Lokomotiva serije JŽ 20
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Lokomotiva serije JŽ 20
Теретна локомотива за равне пруге серије 20
Производњу ових локомотива започела је берлинска фабрика Борсиг 1912. године за Отоманске железнице у европском делу Турске. Приликом ослобађања Скопља 1912. године (први балкански рат), српска војаска је у станици Скопље затекла три нове, још некоришћене локомотиве серије СО 521 до 523, намењене за пругу Солун – Битољ (Монастир). Ове локомотиве су једно време радиле на пругама у Србији, али су касније предате грчким железницама, јер се пруга за коју су набављене већим делом налазила у Грчкој.
Због одличних конструкционих особина, СДЖ су 1913. године од исте фабрике набавиле 20 локомотива за ове серије (СДЖ 601 до 620), а одмах затим је наручено још 12 локомотива, али су до избијања рата стигле само три. По завршетку првог светског рата, на име репарације, немачке фабрике Борсиг, Хеншел, АЕГ, Раинметал и Краус – Минхен, испоручиле су 200 локомотива серије СХС 6001 до 6200. Ове, као и локомотиве набављене до 1914. године. 1933. године пренумерисане су у ЈДЖ 20-001 до 225.
Локомотива серије 20 припада типу локомотива „Могул”, распореда осовина 1-Ц-0.
У ЖТО „Београд” домицилне локомотиве серије 20 биле су у Београду, Лапову, Краљеву и Зајечару. Ове локомотиве су служиле за вучу теретних возова и то најчешће за вучу сабирних возова.
Ове локомотиве вукле су сабирне возове на пругама Земун – Батајница, Лапово – Крагујевац, Параћин – Стари Поповац, Чачак – Сталаћ, као и на пругама тимочког региона. Све локомотиве серије 20 касиране су, осим локомотива 20-149 која је у Зрењанину (у јако лошем стању) и локомотиве 20-100 из ложионице Лапово, која је конзервирана и као музејски експонат изложена на железничкој станици Ниш.
Korišćen članak Dr. Zorana Bundala
Производњу ових локомотива започела је берлинска фабрика Борсиг 1912. године за Отоманске железнице у европском делу Турске. Приликом ослобађања Скопља 1912. године (први балкански рат), српска војаска је у станици Скопље затекла три нове, још некоришћене локомотиве серије СО 521 до 523, намењене за пругу Солун – Битољ (Монастир). Ове локомотиве су једно време радиле на пругама у Србији, али су касније предате грчким железницама, јер се пруга за коју су набављене већим делом налазила у Грчкој.
Због одличних конструкционих особина, СДЖ су 1913. године од исте фабрике набавиле 20 локомотива за ове серије (СДЖ 601 до 620), а одмах затим је наручено још 12 локомотива, али су до избијања рата стигле само три. По завршетку првог светског рата, на име репарације, немачке фабрике Борсиг, Хеншел, АЕГ, Раинметал и Краус – Минхен, испоручиле су 200 локомотива серије СХС 6001 до 6200. Ове, као и локомотиве набављене до 1914. године. 1933. године пренумерисане су у ЈДЖ 20-001 до 225.
Локомотива серије 20 припада типу локомотива „Могул”, распореда осовина 1-Ц-0.
У ЖТО „Београд” домицилне локомотиве серије 20 биле су у Београду, Лапову, Краљеву и Зајечару. Ове локомотиве су служиле за вучу теретних возова и то најчешће за вучу сабирних возова.
Ове локомотиве вукле су сабирне возове на пругама Земун – Батајница, Лапово – Крагујевац, Параћин – Стари Поповац, Чачак – Сталаћ, као и на пругама тимочког региона. Све локомотиве серије 20 касиране су, осим локомотива 20-149 која је у Зрењанину (у јако лошем стању) и локомотиве 20-100 из ложионице Лапово, која је конзервирана и као музејски експонат изложена на железничкој станици Ниш.
Korišćen članak Dr. Zorana Bundala
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Lokomotiva serije JŽ 20
Lokomotiva 6107 snimljena 1925. godine,
nekoliko godina nakon dolaska na mrežu JDŽ.
Na lokomotivi Ivan Penkin mašinovođa i Milivoj Ujević ložač, u kuhinji
Stjepan Ujević.
Ova lokomotiva kasnije će dobiti numeraciju JDŽ 20-107.
Lokacija nepoznata.
http://www.google.com
nekoliko godina nakon dolaska na mrežu JDŽ.
Na lokomotivi Ivan Penkin mašinovođa i Milivoj Ujević ložač, u kuhinji
Stjepan Ujević.
Ova lokomotiva kasnije će dobiti numeraciju JDŽ 20-107.
Lokacija nepoznata.
http://www.google.com
-
- Šef stanice
- Poruke: 422
- Pridružen: 29 Maj 2012, 10:18
- Kontakt:
-
- Mašinovođa
- Poruke: 171
- Pridružen: 31 Mar 2012, 07:57
- Kontakt:
- presa
- Šef stanice
- Poruke: 378
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
- Mesto: Мали Борак
- Kontakt:
Re: Lokomotiva serije JŽ 20
- Prilozi
-
- CrveniKrst.jpg (177.38 KiB) Pregledano 6769 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8294
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Lokomotiva serije JŽ 20
Tehnički detalji serije JŽ 20 :
Skica :
SERIJA 20
Izvedba: 1'Ch2
Proizvođači: Henschel (20), Hanomag, AEG, Rheinmetall, Krauss
Proizvodnja: 1913-1922
Komada: 225
Snaga: 700 kW
Masa: 54 t
Promjer pogonskog kotača: 1350 mm
Najveća brzina: 65 km/h
Tipična višenamjenska lokomotiva. Prvih 20 kom naručila je Srbija, ostale isporučene kao ratna odšteta. Prometovala na prugama Hrvatske i Srvije vukavši putničke vlakove, ponekad lake brze a na ravničarskim prugama i teške teretne vlakove.
Skica :
SERIJA 20
Izvedba: 1'Ch2
Proizvođači: Henschel (20), Hanomag, AEG, Rheinmetall, Krauss
Proizvodnja: 1913-1922
Komada: 225
Snaga: 700 kW
Masa: 54 t
Promjer pogonskog kotača: 1350 mm
Najveća brzina: 65 km/h
Tipična višenamjenska lokomotiva. Prvih 20 kom naručila je Srbija, ostale isporučene kao ratna odšteta. Prometovala na prugama Hrvatske i Srvije vukavši putničke vlakove, ponekad lake brze a na ravničarskim prugama i teške teretne vlakove.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1876
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1876
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
-
- Šef stanice
- Poruke: 434
- Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
- Kontakt:
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju