Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Sve o prugama uskog koloseka u Hrvatskoj
Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od ivanjz »

Hvala gospodine Darko!

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

ivanjz, pozdravljen,

pa ovako, ja sam si sa svima na forumima na ti, bez akademskih naziva. Svaki ko dođe na forum mora biti toga svestan, pa i ja, tako da slobodno opustiš ono "gospodin".

Pa da, pokušavam da dodajem u teme nešto novo, pošto imam neki lakši dostup do literature kao drugi članovi foruma, pa na kraju svima dođe to u pozitivnu smjer.

Meni dođe dobro, što imam na jednom mestu neku informaciju, koja se može brzo naći. Puno brže nego u mome nesređenom arhivu kod kuće :roll:




Da dodamo ovoj temi još umjetnički dio:

željeznička stanica Bagni S. Stefano - Levade/Istarske toplice - Livade u očima ljubiteljskog slikara Giulia Ruzziera...

Slika

Izgleda, da je imao za osnovu ovo razglednicu...

Slika


...i Parenzo/Poreč:

Slika

Sada barem znamo, po kojoj je razglednici izradio svoju sliku :idea:

Slika


pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Nismo još završili sa umjetničkim prilogom.

Na raspolaganju imamo dve slike akademskog slikara prof. Staneta Kumarja, koji je bio osnivatelj železničkog muzeja u Ljubljani.
* 25. julij 1910, Trst, † 27. februar 1997, Ljubljana.

Pa i ako je otišao na more, nije mogai ići mimo željezničke stanice, da je ne uhvati u skicirku...

A znao je i uzet u ruku fotografiju i naslikati, kako je bilo nekad...kada je bio život na stanici.

Slika

Drugi put je posjetio stanicu Poreč, kakva je bila posle obustave prometa (godine 1962)...

strana kolosjeka...

Slika


vanjska strana stanice (dovozni put)...

Slika

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

na forumu vlaki.info počeo sam sa istorijom Parenzane (pruga Trst-Poreč-Kanfanar) tako kako treba, od početka.

Ovo pišem zbog toga, da mogu zainteresirani pronaći tamo koje podatke, kojih ovdje na forumu zeleznice.in.rs nema, pošto je ova tema zbog znanih razloga uopšte nepregledna.

Na forumu vlaki.info pokušat ću obraditi historiju železnice po redu. Kod nas je poslovica: Lepo po vrsti, kot so hiše v Trsti! (Lepo po redu, kao što su kuće u Trstu!). Dakle bez uletavanja iz jednog detajla na drugi. Videću, da li će mi uspjet...

link do teme: Porečanka/Parenzana, zgodovina (Parenzana, historija): http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=8849
Tekst je u slovenščini, ali danas to nije problem, kad postoji Google prevodioc ;)
Tekstovi dokumenata su na italijanskom i nemačkom i stoje samo u originalu na forumu.

Za sada sam tek na prvoj stranici projekta o istoriji Parenzane...

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od ivanjz »

Hvala Darko. Pratićemo.

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

ako ću uzgred pronaći koji detajl, staviću ga i ovdje.

Dionica pruge Trst-Poreč od Trsta do Buja bila je otvorena 1.4.1902. godine.

Na toj prugi bilo je i stajalište Semedella/Semedela, po prvom voznom redu, kojeg poznajemo iz 16.12.1902...

Slika

Za to stajalište pronašli smo i fotografiju stajališta...

Slika

Kada vidiš ovakvu fotografiju i znaš, da je tamo bilo stajalište, odmah zaključuješ, da je tako bilo kod otvorenja pruge, 1.4.1902.

Još više, tvrdiš, da je razglednica bila snimljena 1.4.1902 ili kasnije.

Pa posle još: možda koji mesec prije, jer je prije otvorenja već bila tamo.

E, pa sad, jeli stvarno bilo tako :?:

Nije :!:

Kako znam :?:

Postoji zapisnik Željezničkog vijeća dana 5.7.1903 u Novinama naredba Ministarstva za željeznice i Ministarstva za moreplovstvo (izašao 23.7.1903)

Slika

Samo toliko, da se vidi, da je bio prisutan sam ministar železnica...

Slika

Referenat predlaže...

Slika

...da se izgradi u Semedelli osobna in tovarna stanica ili barem čekaonica (Wartehalle) na stajalištu.

