Lokomotive serije JZ 26

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
milanp
Mašinovođa
Postovi: 171
Pridružio se: 31 Mar 2012, 08:57
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od milanp »

Zaječar.
29-061-Zajecar-1961.jpg
29-061-Zajecar-1961.jpg (90.58 KiB) Pogledano 5399 puta
makaze.jpg
makaze.jpg (9.38 KiB) Pogledano 5399 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8606
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od PECELJ »

Kao što ranije napomenuh, svaka čast !!!

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od mali.paja »

milanp napisao:Zaječar.
29-061-Zajecar-1961.jpg
makaze.jpg
Koja bi bila ona lokomotiva u pozadini? Izgleda da je na nekom remontu?

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8606
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od PECELJ »

Malo uvećana slika za pitanje g.mali.paja :
1111.jpg
1111.jpg (121.9 KiB) Pogledano 5382 puta

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od Tanka vatra »

Najverovatnije 33-230 ( ex.50 2881). Ta lokomotiva je bila domicilirana u Lapovu i moguće
da je bila na ispomoći u Zaječaru.Naime,nekada je bio česti slučaj da ložionica iz Lapova daje
na pozajmicu pojedine lokomotive ložionicama u Požarevcu i Zaječaru,jer su sve tri vodile kao
ložioničke ispostave glavne ložionice Beograd.
Vezano za izgled te lokomotive,jedan od nekadašnjih šefova iz Lapova mi je potvrdio da je ta
lokomotiva imala i velike deflektore ( usmerivače dima ) isto kao i ser.05,06 i 30. i da je bila
veoma lepa sa karakterističnim izgledom.Dakle nije bila "ratna lokomotiva" ( "Kriegslok" ),već
"tipizirana" lokomotiva za teretne vozove ser. DRB 50.Svoju "službu" završila je sredinom 80-tih
godine u Rumi i prema jednoj slici sa nemačkog foruma,bez deflektora.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od mali.paja »

Tanka vatra napisao:Najverovatnije 33-230 ( ex.50 2881). Ta lokomotiva je bila domicilirana u Lapovu i moguće
da je bila na ispomoći u Zaječaru.Naime,nekada je bio česti slučaj da ložionica iz Lapova daje
na pozajmicu pojedine lokomotive ložionicama u Požarevcu i Zaječaru,jer su sve tri vodile kao
ložioničke ispostave glavne ložionice Beograd.
Vezano za izgled te lokomotive,jedan od nekadašnjih šefova iz Lapova mi je potvrdio da je ta
lokomotiva imala i velike deflektore ( usmerivače dima ) isto kao i ser.05,06 i 30. i da je bila
veoma lepa sa karakterističnim izgledom.Dakle nije bila "ratna lokomotiva" ( "Kriegslok" ),već
"tipizirana" lokomotiva za teretne vozove ser. DRB 50.Svoju "službu" završila je sredinom 80-tih
godine u Rumi i prema jednoj slici sa nemačkog foruma,bez deflektora.
Hvala za odgovor. Kako su te lokomotive (DRB 50) dospjele u Jugoslaviju? Reparacijom? Lokomotiva 33-179 (50-010) je napravljena čak 1938. Pospishal za lokomotivu 33-230 kod nabrajanja domicila spominje osim Lapova još Niš i Požarevac. Nema Rume? Kad bi onda bila u Požarevcu? Koje godine bi ova lokomotiva nestala iz voznog parka JŽ-a? Za lokomotivu 33-178 (50-312) nema podataka dok za 33-179 navodi domicil Doboj.

sdz361
Mašinovođa
Postovi: 159
Pridružio se: 02 Apr 2012, 18:19
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od sdz361 »

Tanka vatra napisao:Najverovatnije 33-230 ( ex.50 2881). Ta lokomotiva je bila domicilirana u Lapovu i moguće
da je bila na ispomoći u Zaječaru.Naime,nekada je bio česti slučaj da ložionica iz Lapova daje
na pozajmicu pojedine lokomotive ložionicama u Požarevcu i Zaječaru,jer su sve tri vodile kao
ložioničke ispostave glavne ložionice Beograd.
Vezano za izgled te lokomotive,jedan od nekadašnjih šefova iz Lapova mi je potvrdio da je ta
lokomotiva imala i velike deflektore ( usmerivače dima ) isto kao i ser.05,06 i 30. i da je bila
veoma lepa sa karakterističnim izgledom.Dakle nije bila "ratna lokomotiva" ( "Kriegslok" ),već
"tipizirana" lokomotiva za teretne vozove ser. DRB 50.Svoju "službu" završila je sredinom 80-tih
godine u Rumi i prema jednoj slici sa nemačkog foruma,bez deflektora.
Mislim da ova lokomotiva nije imala velike deflektore. Ima nekoliko njenih slika s kraja 40-tih i početka 50-tih Između Ristovca i Skoplja.
ZM181 11.jpg
ZM181 11.jpg (215.22 KiB) Pogledano 5361 put
Kao što se vidi nema ni male ni velike deflektore. Koliko je poznato veliki deflektori posle II sv. rata nisu više ugrađivani jer se pokazalo da su i mali (i naravno jeftiniji i lakši za ugradnju) sasvim dovoljni. Na JŽ inače su i mali deflektori vrlo retko ugrađivani uto vreme već je pravljen onj konus oko dimnjaka. Zato je malo verovatno da je prilikom neke rekonstrukcije posle 50-tih na ovoj lokomotivi ugrađen velik deflektor a posle ponovo skinut. Moguće daje nekadašnji šef pobrkao ovu sa nekom drugom lokomotivom.

Tanka vatra
Vozovođa
Postovi: 260
Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od Tanka vatra »

Po pitanju deflektora na ovoj lokomotivi,kolega sdž361 je u pravu.Prevideo sam da je ta lokomotiva proizvedena kod
Schwartzkopffa 1942.god,pod brojem 11937,kao "prelazna ratna lokomotiva".Dakle u vreme kada je Rajh sprovodio rigorozne
uštede u materijalu,pa samim tim bilo kakva ugradnja deflektora nije dolazila u pitanje.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od ivanjz »

Lokomotiva 26-004.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
26-004.jpg
26-004.jpg (70.04 KiB) Pogledano 5218 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8606
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JZ 26

Post od PECELJ »

Lokomotiva JŽ 26-080 animljena u Zagrebu 1969.godine :
s-l1600  locomotive 26.080 at Zagreb 69.jpg
s-l1600 locomotive 26.080 at Zagreb 69.jpg (251.78 KiB) Pogledano 5079 puta

Odgovori

Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju