Slovenija
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8230
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Borovnica na pruzi Ljubljana - Postojna :
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
PECELJ, pozdravljen,
nešto ti je nejasna ova fotografija gore
Evo malo bolje, da se vidi, da viadukta u Borovnici nema više...
U stvari ostao je još samo jedan stub (ali i taj nije u cijeloj visini).
Još jedna u koloru...
pozdrav
Darko
nešto ti je nejasna ova fotografija gore
Evo malo bolje, da se vidi, da viadukta u Borovnici nema više...
U stvari ostao je još samo jedan stub (ali i taj nije u cijeloj visini).
Još jedna u koloru...
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8230
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Da li to znači da je posle WW II došlo do rekonstrukcije pruge i i spuštanja njenog nivoa ?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Slovenija
Još za vrijeme rata je to njemačka vojska napravila.PECELJ piše:Da li to znači da je posle WW II došlo do rekonstrukcije pruge i i spuštanja njenog nivoa ?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pozdravljeni,
nije baš tako...
Viadukt u Borovnici srušila je vojska kraljevine Jugoslavije u povlačenju ispred Italijana.
Italijanska vojska je već u juniju 1941 izradila Roth-Wagner čelićnu konstrukciju i otvorila promet po jednom tiru.
Dana 27.12.1944 američke snage su sa B-25 srušile Roth-Wagner konstrukciju.
Stvarno su okupacione njemačke snage počele več u početku januara 1945 sa izgradnjom obvozne pruge. Ali ta trasa nije bila sadašnja trasa, nego puno kraća trasa sa lukom sa malim radijem i posle puno ispusta i uspona (33 promila) preko sredine doline. Danas ide pruga daleko naokolo i ne prijeći doline.
Potrebno bi bilo po ovoj pruzi voziti sa dopregom.
Ali slijedila su bombardiranja i sprečavanje građevinskih radova, tako da su završili izgradnu pruge 2.5.1945. Prekasno.
Promet je počeo po toj pruzi tek posle oslobođenja.
Paralelno se je počela izgradnja nove pruge od stanice Preserje do Borovnice. Gradile su građevinarske brigade jugoslovanske armije do novembra 1945, posle su bili radovi još do 29. juna 1947 ali samo za jedan tir. Radovi nisu išli tako kako je bilo zamišljeno i obečano, bilo je puno problema u močvari.
Godine 1962 bila je 29.11. otvorena elektrificirana dvotirna pruga.
Ajznponar stavio je wikipeduju situaciju njemačke pruge i nove pruge posle rata:
Legend:
- a brown box: location of the former Borovnica train station (in use between 1856 and 1947)
- black & white: the current route (the eastern section between Preserje station and the former Borovnica station built in 1947, the western section from the former Borovnica station to Verd and further towards Trieste built in 1856 and still in use today)
- blue: initial route between Preserje station and the viaduct (1856 - 1947), ascending the slopes of the Rakitna Plateau (Rakitniška planota)
- red: the Borovnica viaduct, completed in 1856, partly destroyed in 1941, bombed in 1944, completely demolished a few years later)
- dashed violet: German avoiding line, built immediately after bombing of the viaduct, in use from 1945 to 1947
preuzeto sa: https://sl.wikipedia.org/wiki/Slika:Rai ... ea-map.svg
Dakle ovu prugu gore na fotografiji nije uradila između rata njemačka vojska.
pozdrav
Darko
nije baš tako...
Viadukt u Borovnici srušila je vojska kraljevine Jugoslavije u povlačenju ispred Italijana.
Italijanska vojska je već u juniju 1941 izradila Roth-Wagner čelićnu konstrukciju i otvorila promet po jednom tiru.
Dana 27.12.1944 američke snage su sa B-25 srušile Roth-Wagner konstrukciju.
Stvarno su okupacione njemačke snage počele več u početku januara 1945 sa izgradnjom obvozne pruge. Ali ta trasa nije bila sadašnja trasa, nego puno kraća trasa sa lukom sa malim radijem i posle puno ispusta i uspona (33 promila) preko sredine doline. Danas ide pruga daleko naokolo i ne prijeći doline.
Potrebno bi bilo po ovoj pruzi voziti sa dopregom.
Ali slijedila su bombardiranja i sprečavanje građevinskih radova, tako da su završili izgradnu pruge 2.5.1945. Prekasno.
Promet je počeo po toj pruzi tek posle oslobođenja.
Paralelno se je počela izgradnja nove pruge od stanice Preserje do Borovnice. Gradile su građevinarske brigade jugoslovanske armije do novembra 1945, posle su bili radovi još do 29. juna 1947 ali samo za jedan tir. Radovi nisu išli tako kako je bilo zamišljeno i obečano, bilo je puno problema u močvari.
Godine 1962 bila je 29.11. otvorena elektrificirana dvotirna pruga.
Ajznponar stavio je wikipeduju situaciju njemačke pruge i nove pruge posle rata:
Legend:
- a brown box: location of the former Borovnica train station (in use between 1856 and 1947)
- black & white: the current route (the eastern section between Preserje station and the former Borovnica station built in 1947, the western section from the former Borovnica station to Verd and further towards Trieste built in 1856 and still in use today)
- blue: initial route between Preserje station and the viaduct (1856 - 1947), ascending the slopes of the Rakitna Plateau (Rakitniška planota)
- red: the Borovnica viaduct, completed in 1856, partly destroyed in 1941, bombed in 1944, completely demolished a few years later)
- dashed violet: German avoiding line, built immediately after bombing of the viaduct, in use from 1945 to 1947
preuzeto sa: https://sl.wikipedia.org/wiki/Slika:Rai ... ea-map.svg
Dakle ovu prugu gore na fotografiji nije uradila između rata njemačka vojska.
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8230
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Hvala g.železočestnik, napisaste nam čitavu istoriju vijadukta u Borovnicama.
Ja ću dopunit sa dve fotografije - srušenog vijadukta 1941.g od strane JVuO i popravljenog od strane Nemaca tokom WW II :
Ja ću dopunit sa dve fotografije - srušenog vijadukta 1941.g od strane JVuO i popravljenog od strane Nemaca tokom WW II :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8230
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Dosad nismo imali prilike da vidimo železničku stanica Borovnica.
U pozadini se vidi vijadukt.
U pozadini se vidi vijadukt.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Slovenija
Borovnica na ovoj slici nije ista sa sadašnjom Borovnicom? Vidi se okretaljka? Od današnje Borovnice je bilo potrebno potiskivati i zaprezati vlakove jer počinje uspon? Zašto je tada bila okretaljka ako nije bilo potrebe za potiskivanjem i zaprezanjem?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
mali.paja, pozdravljen,
da, tačno, nova Borovnica nije ista sa ovom Borovnicom (starom) na brdu. Nova je dole u nizini.
Šta će jim okretaljka ?
Pa nekad je bilo potrebno potiskivati prema Postojni
Onu čeličnu konstrukciju uradila je italijanska vojska. Sloveniju so podelili okupatori ovako, da je bila Ljubljana priključena Italiji.
Dok nije izgubila rat. Ali opet su bili na kraju pravoj strani, pobednici.
Ovu fotografiju, koju je stavio PECELJ, mogu datirati u minut tačno
Pa kako je to moguće ?
E, pa lako.
Datum: 2.7.1914
U koliko sati i koliko minuta ?
Malo sam preterao, jer tačno znam, kada je ovaj vlak došao u Ljubljanu: u 13.32
Dakle, potrebno bi bilo proračunati po voznom redu kada je bio Borovnici. Pa potrebno bi bilo u preračunu staviti i brzinu dvornog voza
Da, to je bio voz sa lešem nadvojvode Ferdinanda i njegove žene na putu u Beč.
Pa piše to sasvim u lijevom kutu
Pozdrav
Darko
da, tačno, nova Borovnica nije ista sa ovom Borovnicom (starom) na brdu. Nova je dole u nizini.
Šta će jim okretaljka ?
Pa nekad je bilo potrebno potiskivati prema Postojni
Onu čeličnu konstrukciju uradila je italijanska vojska. Sloveniju so podelili okupatori ovako, da je bila Ljubljana priključena Italiji.
Dok nije izgubila rat. Ali opet su bili na kraju pravoj strani, pobednici.
Ovu fotografiju, koju je stavio PECELJ, mogu datirati u minut tačno
Pa kako je to moguće ?
E, pa lako.
Datum: 2.7.1914
U koliko sati i koliko minuta ?
Malo sam preterao, jer tačno znam, kada je ovaj vlak došao u Ljubljanu: u 13.32
Dakle, potrebno bi bilo proračunati po voznom redu kada je bio Borovnici. Pa potrebno bi bilo u preračunu staviti i brzinu dvornog voza
Da, to je bio voz sa lešem nadvojvode Ferdinanda i njegove žene na putu u Beč.
Pa piše to sasvim u lijevom kutu
Pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Slovenija
- Prilozi
-
- KaravankeTunel.jpg (110.3 KiB) Pregledano 1634 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 17 gostiju