Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Stvarno je godine 1913 izrađen nacrt sa dva tira na stanici Portorož/Portorose...i tako stajalište pređe u stanicu.
Dakle, nikad ne možeš početi sa zaključcima, dok nisi pregledao sve građe, koja je na razpolaganju.
Ovaj nacrt je u Državnom arhivu u Beču i prvi put je objavljen u knjizi E. Peinhopf: Eisenbahnen in Istrien, 2017
pozdrav
Darko
Dakle, nikad ne možeš početi sa zaključcima, dok nisi pregledao sve građe, koja je na razpolaganju.
Ovaj nacrt je u Državnom arhivu u Beču i prvi put je objavljen u knjizi E. Peinhopf: Eisenbahnen in Istrien, 2017
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
baš puno stranica u ovoj temi je bez veze i mogle bi se brisati jer se ponavljaju ili su teksti izvan konteksta. Ova tema nastala je iz dviju tema, tako da su se udružile.
Uopšte nemam volje, da pretražujem, ili smo već dodali, kako je izgledala dionica za ovu prugu
pozdrav
Darko
baš puno stranica u ovoj temi je bez veze i mogle bi se brisati jer se ponavljaju ili su teksti izvan konteksta. Ova tema nastala je iz dviju tema, tako da su se udružile.
Uopšte nemam volje, da pretražujem, ili smo već dodali, kako je izgledala dionica za ovu prugu
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
sa stranice 40 ponavljam stanicu Koper/Capodistria, koju sam stavio kao uzorak, kako je potrebno obraditi stanicu.
Ali uvjek se nađe nešto novo. Ovaj put potvrđujemo naše određivanje perioda, kada je bila snimljena fotografija stanice Koper/Kapodistria: "između godina 1902 i 1904"
Određivanje na osnovu prvog voznog reda na period razglednice između "1902 i 1904" bilo je tačno
pozdrav
Darko
sa stranice 40 ponavljam stanicu Koper/Capodistria, koju sam stavio kao uzorak, kako je potrebno obraditi stanicu.
Ali uvjek se nađe nešto novo. Ovaj put potvrđujemo naše određivanje perioda, kada je bila snimljena fotografija stanice Koper/Kapodistria: "između godina 1902 i 1904"
Sada imamo na razpolaganju istu fotografiju na razglednici, ko ja je putovala 1903. godine.železocestnik piše:Pozdravljeni,
sada imamo mogućnost, da u miru prekontrolišemo stanicu Capodistria/Koper i stajalište Semedella/Semedella i prugu između...
Stanica Capodistria/Koper bila je na km: 22.34406
Još jednom ćemo prekontrolirati fotografije, koje je stavio pored nacrta Marjan Kralj:
Železniška postaja Koper. Pogled v smeri proti Izoli.
Potpuno je jasno, da je to stanica Koper v Škocjanu, koja postoji još danas.
Pošto na razglednici piše i ura polaza prema Trstu i Poreču, možemo zaključiti, da je ta fotografija između 1902 i 1904, kada je važio prvi vozni red.
Za usporedbu imamo na razpolaganju još jednu fotografiju, na kojoj jasno piše, da je to stanica Capodistria/Koper:
Jasno se vidi, da je imala stanica na kraju i vodnu stanicu.
Drugu fotografiju stavio je Marjan Kralj ovu (za vrijeme izgradnje):
Železniška postaja Koper. Pogled v smeri proti Bertokom.
Ovdje imamo za usporedbu ovu fotografiju:
Ova razglednica je potovala u 1905. godini.
Možemo ustanoviti, da je stanicu Capodistria/Koper Marjan Kralj korektno obradio.
Dodamo još shemu kolosjeka:
...i to je kraj. To je uzorak, kako se uradi jednu stanicu. može se dodati samo jo sadašnje stanje:
link: https://www.google.si/maps/@45.5357618, ... 312!8i6656
pozdrav
Darko
Određivanje na osnovu prvog voznog reda na period razglednice između "1902 i 1904" bilo je tačno
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
da stavimo zajedno sve, što imamo o stanici Koper/Capodistria...
Ovo je sa strane 41:
da stavimo zajedno sve, što imamo o stanici Koper/Capodistria...
Ovo je sa strane 41:
železocestnik piše:Pozdravljeni,
na stranici 40 smo već dobro obradili stanicu Capodistria/Koper...
Možemo da dodamo još samo ucrt pruge u katastar...železocestnik piše:Pozdravljeni,
sada imamo mogućnost, da u miru prekontrolišemo stanicu Capodistria/Koper i stajalište Semedella/Semedella i prugu između...
