Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Pozdravljeni,
ovo brdo pozadi stanice izgleda ovako malo oštrije:
pozdrav
Darko
ovo brdo pozadi stanice izgleda ovako malo oštrije:
pozdrav
Darko
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
mali.paja me uputio na ovu temu. Moje mišljenje je da je na ovoj slici stanica Hum. I na prvi pogled mi stanica na slici izgleda suviše "prostrana" za Cavtat. Cavtat, iako nije bio mala stanica, je u odnosu na Hum ipak nekako "stešnjen".
Međutim glavni argiment je sledeći. Na stanici se vidi da je stanica dobro osvetljena, na peronskom prostoru između 2 i 3 koloseka se nalazi niz svetiljki, a i u pozadini u pravcu magacina (tj. otvorenih vagona koji stoje) se vide takođe neki stubovi, najverovatnije dodatnih svetiljki (za neku drugu namenu su suviše visoki). Ovakve rasvete je bilo samo na velikim stanicama, uključujući Hum. U stanicama ranga Cavtata nije bilo takvog osvetljenja već samo par svetiljki ispred vestibila, tj prostra između zgrade i prvog koloseka. Ovo sam proverio na dostupnim slikama i dokumentima i svi potvrđuju ovo. Čak u zadnjem dokumentu iz 1960. godine se navodi da su između Gabele samo stanice Hum i Uskoplje noću osvetljene, dok za Cavtat to ne piše.
Drugi argument je sledeći. Vidi se da je ovaj voz zaustavljen za duže vreme, mnoga vrata na vagonima su otvorena, oficiri se nonšalantno šetkaju pored voza. Pošto je ovo specijal komande Armije koji nestaje tek tako, mislim da je legenda tačna i da je voz zaustavljen zbog pauze za doručak. Ne vidim drugi razlog za to, sigurno ne čeka ukrštavnje sa nekim tertenim vozom ili ulazak putnika, a ni promenu lokomotiva i sl. A ako je u pitanju obedovanje onda opet može da se radi samo o Humu jer je jedino ta stanica imala restoraciju. U relativno maloj staničnoj zgardi u Cavtatu bi to bilo nemoguće organizovati, niti tamo ima kuhinje.
I na kraju treći argument. Kao što je u nekim člancima o I sv. ratu već pisano predeo oko Mihanića i Cavtata je jedini koji je izložen dejistvu neprijateljske flote. Sigurno nikom ne bi palo na pamet da voz sa komandom armije od cele bezbedne pruge zaustavlja na duže baš na jedinom delu na kome postoji opasnost od protivnika.
Dakle moje mišljenje je da je ovo ipak Hum.
Međutim glavni argiment je sledeći. Na stanici se vidi da je stanica dobro osvetljena, na peronskom prostoru između 2 i 3 koloseka se nalazi niz svetiljki, a i u pozadini u pravcu magacina (tj. otvorenih vagona koji stoje) se vide takođe neki stubovi, najverovatnije dodatnih svetiljki (za neku drugu namenu su suviše visoki). Ovakve rasvete je bilo samo na velikim stanicama, uključujući Hum. U stanicama ranga Cavtata nije bilo takvog osvetljenja već samo par svetiljki ispred vestibila, tj prostra između zgrade i prvog koloseka. Ovo sam proverio na dostupnim slikama i dokumentima i svi potvrđuju ovo. Čak u zadnjem dokumentu iz 1960. godine se navodi da su između Gabele samo stanice Hum i Uskoplje noću osvetljene, dok za Cavtat to ne piše.
Drugi argument je sledeći. Vidi se da je ovaj voz zaustavljen za duže vreme, mnoga vrata na vagonima su otvorena, oficiri se nonšalantno šetkaju pored voza. Pošto je ovo specijal komande Armije koji nestaje tek tako, mislim da je legenda tačna i da je voz zaustavljen zbog pauze za doručak. Ne vidim drugi razlog za to, sigurno ne čeka ukrštavnje sa nekim tertenim vozom ili ulazak putnika, a ni promenu lokomotiva i sl. A ako je u pitanju obedovanje onda opet može da se radi samo o Humu jer je jedino ta stanica imala restoraciju. U relativno maloj staničnoj zgardi u Cavtatu bi to bilo nemoguće organizovati, niti tamo ima kuhinje.
I na kraju treći argument. Kao što je u nekim člancima o I sv. ratu već pisano predeo oko Mihanića i Cavtata je jedini koji je izložen dejistvu neprijateljske flote. Sigurno nikom ne bi palo na pamet da voz sa komandom armije od cele bezbedne pruge zaustavlja na duže baš na jedinom delu na kome postoji opasnost od protivnika.
Dakle moje mišljenje je da je ovo ipak Hum.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Cavtat je u zavjetrini, točnije ispod brda tako da je bio zaštićen od ratnog djlovanja sa mora. U Cavtatu se nalazi i vodonapojnik tako da se vlak i radi toga trebao duže zadržavati jer su 2 lokomotive trebale vodu uzeti.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Pozdravljeni,
pa stvarno ima pozadi stanice Hum brdo...
Ima li ko bolju fotografiju brda pozadi stanice, fotografirano iz stanice Hum ?
Da vidimo i usporedimo sa ovom:
pozdrav
Darko
pa stvarno ima pozadi stanice Hum brdo...
Ima li ko bolju fotografiju brda pozadi stanice, fotografirano iz stanice Hum ?
Da vidimo i usporedimo sa ovom:
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Pozdravljeni,
ovo je brdo pozadi stanice Hum...
https://www.google.si/maps/place/Hum,+B ... 18.1843756
pozdrav
Darko
ovo je brdo pozadi stanice Hum...
https://www.google.si/maps/place/Hum,+B ... 18.1843756
pozdrav
Darko
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Doček prestolonaslednika Austro-ugarske Franca Ferdinanda na stanici Mostar 25.06.1914.g. :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Na sajtu g.S.Ignjatovića pojavila se ova fotografija ali nije naznačeno koja je stanica?
Gledajući u GRAF pruge Čapljina-Hum mislim daje u pitanju stanica Hutovo. Odgovara i okolina. Molim za potvrdu.
Gledajući u GRAF pruge Čapljina-Hum mislim daje u pitanju stanica Hutovo. Odgovara i okolina. Molim za potvrdu.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Da, Hutovo je na slici.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8235
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Vijadukt i tunel u blizini železničke stanice Sjeklose :
Popravka vijadukta kod Sjekose posle diverzije u WW II :
I posle više od 100 godina vijadukt se i dalje dobro drži :
Popravka vijadukta kod Sjekose posle diverzije u WW II :
I posle više od 100 godina vijadukt se i dalje dobro drži :
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- Prilozi
-
- Karta-Gruz-Sarajevo-1926.jpg (64.21 KiB) Pregledano 2000 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 64 gosta