Lajkovački železnički čvor
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Lokomotive serije 91 u stanici u Lajkovcu 1928. godine.
Nosi oznaku SDŽ.
Kako su ove lokomotive došle na pruge uskog koloseka u Srbiju
za vreme I svetskog rata to su se i zadržale verovatno do 1928. godine
kada su pristige nove moderne lokomotive serije 83 i 85. Verovatno su
vozile na pruzi Lajkovac-Aranđelovac-Maldenovac. Posle će ih zameniti
lokomotive serije 92 koje će voziti na ovoj pruzi sve do početka 60-tih.
http://www.google.com
Nosi oznaku SDŽ.
Kako su ove lokomotive došle na pruge uskog koloseka u Srbiju
za vreme I svetskog rata to su se i zadržale verovatno do 1928. godine
kada su pristige nove moderne lokomotive serije 83 i 85. Verovatno su
vozile na pruzi Lajkovac-Aranđelovac-Maldenovac. Posle će ih zameniti
lokomotive serije 92 koje će voziti na ovoj pruzi sve do početka 60-tih.
http://www.google.com
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Ove lokomotive je pokrivala pruge Zabrežje - Valjevo, Lajkovac - Mladenovac, Užice - Stalać i Šabac - Koviljača. Lokomotiva je jedna od Austrijskih serije VIc. To su malet lokomotive rasporeda osovina 1CC i austro-ugarska vojna uprava ih je napravila po ugledu na SDŽ lokomotive tipa 501. Nakon rata je većina ovih lokomotiva uvršćena u vozni park kraljevine SHS kao serija 14200. Posle prenumeracije postale su JDŽ serija 91. NIsu bile mnogo omiljene kod mašinovođa jer su se često kvarile. Zato su dosta rano, oko 1950. godine, uglavnom povučene iz saobraćaja. Još neko vreme su stajale u rezervi. Ubrzo su sve isečene, sem jedne koja je dugo stajala u stanici Sarajevo Novo gde je služila za zagrevanje putničkih vagona normalnog koloseka.
91-021 u Sarajevu. Sa foruma presa.
91-021 u Sarajevu. Sa foruma presa.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Mitra je napisala:
"Prvi posleratni šef ložionice bio je Francuz Žan Murge do 1929.
godine. Posle njega šef ložionice bio je inž. Miroslav Marković, da bi ga
nasledio inž. Dragobrat Obradović koji se na tom mestu zadržao sve do
1945. godine.
Na donjoj fotografiji prikazana je uprava ložionice u Lajkovcu 1927.
godine.
Prvi s leva sedi Viktor Sekretvarum koji je 1917. godine emigrirao iz
Rusije.Otac njegov je bio grof i posedovao je zemlje koliko danas
obuhvata grad Valjevo sa opštinama Osečina i Lajkovac. Treći u redu je
šef Murge o kome priču već znamo. Eto, u to vreme se u Lajkovac
dolazilo iz raznih delova Evrope (Rusija, Francuska), a danas Lajkovčana,
koji su u svet otišli „trbuhom za kruhom“ imamo skoro na svim
kontinentima. Na kraju reda je Dušan Tomić iz Lajkovca(poreklom iz
Latkovića) koji je prvo kao „ćata“ radio u opštini u Bogovađi, pa je prešao
na železnicu. Imao je svega četiri razreda osnovne škole i izuzetno lep
rukopis i to je bilo dovoljno. Iznad Dušana je Drago Buljugić, takođe
inovnik sa četiri razreda osnovne škole. Na travi desno sedi izvesni
Arsenijević iz Pepeljevca koji je tek bio postao pisar i nije imao novca da
kupi „građansko“ odelo, već je bio obučen u srpsko odelo koje se čuvalo
kao „stajaće“ i oblačilo se u svečanim prilikama.
Ova fotografija je jedna od vrlo retkih iz tog perioda lajkovačkih pruga.
"Prvi posleratni šef ložionice bio je Francuz Žan Murge do 1929.
godine. Posle njega šef ložionice bio je inž. Miroslav Marković, da bi ga
nasledio inž. Dragobrat Obradović koji se na tom mestu zadržao sve do
1945. godine.
Na donjoj fotografiji prikazana je uprava ložionice u Lajkovcu 1927.
godine.
Prvi s leva sedi Viktor Sekretvarum koji je 1917. godine emigrirao iz
Rusije.Otac njegov je bio grof i posedovao je zemlje koliko danas
obuhvata grad Valjevo sa opštinama Osečina i Lajkovac. Treći u redu je
šef Murge o kome priču već znamo. Eto, u to vreme se u Lajkovac
dolazilo iz raznih delova Evrope (Rusija, Francuska), a danas Lajkovčana,
koji su u svet otišli „trbuhom za kruhom“ imamo skoro na svim
kontinentima. Na kraju reda je Dušan Tomić iz Lajkovca(poreklom iz
Latkovića) koji je prvo kao „ćata“ radio u opštini u Bogovađi, pa je prešao
na železnicu. Imao je svega četiri razreda osnovne škole i izuzetno lep
rukopis i to je bilo dovoljno. Iznad Dušana je Drago Buljugić, takođe
inovnik sa četiri razreda osnovne škole. Na travi desno sedi izvesni
Arsenijević iz Pepeljevca koji je tek bio postao pisar i nije imao novca da
kupi „građansko“ odelo, već je bio obučen u srpsko odelo koje se čuvalo
kao „stajaće“ i oblačilo se u svečanim prilikama.
Ova fotografija je jedna od vrlo retkih iz tog perioda lajkovačkih pruga.
-
- Ložač
- Poruke: 97
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:28
- Kontakt:
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Sistematizacija radnih mesta u stanici Lajkovac :
Po broju potrebnog osoblja zaključujem da je iz vremana "zlatnog doba" železničkog čvora Lajkovac.
Autor se vidi.
Po broju potrebnog osoblja zaključujem da je iz vremana "zlatnog doba" železničkog čvora Lajkovac.
Autor se vidi.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Vozovi koji su prolazili kroz stanicu Lajkovac :
Podaci se odnose na period posle ukidanja žel.stanice Beograd za uzani kolosek.
Podaci se odnose na period posle ukidanja žel.stanice Beograd za uzani kolosek.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Pregled objekata u železničkim stanicama na "lajkovačkoj pruzi" :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Ložionica :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Sistem za utovar uglja u lokomotive :
Izvor : ugašeni forum www.zovs...
Izvor : ugašeni forum www.zovs...
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lajkovački železnički čvor
Čuveni vodotoranj u Lajkovcu.
Neko kaže i buzometar a neko pulzometar. Šta li je ispravno ?
Voda se u vodotoranj dovlačila iz reke Kolubare kod Belog Broda pomoću vodene pumpe.
Pretpostavljam da je voda iz reke bila meka po sastavu, što je vrlo bitno za kotao i instalacije u lokomotivama.
Rušenje u I sv.ratu :
Neko kaže i buzometar a neko pulzometar. Šta li je ispravno ?
Voda se u vodotoranj dovlačila iz reke Kolubare kod Belog Broda pomoću vodene pumpe.
Pretpostavljam da je voda iz reke bila meka po sastavu, što je vrlo bitno za kotao i instalacije u lokomotivama.
Rušenje u I sv.ratu :
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 26 gostiju