Potvrda mog pisanja :PECELJ piše:Ovo je verovatno Red vožnje iz nekog zadnjeg perioda, jer su od Požarevca do Dubrovice saobraćali i putnički i mešoviti pa čak i brzi vozovi.ivanjz piše:U ovom zadnjem redu vožnje nema Dubravice. Da li to znači da tu nisu vozili putnički vozovi?
http://www.google.com
Razlog je taj što je Dubravica bila luka i tu se hvatala brodska veza prema Beogradu, Smederevu, velikom Gradištu, Golupcu...
Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Stanica Požarevac 1936.godine. Slika je bila već na forumu ali ovde joj je pravo mesto :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Lokomotiva 72-005 u stanici Požarevac :
Izvor : A.Luft
Izvor : A.Luft
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Što se tiče fotografija g. A. Lufta koji je među prvim napravioon seriju fotografija sa mreže JŽ on je izgleda imao obavezu da ih dostavi Direkciji ili Muzuje železica. Naime, ja posedujem jednu njegovu seriju orginalnih fotografija pa zbog toga predpostavljam da je tako.
http://www.google.com
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Zanimljivo je da je lokomotiva 72-005 među prve tri nabavljene lokomotive na ovoj pruzi(SOŽ101, SOŽ102 i SOŽ103) 1908. godine. Moguće je da je ova lokomotiva i nije menjala svoje mesto od svog dospeća na ovu prugu pa je fotografija odlična.
http://www.google.com
http://www.google.com
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Železnička stanica Požarevac :
Izvor : iz arhive g.cira-1
Izvor : g.M.Dimitrijević-Istorija izgradnje pruga 0,76m (Dubravica-Požarevac-...)
Izvor : iz arhive g.cira-1
Izvor : g.M.Dimitrijević-Istorija izgradnje pruga 0,76m (Dubravica-Požarevac-...)
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Pretovar uglja sa uzanog na normalni kolosek u stanici Požarevac :
Izvor : iz arhive g.cira-1
Izvor : iz arhive g.cira-1
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Zbog čega je uveden pretovar u stanici Požarevac?PECELJ piše:Pretovar uglja sa uzanog na normalni kolosek u stanici Požarevac :
Izvor : iz arhive g.cira-1
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Mislim da fotografija i razglednica koje nisu iz domena železnica treba bristai.PECELJ piše:Ergela Ljubičevo :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8212
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Dubravica-Požarevac-Ladne Vode
Neko moje mišljenje :ivanjz piše:Zbog čega je uveden pretovar u stanici Požarevac?PECELJ piše:Pretovar uglja sa uzanog na normalni kolosek u stanici Požarevac :
Izvor : iz arhive g.cira-1
http://www.google.com
Ugalj iz rudnika Kostolac se brodovima dopremao Dunavom do Beograda i dalje do Vojvodine.
Problem je bio prema jugu. Ugalj je najpre dopreman do Dubravice (ili brodom ili prugom 600mm), tu se pretovarao u vagone za kolosek 760mm i prevozio do Požarevca.
Onda je sledio pretovar, kao na slici, u vagone normalnog koloseka za dalji trasport.
Izgleda da drugačije nije moglo. A deluje malo čudno.
Postojala je i žičara od Klenovika do Požarevca ali je verovatno bila malog kapaciteta.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 10 gostiju