PECELJ, pozdravljen,
fotograf je tačno stavio seriju lokomotive, ali fotografirao je tako, da se ne vidi ona prva jedinica
O toj seriji napisao je cira-1 pouzetak:
"Parne lokomotive normalnog koloseka JŽ 118-005 (ranije
FS 940.015) na željezničkoj stanici u Novoj Gorici.
Dužina: 13.2 m, snaga: 720 kV, radna masa: 87.2 t, maksimalna brzina: 65 km / h, pritisak pare: 12 bar, prečnik pogonskog točka: 1370 mm.
Godine 1922. lokomotivu je proizvela fabrika Officine Mechaniche Napoli. Tvor.broj 66. Ovaj tip lokomotive je dizajniran za planinske pruge. Do 1945. godine su vozile između Trsta i Podbrda, nakon rata od Nove Gorice do Sežane, Ajdovščine i Jesenice, a povremeno i između Jesenica i Ljubljane."
Pouzetak je dopunio mali.paja:
"Lokomotiva nije nikad bila u vozom parku JŽ-a. JŽ je imala samo 4 lokomotive ove serije koje su ostale poslije II Svjetskog rata. Ova lokomotiva je u Sloveniju dospjela muzejskom razmjenom sa Talijanima. Inače lokomotive su pravljene u tvornici OM Napulj".
Pored lokomotive stoji ova ploća:
- JŽ_118-005_sign_in_Nova_Gorica1.jpg (664.32 KiB) Pregledano 2390 puta
Šta treba još dodati ?
Nakon prvog svetskog rata Podbrdo pripalo je Italiji. Tako su iz Trsta do Podbrda vozile ove italijanske lokomotive serije 740. Bilo jih je po broju 7.
Posle drugog svetskog rata ostale su u Jugoslaviji 4 i dobile su seriju 118 sa brojevima 001, 002, 003 i 004.
ŽG Ljubljana je zataškao za muzej u Trstu lokomotivu JŽ 25-022 za lokomotivu FS 940 015 iz Verone.
Kad je stigla u Železniški muzej Ljubljana, dali su joj oznako JŽ 118-005, koje u stvari ne bi joj smijeli, jer nikad nije radila na području Jugoslavije. Dakle fiktivan broj.
Oznaka tvornice je tačna...
- Nova_Gorica_(2608718354).jpg (100.59 KiB) Pregledano 2390 puta
Izradili su 53 lokomotiva ove serije (740).
pozdrav
Darko