U emisiji "Trezor", koja je prikazana na RTS2 27. decembra 2017. godine, emitovan je film "Mašinovođa", snimljen 1971. godine u okviru dječijeg serijala "Pesnici svog zanata"...
https://youtu.be/FgA6vfWLkR0
Mašinovođa (dokumentarni film iz 1971. godine)
-
- Ložač
- Poruke: 79
- Pridružen: 02 Apr 2012, 09:12
- Kontakt:
-
- Vozovođa
- Poruke: 248
- Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Mašinovođa (dokumentarni film iz 1971. godine)
Tek sada sam pregledao ovaj IZVANREDAN film! Prave scene i događanja za vreme rada lokomotivske partije na mašini 01-109.Nema
nikakve improvizacije,sve je potpuno autentično i veoma preporučljivo da one koje to interesuje obavezno pogledaju i ako žele "zapamte",
rad "majstora" u "kujni" lokomotive.Za mene koji sam to sve ama baš ovako doživeo kao u ovom filmu mnogo puta kada sam i vozio "hiljadarke",
ovo je predivna uspomena za koju do sada nisam znao!
Ne može se opisati taj osećaj "mirnog hoda" za vreme vožnje ove,i to što je više otvaraš regulator i ona ubrzava,a ide sve mirnije i mirnije,
kao da plovi.Inače lokomotive ser.01 su važile za veoma elegantne mašine!
nikakve improvizacije,sve je potpuno autentično i veoma preporučljivo da one koje to interesuje obavezno pogledaju i ako žele "zapamte",
rad "majstora" u "kujni" lokomotive.Za mene koji sam to sve ama baš ovako doživeo kao u ovom filmu mnogo puta kada sam i vozio "hiljadarke",
ovo je predivna uspomena za koju do sada nisam znao!
Ne može se opisati taj osećaj "mirnog hoda" za vreme vožnje ove,i to što je više otvaraš regulator i ona ubrzava,a ide sve mirnije i mirnije,
kao da plovi.Inače lokomotive ser.01 su važile za veoma elegantne mašine!
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Mašinovođa (dokumentarni film iz 1971. godine)
Pozdravljeni,
odličan film. Šta nisu sve radili nekad za djecu, odlično dođe i za seniore
Tanka vatra piše o "mirnoj vožnji" , kako lokomotiva ide sve mirnije i mirnije...
Kao da plovi
Da, to je istina, i stvarno zavisi, koliko je lokomotiva "elegantna".
Ali ima ih drugih poremečaja kod vožnje sa parnom lokomotivom
Barem teoretskih...
Preuzeo sam iz knjige Inž. Kirilo Savić: Građenje železnica, Beograd 1934.
Ja se nikad nisam vozio u "kuhinji" parne lokomotive, pa ne bih mogao reći, da je to sve istina
Ali pošto je bio Inž. Savić stručnjak sa svog područja, ja mu vjerujem.
pozdrav
Darko
odličan film. Šta nisu sve radili nekad za djecu, odlično dođe i za seniore
Tanka vatra piše o "mirnoj vožnji" , kako lokomotiva ide sve mirnije i mirnije...
Kao da plovi
Da, to je istina, i stvarno zavisi, koliko je lokomotiva "elegantna".
Ali ima ih drugih poremečaja kod vožnje sa parnom lokomotivom
Barem teoretskih...
Preuzeo sam iz knjige Inž. Kirilo Savić: Građenje železnica, Beograd 1934.
Ja se nikad nisam vozio u "kuhinji" parne lokomotive, pa ne bih mogao reći, da je to sve istina
Ali pošto je bio Inž. Savić stručnjak sa svog područja, ja mu vjerujem.
pozdrav
Darko
-
- Vozovođa
- Poruke: 248
- Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Mašinovođa (dokumentarni film iz 1971. godine)
Železocestnik pozdravljen,
Kao prvo,ovaj film je veoma autentičan,u potpunosti prikazuje ispravan i propisani rad lokomotivskog osoblja u službi! Izvanredan
arhivski dokument,sa posebnim značajem za tehničku kulturu,namenjen opštoj upotrebi,bilo da su u pitanju mladje ili starije generacije.
Dalje,navodi o "Abnormalnim pokretima lokomotive i njenim uzrocima" iz knjige K.Savića imaju zajedničku osnovu,koja se uglavnom odnosi
na stanje koloseka i gornjeg stroja,koji u doba pisanja te knjige nije bilo tehnički usavršeno kao u danas,a potom na tehničko stanje
lokomotive.
Vozeći se na lokomotivama raznih serija,imao sam prilike da se u "praksi" uverim u te njihove abnormalne pokrete,koji su pored stanja
koloseka prouzrokovale i konstruktivne osobine samih lokomotiva.Tu se pre svega misli na tzv."krutu bazu",odnosno rastojanje krajnjih
osovina lokomotive i njeno smanjenje,koja je imala poseban uticaj na njenu pokretljivost.Te pojave su se naročito odnosile na lokomotive ser.33,dok kod ser.62 i ser.01. tih abnormalnih pokreta skoro da nije bilo.
Veoma dobra mirnoća hoda kod lokomotiva ser.01,se postizala zahvaljujući izvanrednim rešenjima na podvozju same lokomotive čime je
postignuta veoma kratka "kruta baza",a što je omogućavalo dovoljnu dužinu vođenja za postizanje svih zahtevanih brzina.
Ovim kratkim prikazom sam želeo da ukratko prikažem stanje i mogućnosti nekadašnje železničke tehnike zainteresovanim forumašima,a
bez namere da ulazim u detaljne tehničke rasprave,čime bi se otišlo u dobar o.T!
Kao prvo,ovaj film je veoma autentičan,u potpunosti prikazuje ispravan i propisani rad lokomotivskog osoblja u službi! Izvanredan
arhivski dokument,sa posebnim značajem za tehničku kulturu,namenjen opštoj upotrebi,bilo da su u pitanju mladje ili starije generacije.
Dalje,navodi o "Abnormalnim pokretima lokomotive i njenim uzrocima" iz knjige K.Savića imaju zajedničku osnovu,koja se uglavnom odnosi
na stanje koloseka i gornjeg stroja,koji u doba pisanja te knjige nije bilo tehnički usavršeno kao u danas,a potom na tehničko stanje
lokomotive.
Vozeći se na lokomotivama raznih serija,imao sam prilike da se u "praksi" uverim u te njihove abnormalne pokrete,koji su pored stanja
koloseka prouzrokovale i konstruktivne osobine samih lokomotiva.Tu se pre svega misli na tzv."krutu bazu",odnosno rastojanje krajnjih
osovina lokomotive i njeno smanjenje,koja je imala poseban uticaj na njenu pokretljivost.Te pojave su se naročito odnosile na lokomotive ser.33,dok kod ser.62 i ser.01. tih abnormalnih pokreta skoro da nije bilo.
Veoma dobra mirnoća hoda kod lokomotiva ser.01,se postizala zahvaljujući izvanrednim rešenjima na podvozju same lokomotive čime je
postignuta veoma kratka "kruta baza",a što je omogućavalo dovoljnu dužinu vođenja za postizanje svih zahtevanih brzina.
Ovim kratkim prikazom sam želeo da ukratko prikažem stanje i mogućnosti nekadašnje železničke tehnike zainteresovanim forumašima,a
bez namere da ulazim u detaljne tehničke rasprave,čime bi se otišlo u dobar o.T!
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 35 gostiju