Pozdravljeni,
mislim da je potrebno reći, kada i koliko ovih lokomotiva je radilo na području Jugoslavije i kada su došle.
Kod Zvonimira Horvata: 100 godina remonta lokomotiva, Zagreb 1994 ima podatak, da je godina izgradnje 1885-1901.
"podrijetlo i oznaka: MAV XII 377, SHS 377, JDŽ 152 (001-085) od 1933. godine.
Lokomotive su rabljene za sporedne pruge i vuču mješovitih lakih vlakova. Postoje podaci da su vozile i na tzv. "Zagorskoj željeznici" nakon njezina otvaranja, od Zaprešića do Varaždina. Tijekom drugog svjetskog rata, iaku su u većini bile prije povućene iz prometa, ponovo je jedan dio osposobljen i uključen u promet. Bile su u ložionicama Varaždin, Ogulin, Bjelovar i Osijek."
Prvo nije tačno, da su bili brojevi JDŽ 152 od 001-085 već od 1933. godine.
U novoj numeraciji parnih lokomotiva, tendera i motornih kola, JDŽ Subotica 1935 su kod JDŽ 152 brojevi od 001 do 076.
Ali to ne znači, da je bilo 76 lokomotiva serije 152, jer nisu bili podeljeni brojevi: 009; 011; 014; 018; 021; 024; 025; 027; 028; 038; 043; 047; 053; 055; 056; 059, 070, 071, 072, 073,
075. Dakle podeljen nije bilo 21 broj.
Situacija se izmjenila nakon WW2, kada su podeljeni svi brojevi od 077 do 085.
Više o MAV XII serija 377 možete saznati na wikipediji:
https://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_XII
Zašto je to važno?
Zbog toga, da se zna, da su fotografije JDŽ 152-077 tek nakon 1945.
Moguća su i druga saznanja.
Recimo lokomotiva SHS 377.478, izrađena godine 1901 u Aradu (Janos Weitzer) nije nikad dobila broj JDŽ.
Predviđen je bio broj JDŽ 152-075 ali izgleda da su je između 1933. i 1935. godine kasirali (otišla je u stro željezo).
Izgleda, da je fotografija iz Tvornice šećera "Belje" Beli Manastir.
pozdrav
Darko