Slovenija
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8259
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pruga i most u blizini stanice Žirovnica 1937.godine na pruzi Kranj-Jesenice :
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Slovenija
- Prilozi
-
- PtujSt.jpg (67.3 KiB) Pregledano 1936 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
ivanjz, pozdravljen,
da, tačno, snimak je iz vremena II. svetskog rata.
Na stanici su izčezli slovenski natpisi, došlo je samo: PETTAU
Nemački nacisti imali su u planu iz Štajerske i Gorenjske prognati 260.000 ljudi, dakle svakog trećeg.
Nije jim uspjelo već u prvoj fazi, pošto nisu imali dovoljno vagona za prevoz u Hrvatsku i Srbiju a isto ne u drugoj fazi za prevoz u nemački rajh.
Upotreba slovenskega jezika bila je zabranjena.
Na stanici Ptuj baš nije bilo puno prometa, jer je bila glavna pruga za nemački rajh Zagreb - Ljubljana - Klagenfurt/Celovec.
pozdrav
Darko
da, tačno, snimak je iz vremena II. svetskog rata.
Na stanici su izčezli slovenski natpisi, došlo je samo: PETTAU
Nemački nacisti imali su u planu iz Štajerske i Gorenjske prognati 260.000 ljudi, dakle svakog trećeg.
Nije jim uspjelo već u prvoj fazi, pošto nisu imali dovoljno vagona za prevoz u Hrvatsku i Srbiju a isto ne u drugoj fazi za prevoz u nemački rajh.
Upotreba slovenskega jezika bila je zabranjena.
Na stanici Ptuj baš nije bilo puno prometa, jer je bila glavna pruga za nemački rajh Zagreb - Ljubljana - Klagenfurt/Celovec.
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pogled na železničku stanicu Goriza. Pitanje za g. zeleznocestnika je zasto je bila ovoliko velika?
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- GorizaSt.jpg (120.51 KiB) Pregledano 1918 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
ivanjz, pozdravljen,
porebno je pogledati kako je Austro-ugarska gradila pruge, pored toga neke bile su državne a neke u privatnim rukama.
Gorica bila je veliki grad i pored toga je i bio križanje transportnih puteva za vrijeme Austro-ugarske. Zbog toga su i izgradili tako veliku stanicu.
Nova Gorica počela se graditi tek posle drugog svetskog rata.
Danas je ova železnička stanica prevelika, prometa nema, uopšte nema ni vlakova za osobni promet preko granice u Italiju. Granica je nekoliko metara pored stanice.
Uopšte nema željezničke veze ni iz Ljubljane do Trsta. Do Trsta vozi autobus iz Ljubljane za 9 € (95 minuta).
Vlak vozi iz Ljubljane samo do stanice Opčine/Villa Opicina na granici sa Italijom (trajanje vožnje oko 2 sata).
pozdrav
Darko
porebno je pogledati kako je Austro-ugarska gradila pruge, pored toga neke bile su državne a neke u privatnim rukama.
Gorica bila je veliki grad i pored toga je i bio križanje transportnih puteva za vrijeme Austro-ugarske. Zbog toga su i izgradili tako veliku stanicu.
Nova Gorica počela se graditi tek posle drugog svetskog rata.
Danas je ova železnička stanica prevelika, prometa nema, uopšte nema ni vlakova za osobni promet preko granice u Italiju. Granica je nekoliko metara pored stanice.
Uopšte nema željezničke veze ni iz Ljubljane do Trsta. Do Trsta vozi autobus iz Ljubljane za 9 € (95 minuta).
Vlak vozi iz Ljubljane samo do stanice Opčine/Villa Opicina na granici sa Italijom (trajanje vožnje oko 2 sata).
