Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
- Prikačeni fajlovi
-
- Ljubic-Rasputnica.jpg (52.16 KiB) Pogledano 11349 puta
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Dan kada je otišao "Ćira"
31 Decembra 1969 godine ukinuta je pruga uskog koloseka, za železnicu istorijski trenutak,poslednjeg dana u godini iz Čačka je krenuo Ćira sa oznakom 85-018, na stanici u G.Milanovcu kako je kasnije opisivao Boško Milojević otpravnik vozova, nekoliko hiljada ljudi koji su se okupili plakajući je ispraćalo Ćiru, koji se kretao ka svome poslednjem odredištu, dok će pre toga još jednom proći čuvenom Lajkovačkom prugom.
31 Decembra 1969 godine ukinuta je pruga uskog koloseka, za železnicu istorijski trenutak,poslednjeg dana u godini iz Čačka je krenuo Ćira sa oznakom 85-018, na stanici u G.Milanovcu kako je kasnije opisivao Boško Milojević otpravnik vozova, nekoliko hiljada ljudi koji su se okupili plakajući je ispraćalo Ćiru, koji se kretao ka svome poslednjem odredištu, dok će pre toga još jednom proći čuvenom Lajkovačkom prugom.
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Gvozdeni most
Mostovi, simbol ljudske težnje da savlada prirodne prepreke, a još davno je rečeneo da su mostovi ruke koje spajaju ljude, kako kod veoma su značajni u ljudskoj istoriji noseći kroz decenije a neki i vekove ljudske sudbine i važne događaje, puno je takvih mostova u Srbiji, jedan od njih je Čačanski most na Kolubari, mada kod Lajkovčana preovlađuje naziv Gvozdeni most.
Istorija ovog mosta je dosta zanimljiva, nastao je još za vreme prvog svetskog rata i to za potrebe austrougarske okupacione vojske, čija je zamisao bila da spoji Lajkovački železnički čvor sa Čačanskom prugom, pa su tako u zimu 1916 godine i završili izgradnju mosta što svedoči i betonska tabla ispisana na nemačkom koja je sačuvana do danas, mada još treba napomenuti da su radnici na izgradnji mosta bili vojni zarobljenici iz Rusije.
Ali kako to u ratu često biva, sudbina mostova je veoma tužna, pa je tako i Čačanskii most Austrougarska vojska 1918 godine pri povlačenju srušila, ali je ubrzo već 1919 godine obnovljen pa je tako nastavljen da se odvija železnički saobraćaj prema Čačku, sve do kraja 1969 godine, tačnije 31 decembra kada je i poslednji voz prešao ovaj most.
Danas je ovaj most i dalje u funkciji, i dalje spaja obale i ljude, jedno vreme je sa svojim lepim plažama bio nezaobilazno mesto kupača a obljižni bunker pretvoren u restoran u kome se igrale domine služilo hladno piće i spremao riblji paprikaš, tu na obali Kolubare održavali su se turniri u malom fudbalu kao i druga okupljanja, uz poznate ali i veoma rizične skokove sa mosta.
Sve u svemu, kako god ga zvali, Čačanski ili Gvozdeni, on je most, most koji spaja, ne samo obale i ljude, već i vreme, tako što opstajući kroz vekove, prenosi na buduće generacije sećanje na neka davna vremena i u njima događaje koji su obeležila istoriju, ne samo Lajkovca već i celog jednog naroda,
Izvor : lajkovac.net
Mostovi, simbol ljudske težnje da savlada prirodne prepreke, a još davno je rečeneo da su mostovi ruke koje spajaju ljude, kako kod veoma su značajni u ljudskoj istoriji noseći kroz decenije a neki i vekove ljudske sudbine i važne događaje, puno je takvih mostova u Srbiji, jedan od njih je Čačanski most na Kolubari, mada kod Lajkovčana preovlađuje naziv Gvozdeni most.
