Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Sve o prugama uskog koloseka u Hrvatskoj
železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Stvarno je godine 1913 izrađen nacrt sa dva tira na stanici Portorož/Portorose...i tako stajalište pređe u stanicu.

Slika

Dakle, nikad ne možeš početi sa zaključcima, dok nisi pregledao sve građe, koja je na razpolaganju.

Ovaj nacrt je u Državnom arhivu u Beču i prvi put je objavljen u knjizi E. Peinhopf: Eisenbahnen in Istrien, 2017

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

baš puno stranica u ovoj temi je bez veze i mogle bi se brisati jer se ponavljaju ili su teksti izvan konteksta. Ova tema nastala je iz dviju tema, tako da su se udružile.

Uopšte nemam volje, da pretražujem, ili smo već dodali, kako je izgledala dionica za ovu prugu :roll:

Slika


pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

sa stranice 40 ponavljam stanicu Koper/Capodistria, koju sam stavio kao uzorak, kako je potrebno obraditi stanicu.

Ali uvjek se nađe nešto novo. Ovaj put potvrđujemo naše određivanje perioda, kada je bila snimljena fotografija stanice Koper/Kapodistria: "između godina 1902 i 1904"
železocestnik piše:Pozdravljeni,

sada imamo mogućnost, da u miru prekontrolišemo stanicu Capodistria/Koper i stajalište Semedella/Semedella i prugu između...

Stanica Capodistria/Koper bila je na km: 22.34406

Slika

Još jednom ćemo prekontrolirati fotografije, koje je stavio pored nacrta Marjan Kralj:

Slika

Železniška postaja Koper. Pogled v smeri proti Izoli.


Potpuno je jasno, da je to stanica Koper v Škocjanu, koja postoji još danas.

Slika

Pošto na razglednici piše i ura polaza prema Trstu i Poreču, možemo zaključiti, da je ta fotografija između 1902 i 1904, kada je važio prvi vozni red.


Za usporedbu imamo na razpolaganju još jednu fotografiju, na kojoj jasno piše, da je to stanica Capodistria/Koper:

Slika

Jasno se vidi, da je imala stanica na kraju i vodnu stanicu.


Drugu fotografiju stavio je Marjan Kralj ovu (za vrijeme izgradnje):

Slika

Železniška postaja Koper. Pogled v smeri proti Bertokom.


Ovdje imamo za usporedbu ovu fotografiju:

Slika

Ova razglednica je potovala u 1905. godini.



Možemo ustanoviti, da je stanicu Capodistria/Koper Marjan Kralj korektno obradio.


Dodamo još shemu kolosjeka:

Slika


...i to je kraj. To je uzorak, kako se uradi jednu stanicu. može se dodati samo jo sadašnje stanje:


link: https://www.google.si/maps/@45.5357618, ... 312!8i6656

pozdrav
Darko
Sada imamo na razpolaganju istu fotografiju na razglednici, ko ja je putovala 1903. godine.
Određivanje na osnovu prvog voznog reda na period razglednice između "1902 i 1904" bilo je tačno :idea: 8-)

Slika

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

da stavimo zajedno sve, što imamo o stanici Koper/Capodistria...

Ovo je sa strane 41:
železocestnik piše:Pozdravljeni,

na stranici 40 smo već dobro obradili stanicu Capodistria/Koper...
železocestnik piše:Pozdravljeni,

sada imamo mogućnost, da u miru prekontrolišemo stanicu Capodistria/Koper i stajalište Semedella/Semedella i prugu između...

Stanica Capodistria/Koper bila je na km: 22.34406

Slika

Nacrt: Marjan Kralj

pozdrav
Darko
Možemo da dodamo još samo ucrt pruge u katastar...

Slika


Imamo još tloris za stanicu Capodistria/Koper...

Slika


Sada je potpuno jasno, da je ova fotografija stanice Capodistria/Koper...

Slika

Na levom kraju je vodna stanica.


pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

na stranici 41 pronašao sam i to:
železocestnik piše:Zaboravili smo pogledati, kako je nacrtao željezničkiu stanicu Capodistria/Koper Giulio Ruzzier :

Slika

Potpuno jasno je, koju razglednicu je imao za osnovu slike.

Još samo to, kako stanica izgleda danas...

Slika

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

još nacrt staniceKoper/Capodistria:

Slika


Da stavimo još nešto novo za stanicu Koper/Capodistria: situacijski nacrt stanice iz godine 1913...

Slika

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

nikako nemam volje, da stavljam nešto novo u ovu temu, jer nemam volje pretraživati po stranicama, kde su napisane iste stvari po više puta. Svi znamo, zbog čega je došlo do toga, da su se ovdje pisale i budalaštine.Nešto je i moja krivnja, pošto sam otišao u "duel" sa matematičarom i pristao na nabacivanje tema bez reda.

Ja nisam sklon podeli pruga po regijama ili državama ali ću baš zbog preglednosti ove teme otvoriti temu o djelu Porečanke, koja je išla po Italiji i Sloveniji. Sve zbog preglednosti.

Ali u ovu temu ću dodati još neke nacrte i fotografije iz hrvatskog dela pruge.

Ali iti će sve po redu, kako stoje hiše u Trst (to je slovenska poslovica/frazem, kada hoćemo reči, da je potreban neki red: "...lepo po vrsti, kakor so hiše v Trsti", od granice Slovenija-Hrvatska dalje, sve do Poreča.

železocestnik piše:
Dakle, za vrijeme izgradnje Parencane bila je cijela trasa u Austo-ugarskoj u Primorju/Litorale. Zbog toga je tako i stavljena trasa.

Avstrijsko primorje (nemško Österreichisches Küstenland, italijansko Litorale Austriaco):

wikipedija: https://sl.wikipedia.org/wiki/Avstrijsko_primorje
na engleskom: https://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_Littoral

Situacija prije prvog svjetskog rata:

Slika

pozdrav
Darko

Poslednja stanica na slovenski strani je Sicciole/Sečovlje.


Prva stanica na hrvatskoj strani je Salvore/Savudrija:

Slika
železocestnik piše:Pozdravljeni,

za istraživaće hrvatskog dijela Porečanke/Parenzane.

Samo u istraživačke svrhe !

Slika

Pruga se iz Sečovelj (km: 42.1) polako diže prema stanici Savudrija, koja nije u Savudriji, nego kod sela Valliza/Valica.

Na km 45 već se pruga podigla visoko iznad mora...

Slika

Na kojoj smo to visini?

Visine od 50 m iznad mora još nismo dostigli...

Slika

Stanica Salvore/Savudrija je na km: 47,9 i na visini 101 m iznad mora.

Starih fotografija stanice nema.

Jednu sliku izradio je Giulio Ruzzier, ali treba da se ima na umu malo slikarske slobode ;)

Slika

Kako izgleda sada sa druma prema Savudriji ?

Slika
preuzeto sa: Panoramio

Slika

Slika

Slika
preuzeto sa Panoramio

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

U stvari ima u knjizi Giulio Roselli: La Ferrovia Trieste-Buie-Parenzo, Trieste 1972 malo starija fotografija stanice, ali već iz vremena, kad je prestao promet po Porečanki...

Slika

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Zaboravili smo na shemu stanice Salvore/Savudrija:

Slika

Postoji još jedna shema...

Slika

Nešto nije u redu sa tom shemom :roll:
Odakle odjednom tri kolosjeka i povečana stanica :?:

Pa da, to su nacrti za vrijeme prvog svetskog rata, zbog toga i onaj odvojak za Umago/Umag :idea:

Slika

Ali lepo piše dole, da se je projekat zaustavio kod nacrta.


pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

na razpolaganju imamo za ovaj dio pruge ucrt pruge (do Buja), koji je izradio Giulio Roselli...

Slika

Ali imamo veliko sreću, što je ovo područje, kde je išla pruga prema stanici Salvore/Savudrija, spadao u jurisdikciju Pirana i bio u Piranskom katastru (Pirano/Piran).

Dakle katastarska opština Castelvenere/Kaštel, koja je bila tada u Piranskoj opštini, sada je u Hrvatskoj...

Slika

Tačno se vidi, gde napušta pruga k.o. Pirano/Piran i pređe u k.o.Castelvenere/Kaštel...

Slika

Dio kanala Sv. Odorik je označen sa plavom bojom.

Od sada dalje je k.o.Castelvenere/Kaštel:

Slika

U donjem delu nacrta je pruga, koja se nakon stanice Salvore/Savudrija okreče i ide prema Bujama.


Idemo dalje prema stanici Salvore/Savudrija...

Slika

U donjem delu nacrta je pruga, koja se nakon stanice Salvore/Savudrija okreče i ide prema Bujama.

Prelazimo u novu katastarsku opštinu Salvore/Savudrija, koja je tada bila u sklopu katastarske opštine Pirano/Piran. Sada je u Hrvatskoj.

Slika

U desnoj strani vidi se uris Porečanke.


Već smo veoma blizu stanice Salvore/Savudrija. Vidi se po kilometraži ;)

Slika


I konačno stanica Salvore/Savudrija :D
U stvari i nije stanica, to je stajalište...

Slika


pozdrav
Darko

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 9 gostiju