Da konačno završim Lajkovac na dlanu I dio.
Ako je Dušan Dule Lakić vozio radijalnu lokomotivu onda su mogle biti samo ove serije: 185, 186, 187 i 189. Sve ove 4 serije lokomotiva imale su Klose mehanizam. Klose je bio švicarski konstruktor i lokomotive sa njegovim pogonom lakše su savladavale male radijuse krivina. Mogli bi reći da je relativno to dobro zaživjelo na uzanim prugama dok na normalnotračnim nije nikako. Od navedenih serija radijalnih lokomotiva prve dvije su bile sa zasebnim tenderom dok su druge dvije bile tender lokomotive. Ako se ne varam a čini mi se i da je bila slike te lokomotive na HR forumu "željeznice.net" u pitanju je bila serija 185. 1 lokomotiva te serije bila je na ispitivanju na drvarsk(oj)im prugama. Dok su "državne pruge" pravljene sa nekim standardima što se tiče krivina, donjeg ustrija itd. Drvarska pruga kao i olovska su poslije '45 nacionalizirane. To su bile privatne pruge sa vrlo lošim karakteristikama, posebno sa malim radijusom krivina. Pruga od Jajca prema Mliništu je bila takva. Kolodvor Mlinište je bio na nadmorskoj visine od 1125m a Jajce na 387. Uspon je bio 30%o sa malim oštrim krivinama. Vuču su uglavnom obavljale male Malet tender lokomotive. To nisu mogli biti veliki vlakovi ka o težina istih. Dok su dopremali tu lokomotivu serije 185 u Srneticu po sjećanju mi se čini da je iskliznula 2-3 puta.
Malo i o imenu i nadimku Slovenca Alojza Jeršea. Imendan je po gregorijanskom kalendaru 21.06. Taj dan se spominje jer je tada umro mladi 23 godine star učenik Družbe Isusove koji se pripremao za poziv svećenika. Katolička crkva ga je proglasila zaštitnikom mladih. Na taj dan imendan imaju: Vjekoslavi, Vjekoslave, Slavko, Slavek, Lojzek i druge izvedenice ovih imena. Tako i moje ime Vjekoslav nekad mene zovu: Slavek, Slavko, Lojz, Lojzek a ja se ne ljutim.
Na kraju posljednja slika je sa lokomotivom UNRRA na vlaku sa 3 putnička vagona + službeni je na potezu između Srnetica i Prijedora.
Nadam se da nisam bio predug i dosadan. Moram još napisati i nešto o lokomotivama serije 441 podserije 600.
Za sada toliko.
Lajkovački železnički čvor
Re: Lajkovački železnički čvor
Posle povlačenaj u Velikom ratu i poraza, Austrougarska vojska je minirala i srušila vaj vodonapojnik (buzometar) :
Izvor : T.Nikodijević
Izvor : T.Nikodijević
Re: Lajkovački železnički čvor
Edmonson (kartinska) karta ne relaciji Beograd-Lajkovac 22 maja 1941.godine :
Re: Lajkovački železnički čvor
Železnička stanica LAJKOVAC.
Grupa železničara pored lokomotive (verovatno serija 83). Tu su mašinovođe, kondukteri i 2 pregledača kola.
Izvor : T.Nikodijević
Grupa železničara pored lokomotive (verovatno serija 83). Tu su mašinovođe, kondukteri i 2 pregledača kola.
Izvor : T.Nikodijević
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju