Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Trebalo bi i ovo biti sa istog mesta kao na predhodnoj fotografiji :
Izvor : isti
Izvor : isti
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Železnička stanica Čapljina na početku WW I :
Izvor : arhiv AUT
Izvor : arhiv AUT
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
- Prilozi
-
- Mostar-rampa.jpg (155.06 KiB) Pregledano 1931 put
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ranije je bila objavljena ova fotografija železničke stanice Hum iz 1916.godine (sada je ne mogu nači).
Potvrda te fotografije je i ova.
U slobodnom mom prevodu, AU vojska je krenuka iz Kotora , verovatno brodom da Dubrovnika, tu doručkovala i nastavila preko Huma ka Sarajevu ?
Izvor : arhiv AUT
Potvrda te fotografije je i ova.
U slobodnom mom prevodu, AU vojska je krenuka iz Kotora , verovatno brodom da Dubrovnika, tu doručkovala i nastavila preko Huma ka Sarajevu ?
Izvor : arhiv AUT
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1862
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Točan prijevod ispod fotografije je ovakav: Vojno zapovjedništvo na vožnji (na putu) prema Kotoru. Zaustavljanje za doručak u starom Dubrovniku.PECELJ piše:Ranije je bila objavljena ova fotografija železničke stanice Hum iz 1916.godine (sada je ne mogu nači).
Potvrda te fotografije je i ova.
U slobodnom mom prevodu, AU vojska je krenuka iz Kotora , verovatno brodom da Dubrovnika, tu doručkovala i nastavila preko Huma ka Sarajevu ?
Izvor : arhiv AUT
Znači vlak ne ide iz Dubrovnika. Tekst ispod slike je netočan. Spominju doručak u Dubrovniku a vlak stoji na Humu. Malo mi je čudno da idu u Dubrovnik pa na brod kad za 3 sata mogu doći u Zeleniku i puno prije u Kotor. Da idu preko Dubrovnika do Kotora im treba skoro pol dana ali je moguće i to. Vlak ima 2 lokomotive jer je dugačak i težak. Između Huma i Uskoplja je 1 uspon od 18%o sa "S" krivinom dugačak 2-3 kilometra. Ukoliko ide prema Zeleniki se od Uskoplja penje do Glavske velikim usponom a zatim spušta velikim padom do Cavtata. Poslije se opet penje malim usponom do Čilipa a zatim malim padom do Grude. Iz Grude se velikim usponom penje do Nagumanca zatim velikim padom do Igala. Od Igala je neznatni pad ili skoro pa ravno do Zelenike. Ukoliko vlak ide u Dubrovnik od Uskoplja je veliki pad skroz do Dubrovnika. Iz ovoga se vidi da su česti i dosta dugački uspni i da su potrebne 2 lokomotive. Postoji i još jedan razlog zašto su 2 lokomotive na vlaku? Nekad je za takva vojna prevoženja obavezno bila ispostava 2 lokomotive na vlak.
A sad mali dodatak koji je možda i OT ili nije? Odnosi se na WW I. Vojno zapovjedništvo ide prema Kotori i frontu u Crnoj Gori (isto se spominje) kod slike. Odnekud sa zapada ili sjevera neki idu na front u C.G. Zagreb i Hrvatsko Zagorje su pak poslani na frontu u Galiciju. To je u današnjoj Ukrajini oko Lavova. I sad tamo ima grobova sa tim nesretnicima. Prošle godine negdje u ovo vrijeme sam bio u Sloveniji na velikom groblju iz WW I, Log pod Mangartom. Tamo je pak puno pokopano Crnogoraca, Srba, Hrvata i Muslimana. To je bilo zborno područje negdje od Herceg Novog preko cijele Hercegovine ispod Ivan planine do Dalmatinske Zagore (Split, zaleđe pa i do Knina). Prepoznao sam mostarska prezimena kako hrvatska tako i srpska i muslimanska. Isto sam pronašao prezimena iz zapadne Hecegovine. Na toj fronti poznatoj po imenu Soška fronta puno je strijeljanih Čeha koji se nisu htjeli boriti. I sad kad sa ovim velikim odmakom malo analiziraš što ti je hebeni život. Ovi sa zapada i sjevera poslani glavu izgubit daleko na jug i istok, sa juga poslani u alpe na zapad a ovi recimo iz centa na sjever u Ukrajinu.
