Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Poslato: 10 Jun 2015, 12:20
Ja sam na bzini pročitao ono što je g.jovanla pisao o istoriji Lajkovca i Lajkovačkih pruga, kao i pretpostavke g.ivanjz.
Moje neko mišljenje bi bilo sledeće :
Most kod Belog Broda :
Most je srušila srpska vojska u novembru 1914, neposredno pre Kolubarske bitke. Citat g.jovanle :
Novembar 1914 :
Austro - Ugarska komande i rezerve bile su locirane na teritoriji sela Lajkovca a njihova operativna vojska je bila u kolubarskom potesu. U opštem narodnom metežu i zbegu, kod železničkog mosta na Belom Brodu ( koji su Srbi u povlačenju srušili ) dospelo je dosta Lajkovčana u Austro - Ugarsko zarobljeništvo.
Moja pretpostavka je da je AU vojska najpre napravila provizorni most na direcima pored srušenpg (što se i vidi na AU fotografiji) a kasnije popravila ili napravila most koji je služio sve do jeseni 1918.g. kada je i on srušen u povlačenju AU vojske.
Moguća je i pretpostavka g.ivanjz, da je popravljeni most (ranije srušen od strane Srba) srušila poplava i da je onda pored njega napravljen provizorni most. Kasnije je sve to dovedeno u red.
Most kod Pepeljevca :
Ovaj most nije postojao do jeseni 1915.godine kada AU vojska u potpunosti kontroliše železnički čvor i stanicu u Lajkovcu.
Citat g.jovanle :
Prema austrijskom projektu počelo se sa gradnjom železničkog gvozdenog mosta na Kolubari („Pepeljevački most“) koji je spojio Čačansku prugu sa Lajkovačkim železničkim čvorom. Radove na mostu su izvodili Rusi, zarobljenici, a pod upravom austrijskih inženjera i tehničara.
Most je dovršen februara 1917. godine. Iste godine puštena je u saobraćaj deonica pruge Lajkovac – Gornji Milanovac.
Nakon proboja Solunskog fronta austrougarska vojska se ubrzano povlačila. Krajem oktobra 1918. godine srpska vosjka je ušla u Lajkovac. Mostovi na Kolubari, prema Lazarevcu i Čačku porušeni su pa je popravka pruga i osposobljavanje za saobraćaj bila vezana sa popravkom mostova
Zbog radova na železničkom mostu najkasnije je osposobljena pruga Lajkovac – Ugrinovac: puštena je u rad 2. decembra 1919. godine.
Ovde ima nesuglasica oko datuma završetka mosta - februar 1916 ili februar 1917.godine ? Deo slike mosta u Pepeljevcu , koju je postavio g.ivanjz, datira od 27.11.1911.g.
Moje neko mišljenje bi bilo sledeće :
Most kod Belog Broda :
Most je srušila srpska vojska u novembru 1914, neposredno pre Kolubarske bitke. Citat g.jovanle :
Novembar 1914 :
Austro - Ugarska komande i rezerve bile su locirane na teritoriji sela Lajkovca a njihova operativna vojska je bila u kolubarskom potesu. U opštem narodnom metežu i zbegu, kod železničkog mosta na Belom Brodu ( koji su Srbi u povlačenju srušili ) dospelo je dosta Lajkovčana u Austro - Ugarsko zarobljeništvo.
Moja pretpostavka je da je AU vojska najpre napravila provizorni most na direcima pored srušenpg (što se i vidi na AU fotografiji) a kasnije popravila ili napravila most koji je služio sve do jeseni 1918.g. kada je i on srušen u povlačenju AU vojske.
Moguća je i pretpostavka g.ivanjz, da je popravljeni most (ranije srušen od strane Srba) srušila poplava i da je onda pored njega napravljen provizorni most. Kasnije je sve to dovedeno u red.
Most kod Pepeljevca :
Ovaj most nije postojao do jeseni 1915.godine kada AU vojska u potpunosti kontroliše železnički čvor i stanicu u Lajkovcu.
Citat g.jovanle :
Prema austrijskom projektu počelo se sa gradnjom železničkog gvozdenog mosta na Kolubari („Pepeljevački most“) koji je spojio Čačansku prugu sa Lajkovačkim železničkim čvorom. Radove na mostu su izvodili Rusi, zarobljenici, a pod upravom austrijskih inženjera i tehničara.
Most je dovršen februara 1917. godine. Iste godine puštena je u saobraćaj deonica pruge Lajkovac – Gornji Milanovac.
Nakon proboja Solunskog fronta austrougarska vojska se ubrzano povlačila. Krajem oktobra 1918. godine srpska vosjka je ušla u Lajkovac. Mostovi na Kolubari, prema Lazarevcu i Čačku porušeni su pa je popravka pruga i osposobljavanje za saobraćaj bila vezana sa popravkom mostova
Zbog radova na železničkom mostu najkasnije je osposobljena pruga Lajkovac – Ugrinovac: puštena je u rad 2. decembra 1919. godine.
Ovde ima nesuglasica oko datuma završetka mosta - februar 1916 ili februar 1917.godine ? Deo slike mosta u Pepeljevcu , koju je postavio g.ivanjz, datira od 27.11.1911.g.