Pruga Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Kosovska Mitrovica-Skoplje
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
-
- Ložač
- Poruke: 97
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:28
- Kontakt:
Re: Pruga Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Raška-Kosovska Mitrovic
.
ГРАЂЕЊЕ ПРУГЕ ЛАПОВО КРАГУЈЕВАЦ
Да би олакшало и убрзало грађење пруге Београд – Ниш, Ново друштво за грађење железнице, образовано после пропасти Генералне Уније,од Смедерева до Велике Плане је начинило помоћну споредну пругу за пренос материјала за грађење главне пруге ( шина, гвоздених мостова, локомотива , вагона и осталог ).
По завршетку грађења пруге Ниш- Београд, а на молбу народа тога краја, да се пруга Смедерево – Велика Плана не диже, влада је откупила од друштва ову пругу за 1400000 дин. 9. јуна 1884. године.
Тако исто осетила се потреба да се центар Шумадије Крагујевац, у коме је био српски државни арсенал за војне потребе, веже са главном пругом Београд- Ниш. Услед тога године 1884. уступљено је грађење железничке пруге Лапово Крагујевац, путем лицитацијеједном нашем домаћем предузећу са марком О. Марковићем на челу за суму од 1577610 дин. или 54000 дин по километру.
Ова железничка пруга је била лака за грађење, без великих мостова и земљаних радова и зато је тако јевтино издата. Међутим железничко друштво које је градило пругу Београд- Ниш, тражило је два пута више
и зато је оно пристало да се уступи ово грађење нашем предузећу, али је задржало за себе експлоатацију.
У Српским новинама од 8 јула 1884 год. обнародован је закон за постројење и експлоатацију железнице од Лапова до Крагујевца и ид Велике Плане до Смедерева.
.
ГРАЂЕЊЕ ПРУГЕ ЛАПОВО КРАГУЈЕВАЦ
Да би олакшало и убрзало грађење пруге Београд – Ниш, Ново друштво за грађење железнице, образовано после пропасти Генералне Уније,од Смедерева до Велике Плане је начинило помоћну споредну пругу за пренос материјала за грађење главне пруге ( шина, гвоздених мостова, локомотива , вагона и осталог ).
По завршетку грађења пруге Ниш- Београд, а на молбу народа тога краја, да се пруга Смедерево – Велика Плана не диже, влада је откупила од друштва ову пругу за 1400000 дин. 9. јуна 1884. године.
Тако исто осетила се потреба да се центар Шумадије Крагујевац, у коме је био српски државни арсенал за војне потребе, веже са главном пругом Београд- Ниш. Услед тога године 1884. уступљено је грађење железничке пруге Лапово Крагујевац, путем лицитацијеједном нашем домаћем предузећу са марком О. Марковићем на челу за суму од 1577610 дин. или 54000 дин по километру.
Ова железничка пруга је била лака за грађење, без великих мостова и земљаних радова и зато је тако јевтино издата. Међутим железничко друштво које је градило пругу Београд- Ниш, тражило је два пута више
и зато је оно пристало да се уступи ово грађење нашем предузећу, али је задржало за себе експлоатацију.
У Српским новинама од 8 јула 1884 год. обнародован је закон за постројење и експлоатацију железнице од Лапова до Крагујевца и ид Велике Плане до Смедерева.
.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Raška-Kosovska Mitrovic
Železnička stanica Lapovo. Razglednica iz 1909.godine.
Re: Pruga Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Raška-Kosovska Mitrovic
Železnička stanica Kragujevac na staroj razglednici.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
-
- Šef stanice
- Poruke: 422
- Pridružen: 29 Maj 2012, 10:18
- Kontakt:
Re: Pruga Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Raška-Kosovska Mitrovic
Železnička stanica Raška.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Bing [Bot] i 1 gost