Istorija ovog mosta je dosta zanimljiva, nastao je još za vreme prvog svetskog rata i to za potrebe austrougarske okupacione vojske, čija je zamisao bila da spoji Lajkovački železnički čvor sa Čačanskom prugom, pa su tako u zimu 1916 godine i završili izgradnju mosta što svedoči i betonska tabla ispisana na nemačkom koja je sačuvana do danas, mada još treba napomenuti da su radnici na izgradnji mosta bili vojni zarobljenici iz Rusije.
Ali kako to u ratu često biva, sudbina mostova je veoma tužna, pa je tako i Čačanskii most Austrougarska vojska 1918 godine pri povlačenju srušila, ali je ubrzo već 1919 godine obnovljen pa je tako nastavljen da se odvija železnički saobraćaj prema Čačku, sve do kraja 1969 godine, tačnije 31 decembra kada je i poslednji voz prešao ovaj most.
Danas je ovaj most i dalje u funkciji, i dalje spaja obale i ljude, jedno vreme je sa svojim lepim plažama bio nezaobilazno mesto kupača a obljižni bunker pretvoren u restoran u kome se igrale domine služilo hladno piće i spremao riblji paprikaš, tu na obali Kolubare održavali su se turniri u malom fudbalu kao i druga okupljanja, uz poznate ali i veoma rizične skokove sa mosta.
Sve u svemu, kako god ga zvali, Čačanski ili Gvozdeni, on je most, most koji spaja, ne samo obale i ljude, već i vreme, tako što opstajući kroz vekove, prenosi na buduće generacije sećanje na neka davna vremena i u njima događaje koji su obeležila istoriju, ne samo Lajkovca već i celog jednog naroda,
Izvor : lajkovac.net
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
- Prikačeni fajlovi
-
- KrivaRekaSt1.jpg (102.22 KiB) Pogledano 11219 puta
-
- Pružni radnik
- Postovi: 2
- Pridružio se: 27 Apr 2017, 21:27
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Aprila meseca ove godine nas dvojica prešli smo celu deonicu pruge od Ugrinovaca do Gornjeg Milanovca. Kako smo prošli i šta smo videli, opisao sam u svom blogu:
http://zorangm67.blogspot.rs/2017/04/tr ... novca.html
Pisao sam malo i o samoj pruzi a ovaj podforum sam dosta koristio, kako tekstove tako i fotografije. Tamo sam se već zahvalio ali nije suviše da još jednom kažem hvala svima sa foruma koji sam nekoliko puta pročitao.
Zoran
http://zorangm67.blogspot.rs/2017/04/tr ... novca.html
Pisao sam malo i o samoj pruzi a ovaj podforum sam dosta koristio, kako tekstove tako i fotografije. Tamo sam se već zahvalio ali nije suviše da još jednom kažem hvala svima sa foruma koji sam nekoliko puta pročitao.
Zoran
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Pozdrav za gospodina Zorana GM67. Vrlo lep tekst o ovom delu pruge! Dobro nam došao.
-
- Pružni radnik
- Postovi: 2
- Pridružio se: 27 Apr 2017, 21:27
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Grupa pružnih radnika u stanici Bogovađa sa svojim vagonetom sredinom šesdesetih godina. U pozadini vojne zgrade.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Bogovadja1.jpg (96.74 KiB) Pogledano 11124 puta
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
- Prikačeni fajlovi
-
- CacakSt.jpg (75.7 KiB) Pogledano 10969 puta
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Železnička stanica Ljutovnica. Očigledno je fotograf stajao na uzvišenju naspram zgrade stanice.
Izvor : FB Branislav
To na neki način potvrđuje da je ova donja fotografija A.Lufta snimljena u Ljutovnici, a oko čega smo imali dilemu.
Izvor : FB Branislav
To na neki način potvrđuje da je ova donja fotografija A.Lufta snimljena u Ljutovnici, a oko čega smo imali dilemu.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot] i 2 gosta