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1866
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Slovenija
Gorizia, sada Nova Gorica je i sada veliki kolodvor sa malim prometom, možda čak i za naše pojmove ogroman? Za vrijeme JŽ-a N.G. je imala veliki teretni promet. Slično bi se moglo reći i za Sežanu. Ljetos sam u Sežani razgovarao sa SŽ pregledačem vagona. U smjeni je radio samo 1 a nekad je bilo 5. U dnevnoj smjeni radi i nadzornik pregledača koji ako treba uskače po potrebi. U noćnoj smjeni rade 2 pregledača. Točan podatak za N.G. nemam ali mislim da je slično. Za vrijeme JŽ-a najveći teretni rad se pojavio negdje od reforme Ante Markovića pa do raspada. U N.G. je znalo biti odbijeno od prijema od strane FS i po stotinjak vagona ako ne i više. Tamo je željeznica imala zaposlene posebne odrede za otklanjanje razloga odbijanja. Kako su se tu nalazili vagoni tovareni u svim kolodvorima na mreži JŽ to je bilo svega i svačega: tovarenje preko visine stranica, nevezanje cerada, plombiranje, učvrščivanje od pokretanja preslabom(pretankom) žicom itd. Znam pouzdano da je tadašnji ŽG Ljubljana prijetio da će u Dobovi uspostaviti kao puni granični prijelaz kao prema vani kako bi se spriječilo to masovno odbijanje prijema vagona. Velikog odbijanja je bilo i od strane OBB. Osim odbijanja vagona tovarenih u Jugoslaviji još je bilo gore što se primalo od Rumunja, Mađara, Bugara i SSSR-a. Bilo je vagona tovarenih drvetom iz Sibira koji su putovali i preko 1 mjesec. Gdje su negdje blizu granice tvornice celuloze u Italiji? Uglavnom sada više toga nema. Bog i batina koji je odlučivao što se prima na FS je bio pregledač vagona. On je bio sve.
Spomenuo sam celulozu. Talijani su strahovito ucjenjivali sa cijenom drveta da je bilo gotovo neisplativo prodavati. Ako nisi pristao na njihovu cijenu rekli su da im je jednostavnije i jeftinije voziti brodom iz Brazila. Da ne bi Talijani vidjeli koliki popust željeznica daje pa još tražili nižu cijenu onda se za to drevo kao uputni kolodvor navodila Sežana ili N.G. Tamo se vršila izmjena ugovora o prijevozu.
Jesenas je u N.G. snimana neki ratni film. N.G. je glumila Zagreb Glavni kolodvor. Poskidali su sve natpise na slovenskom i postavili na hrvatskom. Skinuli su i ime kolodvora N.G. i postvili ZGK. Glumila je i parna lokomotiva 33-037 SŽ-a. Baš me zanima da li je dobila i orginalnu oznaku i broj HDŽ? NDH je tu lokomotivu kupila 1944 i imala je orginalnu seriju i broj 30-022.
Od mene za sad toliko.
Spomenuo sam celulozu. Talijani su strahovito ucjenjivali sa cijenom drveta da je bilo gotovo neisplativo prodavati. Ako nisi pristao na njihovu cijenu rekli su da im je jednostavnije i jeftinije voziti brodom iz Brazila. Da ne bi Talijani vidjeli koliki popust željeznica daje pa još tražili nižu cijenu onda se za to drevo kao uputni kolodvor navodila Sežana ili N.G. Tamo se vršila izmjena ugovora o prijevozu.
Jesenas je u N.G. snimana neki ratni film. N.G. je glumila Zagreb Glavni kolodvor. Poskidali su sve natpise na slovenskom i postavili na hrvatskom. Skinuli su i ime kolodvora N.G. i postvili ZGK. Glumila je i parna lokomotiva 33-037 SŽ-a. Baš me zanima da li je dobila i orginalnu oznaku i broj HDŽ? NDH je tu lokomotivu kupila 1944 i imala je orginalnu seriju i broj 30-022.
Od mene za sad toliko.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
Da, tako je bilo, kako piše mali.paja.
Sada je to historija.
pozdrav
Darko
Sada je to historija.
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Slovenija
Hvala gospodinu zeleznocestniku i malom paji na detaljnom objasnjenju.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8259
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Železnička stanica Pragersko 1932.godine :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8259
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Nadvožnjak na ulasku u železničku stanicu Gorica. Nazire se i na predhodnoj slici g.ivanjz.
U potpisu fotografije stoji kao da je porušen u nekom vremenu ?
U potpisu fotografije stoji kao da je porušen u nekom vremenu ?
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta