Slovenija

Stanje danas, reportaže,stare fotografije, problemi..
Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2464
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od cira-1 »

Da dodamo par reči o vijaduktu :
Vijaduk je pušten u saobraćaj 1856. godine. Rasprostirao se preko doline Borovnice na pruzi Beč – Ljubljana – Trst. Već Tokom svoje izgradnje i nekoliko decenija kasnije bio je najveći kameni most u Evropi. Bio je 561 metar dug i 38 metara visok. Projektovao ga je Carl von Ghega, a izgradnja počela je 1850 godine, a završena avgusta 1856.godine, kada je prvi voz prešao. .Sagrađen je na dva sprata; Prvi se sastojao od 22 luka, drugi gornji od 25 lukova. Objekat je izgrađena na 24 kamena stuba, koji su stajali na drvenim gredama zabodenim u zemlju.

Gradnja viadukta 1855. godine
1855.jpg
1855.jpg (192.29 KiB) Pregledano 1626 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

kad već imamo viadukt u Borovnici, možete se prošetati po njemu...

Slika

Sljepio sam nacrt Karla von Ghega iz 1850. godine:

https://sl.wikipedia.org/wiki/Borovni%C ... l_plan.jpg

Potrebno je samo klikati po ovom linku za povečanje.

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
cira-1
Ministar železnica
Poruke: 2464
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od cira-1 »

Stanica Borovnica
50.jpg
50.jpg (63.05 KiB) Pregledano 1617 puta
Nekdanja železniška postaja Borovnica - iz knjige Pogledi dveh stoletij izdajatelja Občina Borovnica Foto Srdjan Cvjetović
55.jpeg
55.jpeg (39.62 KiB) Pregledano 1617 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Bohinjska Bela na pruzi Jesenice-Bohinjsko Jezero-......... :
db0c4f7e23e8d8c6894c556682d539fe.JPG
db0c4f7e23e8d8c6894c556682d539fe.JPG (91.6 KiB) Pregledano 1596 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od mali.paja »

Pruga je Jesenice-Nova Gorica-Sežana. To je sad stajalište. Ne postoji stanica Bohinjsko Jezero. Postoji samo Bohinjska Bistrica. Od jezera postoji Bled Jezero koje je odmah uz bledsko jezero. Sa stanice se vidi. Bohinjsko jezero je od željezničke stanice udaljeno nekoliko kilometara i ne vidi se. Iz njega istječe rijeka Sava Bohinjka koja spajanjem sa Savom Dolinkom stvara najdužu rijeku u bišoj Jugoslaviji, Savu.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8137
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od PECELJ »

U pravu ste g.mali.paja. Ja sam pogrešio a zbunila me je malo i ova nemačka karta iz 1940.godine .
Boh.Bis.jpg
Boh.Bis.jpg (90.51 KiB) Pregledano 1578 puta
Znači kad sam 50-tih godina sa ocem boravio 2 dana na Bohinjskom jezeru, iz Rijeke smo sišli na stanici Boh.Bistrica. Dobro se sećam onog mosta iz koga je jezero oticalo u reku Savu Bohinjku i veliko jato riba ispod njega.

Železnička stanica Bohinjska Bistrica :
ZEL17-1453_Avtovlak_CX.jpg
ZEL17-1453_Avtovlak_CX.jpg (203.5 KiB) Pregledano 1578 puta
Kad se iz Bih.Bistrice krene ka Gorici, odmah se ulazi u ovaj tunel :
bohinj.jpg
bohinj.jpg (170.15 KiB) Pregledano 1578 puta

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od železocestnik »

PECELJ, pozdravljen,

pa nisi toliko pogrešio ;)

Pošto si prepisivao iz karte, nije ni to uopšte greška.

Ali nije tako jednostavno znati sva imena stanice, kako se je menjala.


U početku bila je Bohinjska Bistrica: Wocheiner Feistritz. To je bio Austro-ugarski period kod izgradnje pruge godine 1906.
Prugu je otvorio prestolonaslednik Franc Ferdinand, ubijen u Sarajevu 1914. godine.

Sa novom prugom počeo je razvoj turizma na Bohinjskem jezeru i okolini. Pošto turisti nisu tačno znali, kde treba izaći sa vlaka,

promenili su naziv stanice u: Bistrica-Bohinjsko jezero, na nemačkom: Feistritz-Wocheinersee.

Slika

Na kraju se je vratilo ono prvo ime stanice: Bohinjska Bistrica. To je ta stanica, pored koje se vozi mali.paja sa muzejskim vlakom ;)

A sada još onaj ulazak u tunel.

Tako je izgledo kod otvaranja.
Posle 1945 se taj ulaz ne može vidjet više takav, kao je na razglednici.

Zašto?
Pa zbog miniranja tunela sa strane nemačke vojske u povlačenju...

Slika

pozdrav
Darko

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od ivanjz »

Zidani Most 1915. godine.

http://www.google.com
Prilozi
ZMost-1915.jpg
ZMost-1915.jpg (91.73 KiB) Pregledano 1551 put

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od železocestnik »

Na ovoj fotografiji ne vidi se željeznička stanica, jer je odmah u produžetku na levoj strani.

pozdrav
Darko

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Slovenija

Poruka od mali.paja »

železocestnik piše:Na ovoj fotografiji ne vidi se željeznička stanica, jer je odmah u produžetku na levoj strani.

pozdrav
Darko
Darko, nisi li malo pogriješio? Nije li stanica u sredini slike u onom usjeku? Ovo bi bio ulaz od Maribora i Celja? Na desnoj strani se vidi pruga iz Zagreba?

Pošalji Odgovor

Povratak na “Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 9 gostiju