Osim spomenutog groblja Log pod Mangartom je puno što većih što manjih grobišta skroz uz granicu Slovenije i Italije. Inače sva ta groblja danas održava i o njima se brine današnja država Austrija.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Hvala g.mali.paja na ispravci i Vašim razmišljnjima i podsećanjima.
Za mene je problem bio prevod "nach Cattro" jer moj prevodilac mi dade "od Cattaro". Da sam se setio pogledati GRAF , video bi da su lokomotive okrenute ka Dubrovniku i sve bi bilo jasno.
Ja koliko znam cela Boka a posebno Zelenika su bile ratne luke Austrougarske u WW I i iz Sarajeva i B.Broda je dovlačeno puno robe i vojske i zarobljenika u ove krajeve. Verovatno su mobilisani vojnici bili iz severne Bosne ?
Za mene je problem bio prevod "nach Cattro" jer moj prevodilac mi dade "od Cattaro". Da sam se setio pogledati GRAF , video bi da su lokomotive okrenute ka Dubrovniku i sve bi bilo jasno.
Ja koliko znam cela Boka a posebno Zelenika su bile ratne luke Austrougarske u WW I i iz Sarajeva i B.Broda je dovlačeno puno robe i vojske i zarobljenika u ove krajeve. Verovatno su mobilisani vojnici bili iz severne Bosne ?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Pozdravljeni,
ja mislim, da je potrebno prevod, koji je stavio mali.paja ispraviti.
Kako?
Ragusa vecchia = Cavtat
wikipedija: https://en.wikipedia.org/wiki/Cavtat
pozdrav
Darko
ja mislim, da je potrebno prevod, koji je stavio mali.paja ispraviti.
Kako?
Točan prijevod ispod fotografije je ovakav: Vojno zapovjedništvo na vožnji (na putu) prema Kotoru. Zaustavljanje za doručak u Cavtatu.mali.paja piše: Točan prijevod ispod fotografije je ovakav: Vojno zapovjedništvo na vožnji (na putu) prema Kotoru. Zaustavljanje za doručak u starom Dubrovniku.
Znači vlak ne ide iz Dubrovnika. Tekst ispod slike je netočan. Spominju doručak u Dubrovniku a vlak stoji na Humu.
Ragusa vecchia = Cavtat
wikipedija: https://en.wikipedia.org/wiki/Cavtat
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Da li je ovo stanica Cavtat ilia Hum?
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ovo je g.ivanjz stanica Hum. Preko puta stanične zgrade Cavtata je brdo.
Izgleda da je g.železočestnik u pravu.
Ragusa vecchia = Cavtat
Ragusa = Dubrovnik
https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1 ... 0%B8%D0%BA
To iz osnova menja naša razmišljanja. Znači ide se za Zeleniku a posle brodom ili kopnom do Kotora.
Izgleda da je g.železočestnik u pravu.
Ragusa vecchia = Cavtat
Ragusa = Dubrovnik
https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1 ... 0%B8%D0%BA
To iz osnova menja naša razmišljanja. Znači ide se za Zeleniku a posle brodom ili kopnom do Kotora.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Na forumu hrvatski železnica milan-s je postavio seriju fotografija Jim Horsforda koje polako nestaju. Šteta je da nestanu skroz pa ću ih ja preneti najvećim delom.
Milan-s kaže:
"Na sajtu Penmorfa je napisano da je Jim Horsford posjetio Dubrovnik godine 1972.
Međutim, Jim Horsford je pisao meni prije nekoliko godina da je to bilo godine 1973.
Isto tako, nije sasvim jasno da li je on tada putovao
u oba smjera: Čapljina - Dubrovnik - Čapljina.
Ako je putovao samo u jednom smjeru, onda vjerujem da je to bilo
iz Čapljine za Dubrovnik, sudeći po slici iz kolodvora Hum,
gdje je bio u kasno poslijepodne."
Milan-s kaže:
"Na sajtu Penmorfa je napisano da je Jim Horsford posjetio Dubrovnik godine 1972.
Međutim, Jim Horsford je pisao meni prije nekoliko godina da je to bilo godine 1973.
Isto tako, nije sasvim jasno da li je on tada putovao
u oba smjera: Čapljina - Dubrovnik - Čapljina.
Ako je putovao samo u jednom smjeru, onda vjerujem da je to bilo
iz Čapljine za Dubrovnik, sudeći po slici iz kolodvora Hum,
gdje je bio u kasno poslijepodne."
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 12 gostiju