Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
-
- Pružni radnik
- Poruke: 6
- Pridružen: 06 Jan 2016, 20:10
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Pozdrav svim ljubiteljima železnica.
Pruga Beograd-Obrenovac je još jedna u nizu pruga koja me svojim postojanjem intrigira pa sam krenuo da istražujem po netu i našao ovu temu. Svaka čestitka ostalim članovima na trudu i postavljenim fotografijama koje dokumentuju život na ovoj pruzi kao i još mnoge stvari iz tog vremena. Ono što mene čini tužnim je činjenica da je odlukom ljudi sa vlasti ukunuta ova pruga kao i ceo železnički saobraćaj ka Obrenovcu (bukvalno je u isto vreme ukinuta i pruga Batajnica-Boljevci koja je preko Save bila povezana sa prugom Obrenovac-Lajkovac). Ta kratkovidost tadašnje vlasti je u mnogome naštetila Obrenovcu kao i svim mestima koja su se nalazila uz ćirinu prugu i živela sa prugom.
Generalno, 50-ih i 60-ih godina je krenuo kod nas da jača uticaj naftnog lobija kako bi autobusi preuzeli primat u redovnom saobraćaju - primera ima mnogo i na sve strane počevši od ukidanja tramvajskog saobraćaja u Nišu i sve do krupnijih primera poput ovog železničkog pravca pa sve do celokupne železničke povezanosti Obrenovca sa ostalim gradovima. Ne sporim da je možda u to vreme postojanje ove pruge bilo neodrživo ili nerentabilno ali zar se morala u potpunosti uništiti gotovo cela železnička infrastruktura na njoj?! Šinski zastor gotovo da fizički više ni ne postoji što je po meni jako čudno jer svuda u svetu postoje ostaci pruga koje su napuštene i stotinu godina a ove pruge nema tek 50 godina a već je sad jako teško ući u trag nekadašnjoj trasi pruge (izuzev trasi na kartama i tunelima koji još uvek na sreću postoje).
Zašto se nije mogla jednostavno napustiti pruga ali bez fizičkog demontiranja.....jednostavno je ostaviti kao mogućnost za neko buduće unapređenje poput proširivanja tunela i uvođenjem normalnog koloseka? Ne verujem da bi njeno postojanje bilo kako loše uticalo na drumski saobraćaj niti bi njeno presecanje putnih saobraćajnica na trasi predstavljalo veliki problem za budući prelazak vozila preko šina.
Svakako ostaje žal za jednim vremenom kada su ljudi bili bezbrižniji, kada se u putovanju vozom uživalo više nego što je bila potreba da se negde što pre stigne. Ova pruga je svedok jednog vremena gde smo još uvek išli u korak sa Evropom kako bi se što bolje saobraćajno povezali sa njom za razliku od današnjice gde za poslednjih 30 godina nismo izgradili ni 1km nove pruge a da ne govorim o kilavim rekunstrukcijama postojećih ili nažalost ukidanjem mnogih drugih pruga koje su se u međuvremenu dogodile u tom periodu.
Pre možda 10ak godina sam na RTS-u gledao emisuju ZABORAVLJENE PRUGE SRBIJE gde je lepo ispričana priča nekoliko pruga i opisano kako je sa nestankom pruge nestao i život mesta koja su se nalazila uz nju. Pomalo tužna priča ali bih želeo ponovo da je pogledam samo ne znam gde bih to mogao da nađem.
Sve u svemu, odlična tema, pišite još šta znate o ovoj pruzi, ja sam oduševljen.
Pruga Beograd-Obrenovac je još jedna u nizu pruga koja me svojim postojanjem intrigira pa sam krenuo da istražujem po netu i našao ovu temu. Svaka čestitka ostalim članovima na trudu i postavljenim fotografijama koje dokumentuju život na ovoj pruzi kao i još mnoge stvari iz tog vremena. Ono što mene čini tužnim je činjenica da je odlukom ljudi sa vlasti ukunuta ova pruga kao i ceo železnički saobraćaj ka Obrenovcu (bukvalno je u isto vreme ukinuta i pruga Batajnica-Boljevci koja je preko Save bila povezana sa prugom Obrenovac-Lajkovac). Ta kratkovidost tadašnje vlasti je u mnogome naštetila Obrenovcu kao i svim mestima koja su se nalazila uz ćirinu prugu i živela sa prugom.
Generalno, 50-ih i 60-ih godina je krenuo kod nas da jača uticaj naftnog lobija kako bi autobusi preuzeli primat u redovnom saobraćaju - primera ima mnogo i na sve strane počevši od ukidanja tramvajskog saobraćaja u Nišu i sve do krupnijih primera poput ovog železničkog pravca pa sve do celokupne železničke povezanosti Obrenovca sa ostalim gradovima. Ne sporim da je možda u to vreme postojanje ove pruge bilo neodrživo ili nerentabilno ali zar se morala u potpunosti uništiti gotovo cela železnička infrastruktura na njoj?! Šinski zastor gotovo da fizički više ni ne postoji što je po meni jako čudno jer svuda u svetu postoje ostaci pruga koje su napuštene i stotinu godina a ove pruge nema tek 50 godina a već je sad jako teško ući u trag nekadašnjoj trasi pruge (izuzev trasi na kartama i tunelima koji još uvek na sreću postoje).
Zašto se nije mogla jednostavno napustiti pruga ali bez fizičkog demontiranja.....jednostavno je ostaviti kao mogućnost za neko buduće unapređenje poput proširivanja tunela i uvođenjem normalnog koloseka? Ne verujem da bi njeno postojanje bilo kako loše uticalo na drumski saobraćaj niti bi njeno presecanje putnih saobraćajnica na trasi predstavljalo veliki problem za budući prelazak vozila preko šina.
Svakako ostaje žal za jednim vremenom kada su ljudi bili bezbrižniji, kada se u putovanju vozom uživalo više nego što je bila potreba da se negde što pre stigne. Ova pruga je svedok jednog vremena gde smo još uvek išli u korak sa Evropom kako bi se što bolje saobraćajno povezali sa njom za razliku od današnjice gde za poslednjih 30 godina nismo izgradili ni 1km nove pruge a da ne govorim o kilavim rekunstrukcijama postojećih ili nažalost ukidanjem mnogih drugih pruga koje su se u međuvremenu dogodile u tom periodu.
Pre možda 10ak godina sam na RTS-u gledao emisuju ZABORAVLJENE PRUGE SRBIJE gde je lepo ispričana priča nekoliko pruga i opisano kako je sa nestankom pruge nestao i život mesta koja su se nalazila uz nju. Pomalo tužna priča ali bih želeo ponovo da je pogledam samo ne znam gde bih to mogao da nađem.
Sve u svemu, odlična tema, pišite još šta znate o ovoj pruzi, ja sam oduševljen.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Železnička stanica Čukarica posle ukidanja deonice ka Beogradu. Znači posle 1960.godine.
Izvor : forum PZ
Izvor : forum PZ
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Još jedna fotografija sa železničke stanice Čukarica iz istog perioda :
Izvor : forum PZ
Izvor : forum PZ
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Izgradnja Čukaričkog tunela, verovatno 1927.godine.
Nadležna inspekcija pregleda radove,
Nadležna inspekcija pregleda radove,
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Železnička stanica Obrenovac 1964.godine.
Na čelu kompozicije lokomotiva JŽ 85-022.
Izvor : ebay
Na čelu kompozicije lokomotiva JŽ 85-022.
Izvor : ebay
- Prilozi
-
- 85-022.jpg (88.82 KiB) Pregledano 3029 puta
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Izgradnja propusta neposredno pre Čukarice kod današnjeg Hipodroma oko 1927.godine. Verovatno za Topčiderski potok.
Tu je i komosija da nadgleda radove.
Tu je i komosija da nadgleda radove.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Održavanje skretnica na ulazu u železničku stanicu Umka iz pravca Beograd :
Izvor : https://www.youtube.com/watch?v=uh4SIneliWo
Izvor : https://www.youtube.com/watch?v=uh4SIneliWo
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8232
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Malo jasnija slika izgradnje tunela sa strane Umke ka M.Moštanici.
Tunel je bio dugačak 1780.metara.
Izvor : https://www.youtube.com/watch?v=uh4SIneliWo
Tunel je bio dugačak 1780.metara.
Izvor : https://www.youtube.com/watch?v=uh4SIneliWo
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Putnički voz sa lokomotivom 85-023 na čelu u Ostružnici kreće se prema Obrenovcu 1967. godine. Verovatno zgrada u sredini je stanica Ostružnica.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- Ostruznica.jpg (74.47 KiB) Pregledano 2881 put
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 49 gostiju