Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
- Prilozi
-
- Teslic1.jpg (74.89 KiB) Pregledano 5281 put
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8339
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
Prolazak pruge pored Radničkog doma u Tesliću
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
- Prilozi
-
- Blatnica.jpg (179.52 KiB) Pregledano 5186 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
- Prilozi
-
- PribinicSt.jpg (66.3 KiB) Pregledano 5140 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
Prva teslička lokomotiva proizvedena u Krausu Linz 1898. godine, fabričkog broja 3581 i nosila je oznaku 1-DD. Danas je ova lokomotiva izložena kao muzejski ekponat u krugu fabrike u Tesliću.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- 1-DD-Teslic.jpg (62.91 KiB) Pregledano 5095 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
Pozdravljeni,
ova lokomotiva U2, izrađena u Krauss-Linz sa tvorničkim brojem 3639, bila je izrađena 1897 godine a 1916.godina pozajmljena šumski željeznici Steinbeis u Tesliću. Foto je iz godine 1959.
foto: A.Luft
pozdrav
Darko
ova lokomotiva U2, izrađena u Krauss-Linz sa tvorničkim brojem 3639, bila je izrađena 1897 godine a 1916.godina pozajmljena šumski željeznici Steinbeis u Tesliću. Foto je iz godine 1959.
foto: A.Luft
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
- Prilozi
-
- Vrela.jpg (228.66 KiB) Pregledano 5022 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
- Prilozi
-
- 1-DD.jpg (167.3 KiB) Pregledano 4991 put
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
Pozdravljeni,
Iskaz stanica za godine 192=/1921 još nismo imali...
iz arhiva Direkcije Sarajevo.
pozdrav
Darko
Iskaz stanica za godine 192=/1921 još nismo imali...
iz arhiva Direkcije Sarajevo.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)
Pozdravljeni,
za vrijeme Austo-ugarske je bila izgrađena ova pruga 1898. godine sa strane konzorcija austrijske banke Union i firme Morpurgo & Parente iz Trsta. Ali po konzorcijskom ugovoru prešla je pruga odmah u vlast države, tako, da je ovu prugo upravljala BiH šumska uprava.
Pošto se na ovoj pruzi pojavljaju lokomotive iz preduzeća, koje se je posle 1920 zvalo Destilacija drva, Teslić (u početku Bosnische Holzverwertung AG Teslić (BHAG), posle drugog svetskog rata: Drvna industrija Borja, Teslić), potrebno je zapisati, koje lokomotive su bile u vlasti državne željeznice Usoratalbahn ( uradni naziv je bio u početku: Landesärerische Usoratalbahn Usora -Pribinić, posle 1918: Državna šumska železnica Usora-Pribinić), a koje od BHAG.
Najprije ćemo pogledati, koje lokomotive je imala u vlasti državna pruga Usoratalbahn.
Prvih 10 godina posle izgradnje pruge 1898 bile su na pruzi 3 lokomotivefirme Krauss, Linz:
-jedna starija, broj 828, izgrađena 1879. godine
- 2 nove iz 1889. godine:
-broj 2411: ime BOSNA
-broj 2412: ime USORA
Kako su izgledale ove nove lokomotive vidimo na fotografiji, koju je stavio alend:
Ove lokomotive prevezle su u 1891. godini već 34.000 tona drva i koksa. U početku su bili vagoni za 3 tone, ali su jih brzo zamenjali za 10 tonske.
Osobni vagoni bili su: jedan II. klase, dva III. klase i dva IV. klase. Za posebne goste imali su specialno luksuzno opremljen salonski voz.
