.
18.07.1910. ( po novom kalendaru ) godine puštena je u saobraćaj i pruga
uzanog koloseka Šabac-Banja Koviljača, koloseka 0,76 m, duga 54 km,
čiju je gradnju finansirao Podrinski okrug. Minijaturni voz na ovoj relaciji
bio je uvek pun putnika i stoke i kretao se brzinom od 20 kilometara na
sat. Pruga je ukinuta 1950. godine.
Železnička stanica ŠABAC - godina 1937:
- 1937_sabac.jpg (113.47 KiB) Pregledano 6795 puta
Odmah po oslobođenju, 11. novembra 1918. godine, počela je rad
Podrinska okružna železnica. Na pruzi Šabac-Banja Koviljača privremeni
saobraćaj uspostavljen je 16. novembra 1918. godine, a redovan
svakodnevni saobraćaj na ovoj liniji, jednom dnevno u oba pravca,
uveden je 15. maja 1920. godine. Veliki interes Šapca i okoline bio je da
se izgradi drumsko-železnički most preko Save. Zahtev je istaknut 1919.
godine, projekat izrađen 1922. a gradnja je počela 1923. godine. Most je
završen i pušten za drumski saobraćaj 15. jula 1923. Izgradnjom
železničkog kraka Šabac-Klenak u dužini od četiri kilometra i
postavljanjem železničkih tračnica, most je osposobljen za železnički
saobraćaj i osvećen 31. maja 1934. godine, da bi 3. juna preko njega
prešao šetni voz, a odmah za njim dvorski, kojim je doputovao kralj
Aleksandar sa pratnjom. Time je otvoren redovni železnički saobraćaj na
pruzi Ruma-Šabac.
Svečani doček prvog voza u Loznici 18.06.1910.godine.
- loznica.jpg (92.2 KiB) Pregledano 6795 puta
Karta sa ucrtanom trasom ove pruge.
- kartasabac.jpg (220.98 KiB) Pregledano 6795 puta
Red vožnje na pruzi Šabac - Loznica - Banja Koviljača sa kraja 30-tih
godina.
- RedvSabac.jpg (121.75 KiB) Pregledano 6795 puta
Nedeljom i praznikom saobraćao je "čuveni" motorni voz dok je običnim
danima saobraćao putnički voz. Svaki dani je vozio mešoviti voz. Putovanje
je trajalo najmanje dva sata a mešoviti voz je ove rastojanje od 58 km
savlađivao za skoro tri sata.
U redu vožnje date su veze sa Beogradom.