Lokomotive serije JŽ 10
Lokomotive serije JŽ 10
Serija 10
Godina prve izgradnje 1915. - SudB 570=BBo 113=DRB33.1, JDŽ 10
Stara oznaka serije: SudB 570=BBo 113=DRB33.1, Nova oznaka serije: JDŽ 10, TIP: 2D, Godina prestanka rada: 1977.
Lokomotive te serije vukle su teške brze i putničke vlakove od Jesenica do Zagreba. Prve lokomotive oznake SiidB 570 iskorištavalo je Društvo južnih željeznica, a one nešto jače oznake BBo 113 od 1925. rabile su Austrijske državne željeznice (BBo). Te novije, jače i tipično austrijske lokomotive bile su namijenjene za vuču vlakova po prugama s promjenjivim usponima. Posebnosti tih lokomotiva bile su parorazvodnik s ventilima tipa Lentz, kormilo Heusinger i kočnica Knorr.
Nakon II. svjetskoga rata na području Slovenije kao ratni plijen ostalo je nekoliko tih lokomotiva. One su najprije vozile pod oznakom JDZ 06 (101-105), a od 1947. imale su serijsku oznaku JDZ 10.
Izvedba: 2'Dh2
Proizvodnja: 1923-1925
Komada: 5
Snaga: 1310 kW
Duljina preko odbojnika: 20.630 mm
Masa: 85 t
Najveća brzina 90 km/h
10-003 u Zagrebu. Sa nekog hrvatskog foruma 1borna
Godina prve izgradnje 1915. - SudB 570=BBo 113=DRB33.1, JDŽ 10
Stara oznaka serije: SudB 570=BBo 113=DRB33.1, Nova oznaka serije: JDŽ 10, TIP: 2D, Godina prestanka rada: 1977.
Lokomotive te serije vukle su teške brze i putničke vlakove od Jesenica do Zagreba. Prve lokomotive oznake SiidB 570 iskorištavalo je Društvo južnih željeznica, a one nešto jače oznake BBo 113 od 1925. rabile su Austrijske državne željeznice (BBo). Te novije, jače i tipično austrijske lokomotive bile su namijenjene za vuču vlakova po prugama s promjenjivim usponima. Posebnosti tih lokomotiva bile su parorazvodnik s ventilima tipa Lentz, kormilo Heusinger i kočnica Knorr.
Nakon II. svjetskoga rata na području Slovenije kao ratni plijen ostalo je nekoliko tih lokomotiva. One su najprije vozile pod oznakom JDZ 06 (101-105), a od 1947. imale su serijsku oznaku JDZ 10.
Izvedba: 2'Dh2
Proizvodnja: 1923-1925
Komada: 5
Snaga: 1310 kW
Duljina preko odbojnika: 20.630 mm
Masa: 85 t
Najveća brzina 90 km/h
10-003 u Zagrebu. Sa nekog hrvatskog foruma 1borna
- Prikačeni fajlovi
-
- 10.jpg (199.99 KiB) Pogledano 5966 puta
Re: Parna lokomotiva serije 10
Male željeznice.cira-1 napisao:
10-003 u Zagrebu. Sa nekog hrvatskog foruma 1borna
Re: Parna lokomotiva serije 10
Lokomotiva JŽ 10-005 :
Re: Parna lokomotiva serije 10
Lokomotiva JŽ 10-003 snimljena u Ljubljani :
Re: Parna lokomotiva serije 10
Svojevremenom mali-paja je postavio fotografiju lokomotive 10-005 i uz nju priložio sledeći tekst :
Lokomotiva 10-005 zahlađena, pretpostavljam negdje u Sloveniji? Ili je možda u Kanfanaru u Istri (nekad odvojni kolodvor za Rovinj)? Izgleda da je lokomotiva spremna za transport (vidi se motka skinuta i stavljena uzdužno iznad osovina)? Bilo je svega 5 ovih lokomotiva u sastavu JŽ-a. Sve su bile u Ljubljani. Interesantno je kako su ove lokomotive došle u vlasništvo JŽ-a? To je izvorno austrijska serija BBO 113. Da bi spasili lokomotive od bombardiranja pred kraj Drugog svjetskog rata sakrili su ove lokomotive u tunel između Jesenica i Rosenbacha. Za to su saznali partizani a i saveznici u Austriji. Požurili su po lokomotive i jedni i drugi. Brži su bili partizani. Lokomotive su od '45 do '48 dobile seriju 06 sa podserijom od 101-105. Konačnu svoju seriju 10 su lokomotive dobile '48.
Lokomotiva 10-005 zahlađena, pretpostavljam negdje u Sloveniji? Ili je možda u Kanfanaru u Istri (nekad odvojni kolodvor za Rovinj)? Izgleda da je lokomotiva spremna za transport (vidi se motka skinuta i stavljena uzdužno iznad osovina)? Bilo je svega 5 ovih lokomotiva u sastavu JŽ-a. Sve su bile u Ljubljani. Interesantno je kako su ove lokomotive došle u vlasništvo JŽ-a? To je izvorno austrijska serija BBO 113. Da bi spasili lokomotive od bombardiranja pred kraj Drugog svjetskog rata sakrili su ove lokomotive u tunel između Jesenica i Rosenbacha. Za to su saznali partizani a i saveznici u Austriji. Požurili su po lokomotive i jedni i drugi. Brži su bili partizani. Lokomotive su od '45 do '48 dobile seriju 06 sa podserijom od 101-105. Konačnu svoju seriju 10 su lokomotive dobile '48.
Re: Parna lokomotiva serije 10
Lokomotiva Serije 10 na nepoznatoj lokaciji. Verovatno Beograd ?
Re: Parna lokomotiva serije 10
Lokomotiva JŽ 10-005 na čelu kompozicije u stanici Zidani Most :
Re: Lokomotive serije JŽ 10
Lokomoiva JŽ 10-004 na nepoznatoj lokaciji :
IZVOR : NEMAČKI FORUM
IZVOR : NEMAČKI FORUM
Re: Lokomotive serije JŽ 10
- Prikačeni fajlovi
-
- 10-001.jpg (105.11 KiB) Pogledano 5156 puta
Re: Parna lokomotiva serije 10
Beograd sigurno nije. Tako daleko nisu išle lokomotive iz Slovenije. Može biti samo Ljubljana ili Maribor?PECELJ napisao:Lokomotiva Serije 10 na nepoznatoj lokaciji. Verovatno Beograd ?
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Google [Bot] i 1 gost