Preduzeće za destilaciju drva u Tesliću upotrebljavao je svoje lokomotive za dovoz drveta do tvornice i po pruzi Usoratalbahn. Zbog toga nabavio je već u 1898. godini kod firme Krauss,Linz dve lokomotivi:
- broj 3581/98, koja je imala na tablici broj: 3581, posle 192 dobila je nov broj 1-DD (destilacija drva), posle kod Borje skinuli su DD i ostao je samo broj 1, danas je muzejska lokomotiva u Tesliću
-broj 3838/98, koja je imala broj 2 i posle 1920: 2-DD, a kod Borje: 2-3838
Godine 1900 zemaljska vlada poručila je dve lokomotivi kod firme Orenstein & Koppel AG (O & K), Berlin-Drewitz dve lokomotive sa snagom 50 KS:
- broj 527/00. kojoj su dali broj 1 i imao je posle kod Borje u Tesliću broj 10(?)
- broj 528/00, koji je dobio broj 528 i posle 1920 u Tesliću broj 4-DD
Chester je stavio lokomotivu broj 527, koju je fotografirao Alfred Luft 11.8.1959 u tvornici u Tesliću u knjigu: The Narrow Gauge Railways in BiH:
Svi podaci prema Chesterovoj knjizi i Pospichalovoj statistici.
pozdrav
Darko
za vrijeme Austo-ugarske je bila izgrađena ova pruga 1898. godine sa strane konzorcija austrijske banke Union i firme Morpurgo & Parente iz Trsta. Ali po konzorcijskom ugovoru prešla je pruga odmah u vlast države, tako, da je ovu prugo upravljala BiH šumska uprava.
Pošto se na ovoj pruzi pojavljaju lokomotive iz preduzeća, koje se je posle 1920 zvalo Destilacija drva, Teslić (u početku Bosnische Holzverwertung AG Teslić (BHAG), posle drugog svetskog rata: Drvna industrija Borja, Teslić), potrebno je zapisati, koje lokomotive su bile u vlasti državne željeznice Usoratalbahn ( uradni naziv je bio u početku: Landesärerische Usoratalbahn Usora -Pribinić, posle 1918: Državna šumska železnica Usora-Pribinić), a koje od BHAG.
Najprije ćemo pogledati, koje lokomotive je imala u vlasti državna pruga Usoratalbahn.
Prvih 10 godina posle izgradnje pruge 1898 bile su na pruzi 3 lokomotivefirme Krauss, Linz:
-jedna starija, broj 828, izgrađena 1879. godine
- 2 nove iz 1889. godine:
-broj 2411: ime BOSNA
-broj 2412: ime USORA
Kako su izgledale ove nove lokomotive vidimo na fotografiji, koju je stavio alend:
Ove lokomotive prevezle su u 1891. godini već 34.000 tona drva i koksa. U početku su bili vagoni za 3 tone, ali su jih brzo zamenjali za 10 tonske.
Osobni vagoni bili su: jedan II. klase, dva III. klase i dva IV. klase. Za posebne goste imali su specialno luksuzno opremljen salonski voz.
Preduzeće za destilaciju drva u Tesliću upotrebljavao je svoje lokomotive za dovoz drveta do tvornice i po pruzi Usoratalbahn. Zbog toga nabavio je već u 1898. godini kod firme Krauss,Linz dve lokomotivi:
- broj 3581/98, koja je imala na tablici broj: 3581, posle 192 dobila je nov broj 1-DD (destilacija drva), posle kod Borje skinuli su DD i ostao je samo broj 1, danas je muzejska lokomotiva u Tesliću
-broj 3838/98, koja je imala broj 2 i posle 1920: 2-DD, a kod Borje: 2-3838
Godine 1900 zemaljska vlada poručila je dve lokomotivi kod firme Orenstein & Koppel AG (O & K), Berlin-Drewitz dve lokomotive sa snagom 50 KS:
- broj 527/00. kojoj su dali broj 1 i imao je posle kod Borje u Tesliću broj 10(?)
- broj 528/00, koji je dobio broj 528 i posle 1920 u Tesliću broj 4-DD
Chester je stavio lokomotivu broj 527, koju je fotografirao Alfred Luft 11.8.1959 u tvornici u Tesliću u knjigu: The Narrow Gauge Railways in BiH:
Svi podaci prema Chesterovoj knjizi i Pospichalovoj statistici.
pozdrav
Darko
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost