Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8606
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Fotografija sa istog mesta kao u prošloj objavi.

Sada je u prvom planu druga lokomotiva JŽ 85-044 a napred je JŽ 83-013. Snimljeno 1964.godine.
s-l1600  Loco 85 044 Circa 1964.jpg
s-l1600 Loco 85 044 Circa 1964.jpg (111.71 KiB) Pogledano 2083 puta
Izvor : ebay

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Ja bih rekao da je to sve ista situacija samo je tender 013 na lokomotivi 135.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od ivanjz »

Putnička kompozicija u železničkoj stanici Hum početkom XX veka. Autor je čuveni češski profesor Absolon.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Hum1.jpg
Hum1.jpg (95.23 KiB) Pogledano 2013 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od ivanjz »

ovo je fotografija čuveog češkog profesora Absolona. Da li je na ovoj pruzi teškoj je reći?

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Bosna3.jpg
Bosna3.jpg (103.4 KiB) Pogledano 2448 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od Igor Legaz »

ivanjz napisao:Da li je na ovoj pruzi teškoj je reći?
Ovakvog mosta nema (nije bilo) između Hutova i Dubrovnika, niti između Mostara i Gabele.

Ako bi se radilo o nekom mostu na dionici Hutovo - Sjekose - Gabela, onda bi, suglasno sjeni od pale, vlak trebao voziti prema Gabeli, pa bi ona dolina u pozadini fotografije, trebala bit s južne strane pruge, a meni takva lokacija nije poznata, pa iznosim zaključak kako ovo nije naslovna pruga.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8606
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od PECELJ »

Ovaj drveni most je karakterističan za deonicu pruge Drvar - Knin koja je otvorena 1902 za teretni saobraćaj.
Uglavnom se prevozilo drvo i drvena građa, što svedoči i ova slika prof.Abolona.
13-098.jpg
13-098.jpg (165.78 KiB) Pogledano 2407 puta
Na obe slike je karakterističan ovaj putnički vagon na kraju kompozicije a njega imamo i na slici K.Chestera u stanici Tiskavac :
Tiskovac  -11.JPG
Tiskovac -11.JPG (205.63 KiB) Pogledano 2407 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

PECELJ napisao: Na obe slike je karakterističan ovaj putnički vagon na kraju kompozicije a njega imamo i na slici K.Chestera u stanici Tiskavac :
Tiskovac -11.JPG
Zašto su vagoni na kraju vlaka? Pokušat ću malo objaniti. Iako su to bile privatne pruge one su prevozile i putnike. Osim putnika prevozili su se i radnici šumarija. Prijevoz putnika je bio OBAVEZA radi ugovora sa državom. Na ovom ili HR forumu "sdz361" je pisao o tome. Kod dobijanja dozvole za gradnju morali su potpisati i o minimalnom putničkom prijevozu. Taj prijevoz nije se održavao posebnim vlakovima sa prijevozom putnika nego se uglavnom obavljao sa teretnim. Kako su teretni vlakovi u međukolodvorima obavljali i manevru putnički vagoni bi samo smetali. Smetali u smislu da ima putnika i kod manevre može doći do povreda ili usmrćenja. Iako privatni prijevoznik ipak je odgovarao za povrede ili usmrćenja. Radi toga su ti vagoni bili na kraju. Kako je bilo zimi? Za periode početka 20 stoljeća ne bih znao ali imam jednu teoriju koja možda i ne mora biti točna? U tim počecima nije bilo grijanja sa lokomotive kakvo poznajemo danas ili mi stariji koje smo poznavali. Željetnica je bila bila obavezna grijati putničke vagone. U vagonima su bile peći a ogrijev se dobivao sa lokomotive. Radi toga pretpostavljam da su vagoni tada bili do lokomotive. Na to me upućuju i nekadašnji propisi na JŽ (JDŽ). I ti propisi su bili u stvari preslika starih propisa eventualno poboljšanih.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od ivanjz »

Lepa fotografija železničke stanice u Mostaru, verovatno teretne stanice, koju snimio gospodin Braco Ajdin u leto 1966. godine, nekoliko meseci pre ukidanja ove pruge.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Mostar-Braco-1966.jpg
Mostar-Braco-1966.jpg (158.63 KiB) Pogledano 2354 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od mali.paja »

Uh, kad bih još znao broj lokomotive znao bih i strojovođu? Teretni pred polazak za Konjic.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Post od ivanjz »

Pruga iznad Dubrovnika.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Dubrovnik5.jpg
Dubrovnik5.jpg (137.92 KiB) Pogledano 2286 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 0 gostiju