- 29-061-Zajecar-1961.jpg (90.58 KiB) Pogledano 5398 puta
- makaze.jpg (9.38 KiB) Pogledano 5398 puta
Koja bi bila ona lokomotiva u pozadini? Izgleda da je na nekom remontu?milanp napisao:Zaječar.
Hvala za odgovor. Kako su te lokomotive (DRB 50) dospjele u Jugoslaviju? Reparacijom? Lokomotiva 33-179 (50-010) je napravljena čak 1938. Pospishal za lokomotivu 33-230 kod nabrajanja domicila spominje osim Lapova još Niš i Požarevac. Nema Rume? Kad bi onda bila u Požarevcu? Koje godine bi ova lokomotiva nestala iz voznog parka JŽ-a? Za lokomotivu 33-178 (50-312) nema podataka dok za 33-179 navodi domicil Doboj.Tanka vatra napisao:Najverovatnije 33-230 ( ex.50 2881). Ta lokomotiva je bila domicilirana u Lapovu i moguće
da je bila na ispomoći u Zaječaru.Naime,nekada je bio česti slučaj da ložionica iz Lapova daje
na pozajmicu pojedine lokomotive ložionicama u Požarevcu i Zaječaru,jer su sve tri vodile kao
ložioničke ispostave glavne ložionice Beograd.
Vezano za izgled te lokomotive,jedan od nekadašnjih šefova iz Lapova mi je potvrdio da je ta
lokomotiva imala i velike deflektore ( usmerivače dima ) isto kao i ser.05,06 i 30. i da je bila
veoma lepa sa karakterističnim izgledom.Dakle nije bila "ratna lokomotiva" ( "Kriegslok" ),već
"tipizirana" lokomotiva za teretne vozove ser. DRB 50.Svoju "službu" završila je sredinom 80-tih
godine u Rumi i prema jednoj slici sa nemačkog foruma,bez deflektora.
Mislim da ova lokomotiva nije imala velike deflektore. Ima nekoliko njenih slika s kraja 40-tih i početka 50-tih Između Ristovca i Skoplja. Kao što se vidi nema ni male ni velike deflektore. Koliko je poznato veliki deflektori posle II sv. rata nisu više ugrađivani jer se pokazalo da su i mali (i naravno jeftiniji i lakši za ugradnju) sasvim dovoljni. Na JŽ inače su i mali deflektori vrlo retko ugrađivani uto vreme već je pravljen onj konus oko dimnjaka. Zato je malo verovatno da je prilikom neke rekonstrukcije posle 50-tih na ovoj lokomotivi ugrađen velik deflektor a posle ponovo skinut. Moguće daje nekadašnji šef pobrkao ovu sa nekom drugom lokomotivom.Tanka vatra napisao:Najverovatnije 33-230 ( ex.50 2881). Ta lokomotiva je bila domicilirana u Lapovu i moguće
da je bila na ispomoći u Zaječaru.Naime,nekada je bio česti slučaj da ložionica iz Lapova daje
na pozajmicu pojedine lokomotive ložionicama u Požarevcu i Zaječaru,jer su sve tri vodile kao
ložioničke ispostave glavne ložionice Beograd.
Vezano za izgled te lokomotive,jedan od nekadašnjih šefova iz Lapova mi je potvrdio da je ta
lokomotiva imala i velike deflektore ( usmerivače dima ) isto kao i ser.05,06 i 30. i da je bila
veoma lepa sa karakterističnim izgledom.Dakle nije bila "ratna lokomotiva" ( "Kriegslok" ),već
"tipizirana" lokomotiva za teretne vozove ser. DRB 50.Svoju "službu" završila je sredinom 80-tih
godine u Rumi i prema jednoj slici sa nemačkog foruma,bez deflektora.
Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot] i 1 gost