Stanica Capodistria/Koper bila je na km: 22.34406
Nacrt: Marjan Kralj
pozdrav
Darko
Imamo još tloris za stanicu Capodistria/Koper...
Sada je potpuno jasno, da je ova fotografija stanice Capodistria/Koper...
Na levom kraju je vodna stanica.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
na stranici 41 pronašao sam i to:
na stranici 41 pronašao sam i to:
železocestnik piše:Zaboravili smo pogledati, kako je nacrtao željezničkiu stanicu Capodistria/Koper Giulio Ruzzier :
Potpuno jasno je, koju razglednicu je imao za osnovu slike.
Još samo to, kako stanica izgleda danas...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
još nacrt staniceKoper/Capodistria:
Da stavimo još nešto novo za stanicu Koper/Capodistria: situacijski nacrt stanice iz godine 1913...
pozdrav
Darko
još nacrt staniceKoper/Capodistria:
Da stavimo još nešto novo za stanicu Koper/Capodistria: situacijski nacrt stanice iz godine 1913...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
nikako nemam volje, da stavljam nešto novo u ovu temu, jer nemam volje pretraživati po stranicama, kde su napisane iste stvari po više puta. Svi znamo, zbog čega je došlo do toga, da su se ovdje pisale i budalaštine.Nešto je i moja krivnja, pošto sam otišao u "duel" sa matematičarom i pristao na nabacivanje tema bez reda.
Ja nisam sklon podeli pruga po regijama ili državama ali ću baš zbog preglednosti ove teme otvoriti temu o djelu Porečanke, koja je išla po Italiji i Sloveniji. Sve zbog preglednosti.
Ali u ovu temu ću dodati još neke nacrte i fotografije iz hrvatskog dela pruge.
Ali iti će sve po redu, kako stoje hiše u Trst (to je slovenska poslovica/frazem, kada hoćemo reči, da je potreban neki red: "...lepo po vrsti, kakor so hiše v Trsti", od granice Slovenija-Hrvatska dalje, sve do Poreča.
Poslednja stanica na slovenski strani je Sicciole/Sečovlje.
Prva stanica na hrvatskoj strani je Salvore/Savudrija:
Pruga se iz Sečovelj (km: 42.1) polako diže prema stanici Savudrija, koja nije u Savudriji, nego kod sela Valliza/Valica.
Na km 45 već se pruga podigla visoko iznad mora...
Na kojoj smo to visini?
Visine od 50 m iznad mora još nismo dostigli...
Stanica Salvore/Savudrija je na km: 47,9 i na visini 101 m iznad mora.
Starih fotografija stanice nema.
Jednu sliku izradio je Giulio Ruzzier, ali treba da se ima na umu malo slikarske slobode
Kako izgleda sada sa druma prema Savudriji ?
preuzeto sa: Panoramio
preuzeto sa Panoramio
pozdrav
Darko
nikako nemam volje, da stavljam nešto novo u ovu temu, jer nemam volje pretraživati po stranicama, kde su napisane iste stvari po više puta. Svi znamo, zbog čega je došlo do toga, da su se ovdje pisale i budalaštine.Nešto je i moja krivnja, pošto sam otišao u "duel" sa matematičarom i pristao na nabacivanje tema bez reda.
Ja nisam sklon podeli pruga po regijama ili državama ali ću baš zbog preglednosti ove teme otvoriti temu o djelu Porečanke, koja je išla po Italiji i Sloveniji. Sve zbog preglednosti.
Ali u ovu temu ću dodati još neke nacrte i fotografije iz hrvatskog dela pruge.
Ali iti će sve po redu, kako stoje hiše u Trst (to je slovenska poslovica/frazem, kada hoćemo reči, da je potreban neki red: "...lepo po vrsti, kakor so hiše v Trsti", od granice Slovenija-Hrvatska dalje, sve do Poreča.
železocestnik piše:
Dakle, za vrijeme izgradnje Parencane bila je cijela trasa u Austo-ugarskoj u Primorju/Litorale. Zbog toga je tako i stavljena trasa.
Avstrijsko primorje (nemško Österreichisches Küstenland, italijansko Litorale Austriaco):
wikipedija: https://sl.wikipedia.org/wiki/Avstrijsko_primorje
na engleskom: https://en.wikipedia.org/wiki/Austrian_Littoral
Situacija prije prvog svjetskog rata:
pozdrav
Darko
Poslednja stanica na slovenski strani je Sicciole/Sečovlje.