Ministru i drugima izgleda se nekde žurilo, pa su stavila većinu pitanja na jesensku sednicu. Ali u godini 1903 o tome nisu više raspravljali....

Sada se možemo pitati, šta je bilo u početku (ništa) ili već mala kućica pa su željeli veču...
To je moguće pronaći tek sa puno traženja po novinama ili dokumentima općina. Ali to nije mali posao, jer je uglavnom arhiv opština nesređen i postoji i pitanje, da li je sve ohranjeno.
Ili si možemo pomoći sa razglednicama, koji imaju datum putovanja.

Dakle, potrebno je biti oprezan...i nikako vući prebrzih zaključaka!

Tek kasnije, oko 1909 izgrađena je veča stanica za osobni promet...isto tako nezna se tačan datum izgradnje, predpostavlja se na datumu putovanja razglednice :roll:

Slika

Slika

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od ivanjz »

Železnička stanica Kopar na staroj razglednici.

http://www.google.com
Prilozi
KoparSt.jpg
KoparSt.jpg (73.91 KiB) Pregledano 3827 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

ivanjz, pozdravljen,

ova razglednica je važna zbog datuma, koji je na njoj: 15.6.1902

Radilo se u dvije dionice: Trst - Buje (59 km), koja je puštena u pomet 1.4.1902. godine, te Buje - Poreč (64 km) koja je puštena u promet 15.12.1902.godine.

Dakle razglednica potiće sa samog početka otvorenja prve dionice Trst-Buje.

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Pozdravljen,

dodajem samo nova saznanja...
železocestnik piše:Pozdravljeni,

ako ću uzgred pronaći koji detajl, staviću ga i ovdje.

Za to stajalište Semedela pronašli smo i fotografiju stajališta...

Slika

Kada vidiš ovakvu fotografiju i znaš, da je tamo bilo stajalište, odmah zaključuješ, da je tako bilo kod otvorenja pruge, 1.4.1902.

Još više, tvrdiš, da je razglednica bila snimljena 1.4.1902 ili kasnije.

Pa posle još: možda koji mesec prije, jer je prije otvorenja već bila tamo.

E, pa sad, jeli stvarno bilo tako :?:

Nije :!:

Kako znam :?:

Postoji zapisnik Željezničkog vijeća dana 5.7.1903 u Novinama naredba Ministarstva za željeznice i Ministarstva za moreplovstvo (izašao 23.7.1903)

Referenat predlaže...

Slika

...da se izgradi u Semedelli osobna in tovarna stanica ili barem čekaonica (Wartehalle) na stajalištu.

Ministru i drugima izgleda se nekde žurilo, pa su stavila većinu pitanja na jesensku sednicu. Ali u godini 1903 o tome nisu više raspravljali....

Sada se možemo pitati, šta je bilo u početku (ništa) ili već mala kućica pa su željeli veču...
To je moguće pronaći tek sa puno traženja po novinama ili dokumentima općina. Ali to nije mali posao, jer je uglavnom arhiv opština nesređen i postoji i pitanje, da li je sve ohranjeno.
Ili si možemo pomoći sa razglednicama, koji imaju datum putovanja.

Dakle, potrebno je biti oprezan...i nikako vući prebrzih zaključaka!

Tek kasnije, oko 1909 izgrađena je veča stanica za osobni promet...isto tako nezna se tačan datum izgradnje, predpostavlja se na datumu putovanja razglednice :roll:

Slika

Slika

pozdrav
Darko
Da, stvarno je bila zgrada stajališta Semedela izgrađena godine 1909.

Imamo i nacrt, tako da se tačno vidi, da su imala u početku 2 plićaka, koja se baš na fotografijama nisu najbolje vidjeli.

Strplenje je božja mast, kod historije željeznica dođe ti možda na prvo mesto. Preko noći nemoguće je nešto saznat.

Ovaj nacrt je iz arhiva u Trstu. Verovatno imaju ovakav nacrt i u arhivu u Beču. Ali ništa ne možeš naći u jednom danu.

Slika
Datum: 10.4.1909


Plićak I bio je prvi zatrpan, poslije i plićak II.

Slika

Plićak II u očima Giulia Ruzierr-a..

Slika

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Poruka od železocestnik »

Dodajem još urisanu prugu u katastar, kde se vide u gornjom lijevom dijelu i oba plićaka...između put prema Kopru/Capodistria:

Slika

pozdrav
Darko

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost