Stranica 8 od 12

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 03 Maj 2016, 11:52
od ivanjz
Železnička pruga kroz centar Teslića.

http://www.google.com

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 23 Maj 2016, 12:16
od PECELJ
Prolazak pruge pored Radničkog doma u Tesliću
319_001 Teslic Radnicki dom.jpg
319_001 Teslic Radnicki dom.jpg (227.18 KiB) Pregledano 4572 puta

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 07 Sep 2016, 14:55
od ivanjz

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 27 Okt 2016, 13:06
od ivanjz
Železnička stanica Pribinić.

http://www.google.com

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 08 Dec 2016, 12:24
od ivanjz
Prva teslička lokomotiva proizvedena u Krausu Linz 1898. godine, fabričkog broja 3581 i nosila je oznaku 1-DD. Danas je ova lokomotiva izložena kao muzejski ekponat u krugu fabrike u Tesliću.

http://www.google.com

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 02 Jan 2017, 00:00
od železocestnik
Pozdravljeni,

ova lokomotiva U2, izrađena u Krauss-Linz sa tvorničkim brojem 3639, bila je izrađena 1897 godine a 1916.godina pozajmljena šumski željeznici Steinbeis u Tesliću. Foto je iz godine 1959.

Slika

foto: A.Luft

pozdrav
Darko

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 24 Jan 2017, 11:01
od ivanjz
Osoblje železničke stanice Vrela između dva rata.

http://www.google.com

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 11 Feb 2017, 12:50
od ivanjz
Još jedna fotografija lokomotive 1-DD.

http://www.google.com

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 04 Mar 2017, 21:29
od železocestnik
Pozdravljeni,

Iskaz stanica za godine 192=/1921 još nismo imali...

Slika

iz arhiva Direkcije Sarajevo.

pozdrav
Darko

Re: Pruga Usora - Teslić - Pribinić (Usoratalbahn)

Poslato: 06 Mar 2017, 02:23
od železocestnik
Pozdravljeni,

za vrijeme Austo-ugarske je bila izgrađena ova pruga 1898. godine sa strane konzorcija austrijske banke Union i firme Morpurgo & Parente iz Trsta. Ali po konzorcijskom ugovoru prešla je pruga odmah u vlast države, tako, da je ovu prugo upravljala BiH šumska uprava.

Pošto se na ovoj pruzi pojavljaju lokomotive iz preduzeća, koje se je posle 1920 zvalo Destilacija drva, Teslić (u početku Bosnische Holzverwertung AG Teslić (BHAG), posle drugog svetskog rata: Drvna industrija Borja, Teslić), potrebno je zapisati, koje lokomotive su bile u vlasti državne željeznice Usoratalbahn ( uradni naziv je bio u početku: Landesärerische Usoratalbahn Usora -Pribinić, posle 1918: Državna šumska železnica Usora-Pribinić), a koje od BHAG.

Najprije ćemo pogledati, koje lokomotive je imala u vlasti državna pruga Usoratalbahn.

Prvih 10 godina posle izgradnje pruge 1898 bile su na pruzi 3 lokomotivefirme Krauss, Linz:

-jedna starija, broj 828, izgrađena 1879. godine

- 2 nove iz 1889. godine:
-broj 2411: ime BOSNA
-broj 2412: ime USORA

Kako su izgledale ove nove lokomotive vidimo na fotografiji, koju je stavio alend:

Slika

Slika

Ove lokomotive prevezle su u 1891. godini već 34.000 tona drva i koksa. U početku su bili vagoni za 3 tone, ali su jih brzo zamenjali za 10 tonske.
Osobni vagoni bili su: jedan II. klase, dva III. klase i dva IV. klase. Za posebne goste imali su specialno luksuzno opremljen salonski voz.

Preduzeće za destilaciju drva u Tesliću upotrebljavao je svoje lokomotive za dovoz drveta do tvornice i po pruzi Usoratalbahn. Zbog toga nabavio je već u 1898. godini kod firme Krauss,Linz dve lokomotivi:

- broj 3581/98, koja je imala na tablici broj: 3581, posle 192 dobila je nov broj 1-DD (destilacija drva), posle kod Borje skinuli su DD i ostao je samo broj 1, danas je muzejska lokomotiva u Tesliću

-broj 3838/98, koja je imala broj 2 i posle 1920: 2-DD, a kod Borje: 2-3838


Godine 1900 zemaljska vlada poručila je dve lokomotivi kod firme Orenstein & Koppel AG (O & K), Berlin-Drewitz dve lokomotive sa snagom 50 KS:

- broj 527/00. kojoj su dali broj 1 i imao je posle kod Borje u Tesliću broj 10(?)

- broj 528/00, koji je dobio broj 528 i posle 1920 u Tesliću broj 4-DD

Chester je stavio lokomotivu broj 527, koju je fotografirao Alfred Luft 11.8.1959 u tvornici u Tesliću u knjigu: The Narrow Gauge Railways in BiH:

Slika

Svi podaci prema Chesterovoj knjizi i Pospichalovoj statistici.

pozdrav
Darko