Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni ...
Korisnikov grb
thomcro
Desetar pruge
Poruke: 25
Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
Mesto: Rijeka, Hrvatska
Kontakt:

Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od thomcro »

Lokomotiva 1061 je šest osovinska artikulirana lokomotiva talijanske tvornice ANSALDO iz Genove. 50 lokomotiva ovog tipa Jugoslavenske željeznice su kupile početkom šezdesetih godina. Iako je sanduk lokomotive identičan sa talijanskom lokomotivom e636 lokomotiva 1061 je zapravo izvedena iz novijeg tipa – talijanske lokomotive e646. Predserija lokomotiva e646 imala je identičan sanduk sa lokomotivom 636, a lokomotiva 1061 dizajnirana posebno za JŽ razvijena je iz predserije lokomotive 646. Lokomotive 1061 (JŽ 362) isporučene su od 1960 – 1964 (brojevi od 001 do 019) i od 1968 – 1969 (brojevi 101 – 110). Na podseriji 1 izvedena su određena poboljšanja koja su bila posljedica eksploatacije na podseriji 0. S obzirom da je isporuka prve podserije kasnila talijanske zeljeznice su posudile 6 lokomotiva 361 JŽ-u za potrebe vuče na novoelektrificiranoj riječkoj pruzi. Od početka šezdesetih do sredine osamdesetih godina lokomotive serije 1061 činile su glavninu vučnih sredstava na riječkoj pruzi. Danas, s obzirom na izvršenu promjenu sistema napajanja na dionici od Zagreba do Moravica ove lokomotive vuku vlakove od Rijeke do Moravica (i na teretnoj pruzi prema Bakru), kao i od Rijeke do Šapjana odnosno Ilirske Bistrice (Slovenija). U bivšoj Jugoslaviji slovenske lokomotive su obavljale vuču vlakova od (Ljubljane) Ilirske Bistrice do Rijeke. 1976. godine na lokomotive je bio ugrađen auto-stop uredjaj. Dvije oštecene lokomotive (362 003 i 362 106) pregrađene su u lokomotive za 25 kV 50 Hz (JŽ 462 - HŽ 1161) krajem osamdesetih godina.

Izvor: railfaneurope.net

Korisnikov grb
thomcro
Desetar pruge
Poruke: 25
Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
Mesto: Rijeka, Hrvatska
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od thomcro »

Tehnički podaci:

Proizvođač Ansaldo-Breda (Italy)
Izrađivane 1960 - 1969
Broj aktivnih u Hr 10 (trenutno) / u Slo 0

Raspored osovina Bo-Bo-Bo
V max- 120 km/h

Max snaga 2640 kW
Max težina 108 t (ser 0xx)/118 t (ser 1xx)
Dužina preko odbojnika 18400 mm(ser 0xx) / 19440 mm (ser 1xx)
Promjer kotača 1250 mm

Korisnikov grb
thomcro
Desetar pruge
Poruke: 25
Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
Mesto: Rijeka, Hrvatska
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od thomcro »

Pa ćemo sad red starih sličica iz ere -a :mrgreen:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od ivanjz »

Pozdravljam našeg novog člana g. thomcroa. Dobro došli na forum!

Korisnikov grb
thomcro
Desetar pruge
Poruke: 25
Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
Mesto: Rijeka, Hrvatska
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od thomcro »

Slika
*****
Mogli bi skoro i kakav nastavak ... :mrgreen: ... dakle :mrgreen:

Slika

Slika

Slika

Slika

Još ćemo ovako povijesno kroz 2-3 posta pa ćemo na noviju (HŽ) eru :mrgreen:

Korisnikov grb
thomcro
Desetar pruge
Poruke: 25
Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
Mesto: Rijeka, Hrvatska
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od thomcro »

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Korisnikov grb
thomcro
Desetar pruge
Poruke: 25
Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
Mesto: Rijeka, Hrvatska
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od thomcro »

Ovim postom bi završio JŽ eru. Nadalje samo HŽ
Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Photo izvor: dio vlakovi-ri-hr dio zeljeznice.forumhr

Korisnikov grb
thomcro
Desetar pruge
Poruke: 25
Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
Mesto: Rijeka, Hrvatska
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od thomcro »

Možda bi valjalo razjasniti razluku između serija (ako takvih koji to neznaju uopće još i ima :mrgreen: !) 0xx & 1xx. Najbolje će se to objasniti na ovoj animaciji koja je u mojem potpisu, lijeva lokomotiva je serija 0xx a desna serije 1xx

Slika


Ono po čemu se izvana razlikuju je slijedeće:
serija 0xx
- na strojarnici svi okrugli prozori
- otvori za hlađenje EDK-a samo na jednoj strani
- postolja su zbijenija

serija 0xx sa modificiranmo kabinom
- razlika je samo u obliku kabine (sve ostalo je isto kao i kod "normalnih" lokomotiva iste serije)

serija 1xx
- prozori su ovalni i nepravilno raspoređeni po boku
- otvori za hlađenje EDK-a samo na desnoj polovici
- razmaknuta postolja za oko pola metra (zato je serija 1xx i duža za 1 metar u odnosu na seriju 0xx)

*****
Ponavljam, ovo su vizualne razlike izvana! Tehnički se još više razlikuju jer su neke modernizirane u Končaru i Gredelju (samim time se i po tome razlikju). Neke imaju stare, izvorne, kontrolere, neke joystick (modernizirane), serija 1xx ima naspram serije 0xx drugačije riješeno hlađenje motora, serija 0xx ima po boku hodnik a serija 1xx po sredini ... ali sve je to neka druga priča!

Korisnikov grb
thomcro
Desetar pruge
Poruke: 25
Pridružen: 27 Jul 2012, 14:05
Mesto: Rijeka, Hrvatska
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od thomcro »

Da i slikom pojasnim ovu "zbrku" iz prethodnog posta :mrgreen:



slovenska 362
Slika

riječka 362 0xx
Slika

riječka 362 1xx
Slika




1061 0xx
Slika

1061 0xx sa modificiranmo kabinom
Slika

1061 1xx
Slika

*****
Slovenske lokomotive su ostale u istom bojanju kao u doba JŽ-a

*****
All GIF animation by thomcro

Sve moje GIF animacije Slika -->> Slika

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Lokomotive serije 362 (HŽ 1061)

Poruka od ivanjz »

Thomcro, svaka čast na animacijama!!!

Pošalji Odgovor

Povratak na “Vozna sredstva današnje železnice”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 13 gostiju