Prva stanica na hrvatskoj strani je Salvore/Savudrija:
Pruga se iz Sečovelj (km: 42.1) polako diže prema stanici Savudrija, koja nije u Savudriji, nego kod sela Valliza/Valica.
Na km 45 već se pruga podigla visoko iznad mora...
Na kojoj smo to visini?
Visine od 50 m iznad mora još nismo dostigli...
Stanica Salvore/Savudrija je na km: 47,9 i na visini 101 m iznad mora.
Starih fotografija stanice nema.
Jednu sliku izradio je Giulio Ruzzier, ali treba da se ima na umu malo slikarske slobode
Kako izgleda sada sa druma prema Savudriji ?
preuzeto sa: Panoramio
preuzeto sa Panoramio
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
U stvari ima u knjizi Giulio Roselli: La Ferrovia Trieste-Buie-Parenzo, Trieste 1972 malo starija fotografija stanice, ali već iz vremena, kad je prestao promet po Porečanki...
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Zaboravili smo na shemu stanice Salvore/Savudrija:
Postoji još jedna shema...
Nešto nije u redu sa tom shemom
Odakle odjednom tri kolosjeka i povečana stanica
Pa da, to su nacrti za vrijeme prvog svetskog rata, zbog toga i onaj odvojak za Umago/Umag
Ali lepo piše dole, da se je projekat zaustavio kod nacrta.
pozdrav
Darko
Postoji još jedna shema...
Nešto nije u redu sa tom shemom
Odakle odjednom tri kolosjeka i povečana stanica
Pa da, to su nacrti za vrijeme prvog svetskog rata, zbog toga i onaj odvojak za Umago/Umag
Ali lepo piše dole, da se je projekat zaustavio kod nacrta.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
na razpolaganju imamo za ovaj dio pruge ucrt pruge (do Buja), koji je izradio Giulio Roselli...
Ali imamo veliko sreću, što je ovo područje, kde je išla pruga prema stanici Salvore/Savudrija, spadao u jurisdikciju Pirana i bio u Piranskom katastru (Pirano/Piran).
Dakle katastarska opština Castelvenere/Kaštel, koja je bila tada u Piranskoj opštini, sada je u Hrvatskoj...
Tačno se vidi, gde napušta pruga k.o. Pirano/Piran i pređe u k.o.Castelvenere/Kaštel...
Dio kanala Sv. Odorik je označen sa plavom bojom.
Od sada dalje je k.o.Castelvenere/Kaštel:
U donjem delu nacrta je pruga, koja se nakon stanice Salvore/Savudrija okreče i ide prema Bujama.
Idemo dalje prema stanici Salvore/Savudrija...
U donjem delu nacrta je pruga, koja se nakon stanice Salvore/Savudrija okreče i ide prema Bujama.
Prelazimo u novu katastarsku opštinu Salvore/Savudrija, koja je tada bila u sklopu katastarske opštine Pirano/Piran. Sada je u Hrvatskoj.
U desnoj strani vidi se uris Porečanke.
Već smo veoma blizu stanice Salvore/Savudrija. Vidi se po kilometraži
I konačno stanica Salvore/Savudrija
U stvari i nije stanica, to je stajalište...
pozdrav
Darko
na razpolaganju imamo za ovaj dio pruge ucrt pruge (do Buja), koji je izradio Giulio Roselli...
Ali imamo veliko sreću, što je ovo područje, kde je išla pruga prema stanici Salvore/Savudrija, spadao u jurisdikciju Pirana i bio u Piranskom katastru (Pirano/Piran).
Dakle katastarska opština Castelvenere/Kaštel, koja je bila tada u Piranskoj opštini, sada je u Hrvatskoj...
Tačno se vidi, gde napušta pruga k.o. Pirano/Piran i pređe u k.o.Castelvenere/Kaštel...
Dio kanala Sv. Odorik je označen sa plavom bojom.
Od sada dalje je k.o.Castelvenere/Kaštel:
U donjem delu nacrta je pruga, koja se nakon stanice Salvore/Savudrija okreče i ide prema Bujama.
Idemo dalje prema stanici Salvore/Savudrija...
U donjem delu nacrta je pruga, koja se nakon stanice Salvore/Savudrija okreče i ide prema Bujama.
Prelazimo u novu katastarsku opštinu Salvore/Savudrija, koja je tada bila u sklopu katastarske opštine Pirano/Piran. Sada je u Hrvatskoj.
U desnoj strani vidi se uris Porečanke.
Već smo veoma blizu stanice Salvore/Savudrija. Vidi se po kilometraži
I konačno stanica Salvore/Savudrija
U stvari i nije stanica, to je stajalište...
pozdrav
Darko
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 33 gosta