Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Sve vezano za nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od ivanjz »

Dolazak prvog voza u Nikšić.

http://www.google.com
Prilozi
Niksic-prvi-voz.jpg
Niksic-prvi-voz.jpg (90.07 KiB) Pregledano 3390 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8134
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od PECELJ »

Ložionica u Nikšiću :
NK-lozio  -9.jpg
NK-lozio -9.jpg (71.84 KiB) Pregledano 3370 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8134
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od PECELJ »

Manevarka u Nikšiću :
izlozba068jf5.jpg
izlozba068jf5.jpg (72.09 KiB) Pregledano 3369 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od ivanjz »

Železnička stanica u Nikšiću u vreme otvranja pruge.

http://www.google.com
Prilozi
Niksic-Stanica.jpg
Niksic-Stanica.jpg (91.83 KiB) Pregledano 3347 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8134
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od PECELJ »

Zgrada žel.stanice Nikšić :
Novine-Zeljeznica3.jpg
Novine-Zeljeznica3.jpg (52.03 KiB) Pregledano 3263 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8134
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od PECELJ »

Vozni red iz 1949.godine :

Slika
Slika

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8134
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od PECELJ »

Red vožnje iz 1954/55.godine :
RV Hum-Titograd  54-55.jpg
RV Hum-Titograd 54-55.jpg (109.54 KiB) Pregledano 3245 puta

Korisnikov grb
wulfy
Nadzornik pruge
Poruke: 41
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od wulfy »

PECELJ piše:1968.godine ukida se uzana pruga Nikšić-Titograd zbog izgradnje normalnog koloseka na toj deonici,
pa smo do 1976.godine (ukida se i uzana pruga do Nikšića) mogli videti i ovakvu sliku na stanici Nikšić - lokomotive i sa uzanog i normalnog koloseka :
Niksic...jpg
Hm, sumnjam da je ovo Nikšić. Naime, pruga normalnog kolosjeka je išla na relaciji Bar - Titograd - Nikšić (sve dok se '76 nije otvorio krak ka Beogradu), a od Nikšića je išao uzani kolosjek. Za prugu normalnog kolosjeka (počela da radi od '59) nabavljale su se dizel-hidraulične, a kasnije dizel-električne lokomotive. Hoću reći, da je parna lokomotiva na taj dio normalne pruge (koja je, da podsjetim, tada nije bila povezana sa ostatkom mreže) morala biti transportovana ili brodom (luka Bar) ili prugom uskog kolosjeka (Čapljina - Nikšić) ili drumskim putem. U svakom slučaju, čini mi se, neisplativo. Moguće da grešim, ali ne vidim niti jedan razlog da je na prugama normalnog kolosjeka u CG saobraćala parnjača. Zato je moja pretpostavka da je ovo prije stanica Čapljina.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8134
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od PECELJ »

wulfy piše:
PECELJ piše:1968.godine ukida se uzana pruga Nikšić-Titograd zbog izgradnje normalnog koloseka na toj deonici,
pa smo do 1976.godine (ukida se i uzana pruga do Nikšića) mogli videti i ovakvu sliku na stanici Nikšić - lokomotive i sa uzanog i normalnog koloseka :
Prilog Niksic...jpg više nije dostupan
Hm, sumnjam da je ovo Nikšić. Naime, pruga normalnog kolosjeka je išla na relaciji Bar - Titograd - Nikšić (sve dok se '76 nije otvorio krak ka Beogradu), a od Nikšića je išao uzani kolosjek. Za prugu normalnog kolosjeka (počela da radi od '59) nabavljale su se dizel-hidraulične, a kasnije dizel-električne lokomotive. Hoću reći, da je parna lokomotiva na taj dio normalne pruge (koja je, da podsjetim, tada nije bila povezana sa ostatkom mreže) morala biti transportovana ili brodom (luka Bar) ili prugom uskog kolosjeka (Čapljina - Nikšić) ili drumskim putem. U svakom slučaju, čini mi se, neisplativo. Moguće da grešim, ali ne vidim niti jedan razlog da je na prugama normalnog kolosjeka u CG saobraćala parnjača. Zato je moja pretpostavka da je ovo prije stanica Čapljina.
Prvo da Vas pozdravim g.wulfy i zahvalim na Vašem pojavljivanju na ovom forumu kao i dodatnim informacijama koje ste nam pružili za CG železnice.
Nažalost ne mogu se sada setiti izvora za onu fotografiju koj je u mom računaru.
Najpre da ispravim u mom tekstu onu godinu-treba da stoji 1965.g.
Teorijski je moguće da su se u periodu 65-76.g(76 se ukida se uzana pruga Bileća-Nikšić) u Nikšiću pojavljivale obe one lokomotive.
Vaša razmišljanja oko dopreme parne lokomotive normalnog koloseka u Nikšić su logična.
Na crnogorskom sajtu http://www.montenegrina.net/pages/pages ... autora.htm sam pronašao ovu fotografiju iz Bara sa propratnim tekstom-"Dolazak prvog voza na normalnoj pruzi iz Nikšića u Bar 27.novembra 1965.godine" :
prvi_voz_normalnog_kolosijeka Niksic-Bar 27.11.65.jpg
prvi_voz_normalnog_kolosijeka Niksic-Bar 27.11.65.jpg (81.73 KiB) Pregledano 3223 puta
Ovo govori da je na deonici Bar-Titograd-Nikšić bilo i parnih lokomotiva.
Možda je ova služila samo za manevru ?
Za Čapljinu ne znam ništa a da je doprema bila lakša, to je sigurno.

Korisnikov grb
wulfy
Nadzornik pruge
Poruke: 41
Pridružen: 15 Nov 2014, 19:42
Mesto: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Poruka od wulfy »

Najverovatnije je bilo parnih lokomotiva, to sam zaključio na osnovu teme koju ste postavili http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewto ... f=42&t=335

Tamo stoji da je 1959 godine bilo 1.713 parnih lokomotiva i 232 parne manevarke, dok je dizel manevarki bilo 6.

Tih 6 manevarki su najverovatnije bile one iz serije 730 (Jenbacher DH400C42) koje su kupljene 1958 god. Sumnjam, sada, da su svih šest odmah poslali u Titograd, kada je i na ostatku mreže falilo lokomotiva. Vjerovatno su poslate negdje a u međuvremenu na ovoj tek otvorenoj pruzi su poslate parnjače. Od 1960 godine Đuro Đaković proizvodi dizel manevarke (normalnog kolosjeka) tako da se taj broj povećava te su vjerovtno raspoređivane po potrebi.

Sada se postavlja pitanje, ako je bilo ovako kako sam napisao, koje su to parnjače bile, i odakle su došle?

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju