Slovenija
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Slovenija
Da dodamo par reči o vijaduktu :
Vijaduk je pušten u saobraćaj 1856. godine. Rasprostirao se preko doline Borovnice na pruzi Beč – Ljubljana – Trst. Već Tokom svoje izgradnje i nekoliko decenija kasnije bio je najveći kameni most u Evropi. Bio je 561 metar dug i 38 metara visok. Projektovao ga je Carl von Ghega, a izgradnja počela je 1850 godine, a završena avgusta 1856.godine, kada je prvi voz prešao. .Sagrađen je na dva sprata; Prvi se sastojao od 22 luka, drugi gornji od 25 lukova. Objekat je izgrađena na 24 kamena stuba, koji su stajali na drvenim gredama zabodenim u zemlju.
Gradnja viadukta 1855. godine
Vijaduk je pušten u saobraćaj 1856. godine. Rasprostirao se preko doline Borovnice na pruzi Beč – Ljubljana – Trst. Već Tokom svoje izgradnje i nekoliko decenija kasnije bio je najveći kameni most u Evropi. Bio je 561 metar dug i 38 metara visok. Projektovao ga je Carl von Ghega, a izgradnja počela je 1850 godine, a završena avgusta 1856.godine, kada je prvi voz prešao. .Sagrađen je na dva sprata; Prvi se sastojao od 22 luka, drugi gornji od 25 lukova. Objekat je izgrađena na 24 kamena stuba, koji su stajali na drvenim gredama zabodenim u zemlju.
Gradnja viadukta 1855. godine
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pozdravljeni,
kad već imamo viadukt u Borovnici, možete se prošetati po njemu...
Sljepio sam nacrt Karla von Ghega iz 1850. godine:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Borovni%C ... l_plan.jpg
Potrebno je samo klikati po ovom linku za povečanje.
pozdrav
Darko
kad već imamo viadukt u Borovnici, možete se prošetati po njemu...
Sljepio sam nacrt Karla von Ghega iz 1850. godine:
https://sl.wikipedia.org/wiki/Borovni%C ... l_plan.jpg
Potrebno je samo klikati po ovom linku za povečanje.
pozdrav
Darko
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Slovenija
Stanica Borovnica
Nekdanja železniška postaja Borovnica - iz knjige Pogledi dveh stoletij izdajatelja Občina Borovnica Foto Srdjan Cvjetović
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
Železnička stanica Bohinjska Bela na pruzi Jesenice-Bohinjsko Jezero-......... :
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pruga je Jesenice-Nova Gorica-Sežana. To je sad stajalište. Ne postoji stanica Bohinjsko Jezero. Postoji samo Bohinjska Bistrica. Od jezera postoji Bled Jezero koje je odmah uz bledsko jezero. Sa stanice se vidi. Bohinjsko jezero je od željezničke stanice udaljeno nekoliko kilometara i ne vidi se. Iz njega istječe rijeka Sava Bohinjka koja spajanjem sa Savom Dolinkom stvara najdužu rijeku u bišoj Jugoslaviji, Savu.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Slovenija
U pravu ste g.mali.paja. Ja sam pogrešio a zbunila me je malo i ova nemačka karta iz 1940.godine .
Znači kad sam 50-tih godina sa ocem boravio 2 dana na Bohinjskom jezeru, iz Rijeke smo sišli na stanici Boh.Bistrica. Dobro se sećam onog mosta iz koga je jezero oticalo u reku Savu Bohinjku i veliko jato riba ispod njega.
Železnička stanica Bohinjska Bistrica :
Kad se iz Bih.Bistrice krene ka Gorici, odmah se ulazi u ovaj tunel :
Znači kad sam 50-tih godina sa ocem boravio 2 dana na Bohinjskom jezeru, iz Rijeke smo sišli na stanici Boh.Bistrica. Dobro se sećam onog mosta iz koga je jezero oticalo u reku Savu Bohinjku i veliko jato riba ispod njega.
Železnička stanica Bohinjska Bistrica :
Kad se iz Bih.Bistrice krene ka Gorici, odmah se ulazi u ovaj tunel :
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
PECELJ, pozdravljen,
pa nisi toliko pogrešio
Pošto si prepisivao iz karte, nije ni to uopšte greška.
Ali nije tako jednostavno znati sva imena stanice, kako se je menjala.
U početku bila je Bohinjska Bistrica: Wocheiner Feistritz. To je bio Austro-ugarski period kod izgradnje pruge godine 1906.
Prugu je otvorio prestolonaslednik Franc Ferdinand, ubijen u Sarajevu 1914. godine.
Sa novom prugom počeo je razvoj turizma na Bohinjskem jezeru i okolini. Pošto turisti nisu tačno znali, kde treba izaći sa vlaka,
promenili su naziv stanice u: Bistrica-Bohinjsko jezero, na nemačkom: Feistritz-Wocheinersee.
Na kraju se je vratilo ono prvo ime stanice: Bohinjska Bistrica. To je ta stanica, pored koje se vozi mali.paja sa muzejskim vlakom
A sada još onaj ulazak u tunel.
Tako je izgledo kod otvaranja.
Posle 1945 se taj ulaz ne može vidjet više takav, kao je na razglednici.
Zašto?
Pa zbog miniranja tunela sa strane nemačke vojske u povlačenju...
pozdrav
Darko
pa nisi toliko pogrešio
Pošto si prepisivao iz karte, nije ni to uopšte greška.
Ali nije tako jednostavno znati sva imena stanice, kako se je menjala.
U početku bila je Bohinjska Bistrica: Wocheiner Feistritz. To je bio Austro-ugarski period kod izgradnje pruge godine 1906.
Prugu je otvorio prestolonaslednik Franc Ferdinand, ubijen u Sarajevu 1914. godine.
Sa novom prugom počeo je razvoj turizma na Bohinjskem jezeru i okolini. Pošto turisti nisu tačno znali, kde treba izaći sa vlaka,
promenili su naziv stanice u: Bistrica-Bohinjsko jezero, na nemačkom: Feistritz-Wocheinersee.
Na kraju se je vratilo ono prvo ime stanice: Bohinjska Bistrica. To je ta stanica, pored koje se vozi mali.paja sa muzejskim vlakom
A sada još onaj ulazak u tunel.
Tako je izgledo kod otvaranja.
Posle 1945 se taj ulaz ne može vidjet više takav, kao je na razglednici.
Zašto?
Pa zbog miniranja tunela sa strane nemačke vojske u povlačenju...
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Slovenija
- Prilozi
-
- ZMost-1915.jpg (91.73 KiB) Pregledano 1578 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
Na ovoj fotografiji ne vidi se željeznička stanica, jer je odmah u produžetku na levoj strani.
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Slovenija
Darko, nisi li malo pogriješio? Nije li stanica u sredini slike u onom usjeku? Ovo bi bio ulaz od Maribora i Celja? Na desnoj strani se vidi pruga iz Zagreba?železocestnik piše:Na ovoj fotografiji ne vidi se željeznička stanica, jer je odmah u produžetku na levoj strani.
pozdrav
Darko
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Bing [Bot] i 47 gostiju