Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8206
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od PECELJ »

Trebalo bi i ovo biti sa istog mesta kao na predhodnoj fotografiji :
-istovar poste WW I.jpg
-istovar poste WW I.jpg (129.11 KiB) Pregledano 1998 puta
Izvor : isti

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8206
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od PECELJ »

Železnička stanica Čapljina na početku WW I :
Capljina aSt-1914.jpg
Capljina aSt-1914.jpg (118.52 KiB) Pregledano 1947 puta
Izvor : arhiv AUT

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od ivanjz »

Poznata mostarska rampa kod gimnazije. U pozdaini železnička stanica Mostar.

http://www.google.com
Prilozi
Mostar-rampa.jpg
Mostar-rampa.jpg (155.06 KiB) Pregledano 1929 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8206
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od PECELJ »

Ranije je bila objavljena ova fotografija železničke stanice Hum iz 1916.godine (sada je ne mogu nači).
22009791945_1a2dee8e56_o Hum 1916.jpg
22009791945_1a2dee8e56_o Hum 1916.jpg (222.28 KiB) Pregledano 1904 puta
Potvrda te fotografije je i ova.
U slobodnom mom prevodu, AU vojska je krenuka iz Kotora , verovatno brodom da Dubrovnika, tu doručkovala i nastavila preko Huma ka Sarajevu ?
AT-OeStA_KA_BS_I_WK_Fronten_Montenegro,_488.jpg
AT-OeStA_KA_BS_I_WK_Fronten_Montenegro,_488.jpg (174.58 KiB) Pregledano 1904 puta
Izvor : arhiv AUT

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1862
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od mali.paja »

PECELJ piše:Ranije je bila objavljena ova fotografija železničke stanice Hum iz 1916.godine (sada je ne mogu nači).
22009791945_1a2dee8e56_o Hum 1916.jpg
Potvrda te fotografije je i ova.
U slobodnom mom prevodu, AU vojska je krenuka iz Kotora , verovatno brodom da Dubrovnika, tu doručkovala i nastavila preko Huma ka Sarajevu ?
AT-OeStA_KA_BS_I_WK_Fronten_Montenegro,_488.jpg
Izvor : arhiv AUT
Točan prijevod ispod fotografije je ovakav: Vojno zapovjedništvo na vožnji (na putu) prema Kotoru. Zaustavljanje za doručak u starom Dubrovniku.
Znači vlak ne ide iz Dubrovnika. Tekst ispod slike je netočan. Spominju doručak u Dubrovniku a vlak stoji na Humu. Malo mi je čudno da idu u Dubrovnik pa na brod kad za 3 sata mogu doći u Zeleniku i puno prije u Kotor. Da idu preko Dubrovnika do Kotora im treba skoro pol dana ali je moguće i to. Vlak ima 2 lokomotive jer je dugačak i težak. Između Huma i Uskoplja je 1 uspon od 18%o sa "S" krivinom dugačak 2-3 kilometra. Ukoliko ide prema Zeleniki se od Uskoplja penje do Glavske velikim usponom a zatim spušta velikim padom do Cavtata. Poslije se opet penje malim usponom do Čilipa a zatim malim padom do Grude. Iz Grude se velikim usponom penje do Nagumanca zatim velikim padom do Igala. Od Igala je neznatni pad ili skoro pa ravno do Zelenike. Ukoliko vlak ide u Dubrovnik od Uskoplja je veliki pad skroz do Dubrovnika. Iz ovoga se vidi da su česti i dosta dugački uspni i da su potrebne 2 lokomotive. Postoji i još jedan razlog zašto su 2 lokomotive na vlaku? Nekad je za takva vojna prevoženja obavezno bila ispostava 2 lokomotive na vlak.
A sad mali dodatak koji je možda i OT ili nije? Odnosi se na WW I. Vojno zapovjedništvo ide prema Kotori i frontu u Crnoj Gori (isto se spominje) kod slike. Odnekud sa zapada ili sjevera neki idu na front u C.G. Zagreb i Hrvatsko Zagorje su pak poslani na frontu u Galiciju. To je u današnjoj Ukrajini oko Lavova. I sad tamo ima grobova sa tim nesretnicima. Prošle godine negdje u ovo vrijeme sam bio u Sloveniji na velikom groblju iz WW I, Log pod Mangartom. Tamo je pak puno pokopano Crnogoraca, Srba, Hrvata i Muslimana. To je bilo zborno područje negdje od Herceg Novog preko cijele Hercegovine ispod Ivan planine do Dalmatinske Zagore (Split, zaleđe pa i do Knina). Prepoznao sam mostarska prezimena kako hrvatska tako i srpska i muslimanska. Isto sam pronašao prezimena iz zapadne Hecegovine. Na toj fronti poznatoj po imenu Soška fronta puno je strijeljanih Čeha koji se nisu htjeli boriti. I sad kad sa ovim velikim odmakom malo analiziraš što ti je hebeni život. Ovi sa zapada i sjevera poslani glavu izgubit daleko na jug i istok, sa juga poslani u alpe na zapad a ovi recimo iz centa na sjever u Ukrajinu.
Osim spomenutog groblja Log pod Mangartom je puno što većih što manjih grobišta skroz uz granicu Slovenije i Italije. Inače sva ta groblja danas održava i o njima se brine današnja država Austrija.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8206
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od PECELJ »

Hvala g.mali.paja na ispravci i Vašim razmišljnjima i podsećanjima.
Za mene je problem bio prevod "nach Cattro" jer moj prevodilac mi dade "od Cattaro". Da sam se setio pogledati GRAF , video bi da su lokomotive okrenute ka Dubrovniku i sve bi bilo jasno.
Ja koliko znam cela Boka a posebno Zelenika su bile ratne luke Austrougarske u WW I i iz Sarajeva i B.Broda je dovlačeno puno robe i vojske i zarobljenika u ove krajeve. Verovatno su mobilisani vojnici bili iz severne Bosne ?

železocestnik
Direktor železnice
Poruke: 1353
Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od železocestnik »

Pozdravljeni,

ja mislim, da je potrebno prevod, koji je stavio mali.paja ispraviti.

Kako?
mali.paja piše: Točan prijevod ispod fotografije je ovakav: Vojno zapovjedništvo na vožnji (na putu) prema Kotoru. Zaustavljanje za doručak u starom Dubrovniku.
Znači vlak ne ide iz Dubrovnika. Tekst ispod slike je netočan. Spominju doručak u Dubrovniku a vlak stoji na Humu.
Točan prijevod ispod fotografije je ovakav: Vojno zapovjedništvo na vožnji (na putu) prema Kotoru. Zaustavljanje za doručak u Cavtatu.

Ragusa vecchia = Cavtat

wikipedija: https://en.wikipedia.org/wiki/Cavtat


pozdrav
Darko

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od ivanjz »

Da li je ovo stanica Cavtat ilia Hum?

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8206
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od PECELJ »

Ovo je g.ivanjz stanica Hum. Preko puta stanične zgrade Cavtata je brdo.

Izgleda da je g.železočestnik u pravu.

Ragusa vecchia = Cavtat
Ragusa = Dubrovnik
https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1 ... 0%B8%D0%BA

To iz osnova menja naša razmišljanja. Znači ide se za Zeleniku a posle brodom ili kopnom do Kotora.

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 5716
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poruka od ivanjz »

Na forumu hrvatski železnica milan-s je postavio seriju fotografija Jim Horsforda koje polako nestaju. Šteta je da nestanu skroz pa ću ih ja preneti najvećim delom.

Milan-s kaže:

"Na sajtu Penmorfa je napisano da je Jim Horsford posjetio Dubrovnik godine 1972.
Međutim, Jim Horsford je pisao meni prije nekoliko godina da je to bilo godine 1973.
Isto tako, nije sasvim jasno da li je on tada putovao
u oba smjera: Čapljina - Dubrovnik - Čapljina.
Ako je putovao samo u jednom smjeru, onda vjerujem da je to bilo
iz Čapljine za Dubrovnik, sudeći po slici iz kolodvora Hum,
gdje je bio u kasno poslijepodne."

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju