Lokomotive serije JŽ 35

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od ivanjz »

Lokomotiva 35-045 u nepoznatoj stanici. Vidim da je postojalo dosta ovih lokomotiva. Gospodine Cvijić bi moga da kaže nešto više o njima.

Izvor: Nemnački forum železnica

http://www.google.com
Prilozi
35-045.jpg
35-045.jpg (94.73 KiB) Pregledano 3095 puta

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2464
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od cira-1 »

jedan lep članak Slobodana Rosića o ovim lokomotivama :

Parna lokomotiva serije JŽ 35

Nemačkih 57-ica tj. JŽ 35-ica je ostalo dosta na kraju II svtskog rata i na teritoriji Makedonije. O tome sam već nešto pisao. Ali te lokomotive su bile dota oštećene a nisu bile ni mnogo pogodne za upotrebu na ovom području pa su vremenom uglavnom kasirane. Nekoliko je prebačeno ŽTP-ima Zagreb i Sarajevo gde je ova serija duže korišćena. Ovo nije bio slučaj samo sa Makedonskim JŽ 35-icama. I one iz ložionica u Srbiji (Kosovo Polje, Kraljevo, Niš, Lapovo, Subotica) u najvećom broju, iako su prenumerisane, u stvarnosti nisu korišćene posle rata. Stajale su dugo godinama po ložiuonicama i radionicama a onda su tokom pedesetih kasirane. Zato je ova serija samo "formalno" bila jedna od najbrojnijih na JŽ. Od 196 komada koje su dobile oznaku JŽ (a inače je na teritoriji Jugoslavije ostalo ukupno 219 lokomotiva DR serije 57, ali nisu sve prenumerisane) samo je oko 40 komada stvarno korišćeno i to ne mnogo dugo. To objašnjava i mali broj njihovih fotografija.

Da se vratimo u Makedoniji. Prema podacima iz maja 1949. godine na teritoriji Makedonije je bilo ukupno 45 lokomotiva ovog tipa. U ložionici Skoplje ih je bilo 33. Ali od njih samo je 35-159 bila u voznom stanju i to samo za radne vozove (što znači da nije bila baš u nekom stanju). Sve ostale lokomotive ovog tipa su bile neaktivne. Lokomotive 35-002,007,028,044,062,064,070,096,097,103,107,112,114,123,129,131,135,148,154,168,182 su čekale na opravku. Lokomotive 35-018,069,071,087,105,150,160 su bile za obnovu a 008,037,081093 su bile za kasaciju.
U ložionici Titov Veles je bilo 12 lokomotiva ovog tipa i sve su bile neaktivne. Za obnovu su bile 35-095 i 143, kao i još neprenumerisane 57-1495,1660,2178,2479,2999 i 3848 (ako sam dobro pročitao hiroglifski naškrabane brojeve iz izveštaja ložionice Veles). Lokomotive 57-1876,1902,3231 i 3378 su bile za kasaciju.

Već 1950. godine nijedna 35-ica u Makedoniji nije više bila u voznom stanju. 1956 u inventaru ŽTP-a Skopje bilo ih je još samo deset. Uskoro su i te mašine kasirane.

I još da dodam da su lokomotive JŽ serije 35 opravljane u MIN (ranije Stanko Paunović) u Nišu a ne u Gredelju u Zagrebu.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od ivanjz »

Hvala g- ćiri1 na lepom pojašnjenju vezanom za ove lokomotive.

http://www.google.com

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od mali.paja »

Ova slika je najvjerojatnije nastala u Zagrebu, točnije to bi bio Črnomerec TK. U Vrapču TK ova serija je dugo bila na izvlačenju i grbini (spuštalici). Inače model ove lokomotive sa JŽ oznakama je negdje krajem osamdesetih napravila austrijska firma ROCO u mjerilu Ho 1:87.
Da malo pojasnim prve 2 rečenice. Črnomerec TK i Vrapče TK su bili tehnološki dio kolodvora Zagreb Zapadni. U Črnomercu je bila ložionica. Zagreb Zapadni kolodvor nekad je imao 6 manevarki. 5 je kontinuirano radilo na raznim stranama kolodvora (ovo se odnosi i na ČR TK kao i VR TK kao 1 cjelinu). Šesta lokomotiva je uskakala i mjenjala druge manevre kada su ove išle u ložionicu na namirivanje. ZZK je bio putnički kolodvor. U njemu se vršila i prerada direktnih teretnih "B" vlakova za Srbiju i Makedoniju kao i obratno. Osim ovih vlakova još su se pokretali vlakovi za Varaždin. U ČR TK su završavali vožnju vlakovi od pravca juga (unska, sisačka, riječka, lička i banjalučka pruga). Također su se pokretali vlakovi u pravcu Slovenije i inozemstva. U Vr.TK su završavali vožnju vlakovi iz pravca Slovenije (i iz vana) i Varaždina a pokretali za pravac jug koje sam prije naveo.
Model lokomotive nije loš, samo su oznake na kuhinji lokomotive malo nesrazmjerno velike. To se prvenstveno odnosi na oznaku JŽ i broj lokomotive. Sutra ću to poslikati i postaviti sliku.

