz nju je navedeno da je iz Gradskog. Ipak nikako se nije uklapala sa ostalim slikama ove stanice. Evo rešenja te zagonetke. Pre nekog vremena na interntu sam našao ovu fotografiju:
Iako je zgrada dosta zaklonjena vojnicima i vagonima jasno je da se radi o istoj staničnoj zgradi kao i na pomenutoj fotografiji.
Na poleđini ove slike je tekst na bugarskom ali čitak i tu piše da je ovaj snimak napravljen u Prilepu na gradskoj stanici (gradska gara). Tada sam se i ja setio da su u Priepu za vreme I SR Nemci i bugari napravili dve stanice Glavnu, veliku sa ložionicom, čije su slike poznate ali koja je bila na periferiji grada i Gradsku stanicu koja je bila bliže gradu. Dakle na onoj fotografiji nije Gradsko već Gradska stanica u Prilepu.
[quote]Nova stanica Gradsko za uski kolosek izgrađena pored stare od strane Nemaca i Bugara početkom 1916.godine :
Uz nju je navedeno da je iz Gradskog. Ipak nikako se nije uklapala sa ostalim slikama ove stanice. Evo rešenja te zagonetke. Pre nekog vremena na interntu sam našao ovu fotografiju:
Iako je zgrada dosta zaklonjena vojnicima i vagonima jasno je da se radi o istoj staničnoj zgradi kao i na pomenutoj fotografiji.
Na poleđini ove slike je tekst na bugarskom ali čitak i tu piše da je ovaj snimak napravljen u Prilepu na gradskoj stanici (gradska gara). Tada sam se i ja setio da su u Priepu za vreme I SR Nemci i bugari napravili dve stanice Glavnu, veliku sa ložionicom, čije su slike poznate ali koja je bila na periferiji grada i Gradsku stanicu koja je bila bliže gradu. Dakle na onoj fotografiji nije Gradsko već Gradska stanica u Prilepu.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8238
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)
Na makedonskom sajtu N.G.in Macedonija piše sledeće :
Istorijat izgradnje :
"Бугарска војска под команда на Германска војска.
• На 26.02.1916 година почнува со градба на трасата од Градско до Дреново во должина од 20.1 км, под команда на само два германски официри. Трасата е завршена на 02.04.1916 година.
• Во 04.1916 гради жичара Дреново - Прилеп во должина од 50 (63) км.
• 10.06.1916 година пуштен е делот од Дреново до Тројаци од ~ 20 км.
• На 28.06.1916 биле завршени работите на целата деница.
• Жичарата Дреново - Прилеп на 09.07.1916 извршен е пробен пренос на шини.
• Железничка траса Плетвар - Прилеп во должина од 22,9 км. почнува да гради на 03.12.1916 година.
Прва траса, Градско - Дреново во должина од 20,1 км.
Оваја траса водела од постојната станица Градско до Дреново � преименуван во фон Мекензен, германски фердмаршал, командант на 11 германска, 3 австро-унгарска и 1 бугарска армија ( August von Mackensen).
Самата станица Градско морала да се догради и како преодна станица од нормалниот колосек од трасата Београд - Солун и воената железница, (Feldbahn).
Трасата била во равница со карпесто глинена подлога така да брзината на градење траела нешто повеќе од еден месец, од 26.02.1916 до 02.04.1916 година.
Нанесен е горен слој од чакал и ископани и нанесени околу 100.000 м3 земја."
Ja sam iz gornjeg teksta zaključio da je građena nova stanica za uzanikolosek (feldbahn). Potvrdu za to sam dobio i preko one slike stanice Gradsko skinute sa bugarske Wikimedie i delcampe.net.
Na panorami mesta Gradsko su i neki beli šatori kao i na navodnoj slici stanice Gradsko ?
Stanica Prilep je izgledal ovako : 1923.g. : Iz njih se ne može nešto posebno zaključiti ali iz Vaše zadnje sigurno da (način gradnje krova stanice Prilep)
Mislim da ste u pravu i da je u Gradskom došlo samo do podizanja silnih drvenih magacina i da je to faktički "dogradnja" (догради).
Još jednom hvala na Vašim ispravkama. Tako svi nešto naučimo, što je dobro.
Istorijat izgradnje :
"Бугарска војска под команда на Германска војска.
• На 26.02.1916 година почнува со градба на трасата од Градско до Дреново во должина од 20.1 км, под команда на само два германски официри. Трасата е завршена на 02.04.1916 година.
• Во 04.1916 гради жичара Дреново - Прилеп во должина од 50 (63) км.
• 10.06.1916 година пуштен е делот од Дреново до Тројаци од ~ 20 км.
• На 28.06.1916 биле завршени работите на целата деница.
• Жичарата Дреново - Прилеп на 09.07.1916 извршен е пробен пренос на шини.
• Железничка траса Плетвар - Прилеп во должина од 22,9 км. почнува да гради на 03.12.1916 година.
Прва траса, Градско - Дреново во должина од 20,1 км.
Оваја траса водела од постојната станица Градско до Дреново � преименуван во фон Мекензен, германски фердмаршал, командант на 11 германска, 3 австро-унгарска и 1 бугарска армија ( August von Mackensen).
Самата станица Градско морала да се догради и како преодна станица од нормалниот колосек од трасата Београд - Солун и воената железница, (Feldbahn).
Трасата била во равница со карпесто глинена подлога така да брзината на градење траела нешто повеќе од еден месец, од 26.02.1916 до 02.04.1916 година.
Нанесен е горен слој од чакал и ископани и нанесени околу 100.000 м3 земја."
Ja sam iz gornjeg teksta zaključio da je građena nova stanica za uzanikolosek (feldbahn). Potvrdu za to sam dobio i preko one slike stanice Gradsko skinute sa bugarske Wikimedie i delcampe.net.
Na panorami mesta Gradsko su i neki beli šatori kao i na navodnoj slici stanice Gradsko ?
Stanica Prilep je izgledal ovako : 1923.g. : Iz njih se ne može nešto posebno zaključiti ali iz Vaše zadnje sigurno da (način gradnje krova stanice Prilep)
Mislim da ste u pravu i da je u Gradskom došlo samo do podizanja silnih drvenih magacina i da je to faktički "dogradnja" (догради).
Još jednom hvala na Vašim ispravkama. Tako svi nešto naučimo, što je dobro.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 39 gostiju