cvijic
Šef stanice
Poruke: 427
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od cvijic »

Odlicni su to napisali "Cira" i "mali paja"....samo jos da dodam. Slikano je u lozionici na Glavnom Kolodvoru. Iza tendera lok. 35 vidi se Sisacka lok. 22-101 i ispred hale sinobus. Ima na railserbija slika samo te 22-101 gdje se vidi sinobus i aluminijski 611 viri iz hale,sto navodi na to da je isti fotograf uradio obe slike isti dan. Sto bi rekli dje me nadje,slika zlata vrijedna. Vjerovali ili ne i na ovoj sam se vozio kad je bila u Volinji na rivalici.Radila je jedna i na grbini u Zagreb Borongaju. U drugoj polovini 60.-tih dolaskom kontigenta "ruskinja" 33 serija,a i veceg broja 661,nekoliko serija 35 je povuceno u Zagreb i iz Banja Luke i Bihaca.Radile su tih godina i u Koprivnici.Vukle su sabirne vlakove na relaciji Zagreb Borongaj-Novska via Dugo Selo i obratno u posjedu VV Novska.U Sisku su bile dvije ova 35-045 i 35-162 ili 163 nisam vise siguran, vukle su radni Sisak-Bos.Novi-Sisak.Ova 35-043 je poslije povlacenja sa rivalice iz Volinje 32 serija radila zajedno sa jos jednom 33 serijom pa su je nakon par mjeseci povukli i u Volinji su bile dvije rivalice 33 serije.Koristile su se u cvoru Zagreb kao kruzne za prevlacenje teretnih iz Hrvatskog Leskovca do Cernomerca i Zagreb Bor. i obratno.Hrv.Leskovac-Rijeka i obratno vukle su elok. 362.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od ivanjz »

Hvala svima na lepim objašnjenjima.

Slika lokomotive 35-038.

http>//www.google.com
Prilozi
35-048.jpg
35-048.jpg (152.08 KiB) Pregledano 3058 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od mali.paja »

Kako sam obećao evo slika modela lokomotive JŽ serije 35.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od mali.paja »

Jedna slika iz šezdesetih iz Zagreba. Slika je dosta loša. Slika je iz Borongaja ili Vrapča TK.

Slika

Ima jedna anegdota sa serijom 35 iz Zagreba. Na ovoj lokomotivi se kormilo (vitlo za promjenu smjera) vrtilo suprotno u odnosu na sve druge lokomotive. I tako je jedan strojovođa koji nije vozio na toj lokomotivi pisan u službu na tu seriju. U ložionici se popeo na lokomotivu i vidi da je kormilo u odnosu na druge lokomotive okrenuto. I on lijepo to okrene i pokrene lokomotivu, i bum. Udari u zid. Ode nadzorniku lokomotiva pa se potuži: Netko je krivo postavio kormilo na lokomotivi.

cvijic
Šef stanice
Poruke: 427
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od cvijic »

U sisku je jedan strojovodja napravio jos gore.Dosao je navece oko 22 sata da pregleda i pripremi lok. za radni vlak.Lokomotiva je stajala izmedju okretnice i loz. hale.S obzirom da je padala kisa,on da uveze lok u halu da ne kisnu,revizira nazad (prvi put je bio na toj lok.) krene i upadne u okretnicu.

cvijic
Šef stanice
Poruke: 427
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 35

Poruka od cvijic »

Ova lok. 35-038 ima tender lokomotive 29-033.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Ahrefs [Bot] i 11 gostiju