Pruga Beograd - Niš
-
- Vozovođa
- Poruke: 239
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:00
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd Niš
Zato smo tu da se ispravimo i dopunimo medjusobno.
Pozzzzzzzzzzzz
-
- Desetar pruge
- Poruke: 20
- Pridružen: 31 Mar 2012, 08:00
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd Niš
Železnička stanica Jagodina II svetski rat.
- Prilozi
-
- Jagodinarat.jpg (58.55 KiB) Pregledano 3739 puta
- shuca
- Vozovođa
- Poruke: 230
- Pridružen: 05 Jun 2012, 22:27
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd Niš
Da dopunim oko stanicne zgrade "Bagrdan", i fotografija....
Veca crno bela je nastala 1916 , i na njoj su okupacioni nemacki vojnici.
Obelezio sam dve pomocne zgrade, koje i danas postoje ! Manja crno-bela je nastala oko 1930 i vidi se uredjenija stanica sa peronom.
Tu fotografiju sam dobio iz privatne (porodicne ) zbirke od dalje familije u Bagrdanu....
Original fotografije je nekih 4 x 3,5 Cm.
Sacuvana je samo zahvaljujuci prisustvu jedne prababe sa belom maramom na istoj
No, ono sto je najvaznije !
Stara stanicna zgrada je zamenjena novom (oko 200 metara juznije), pri prosirenju stanice posle 1930.
Snimak od pre dve godine.... Pogled na sever od nove ka lokaciji stare stanicne zgrade.
Nekako sam nacrtao poziciju te stare originalne zgrade.
Obelezene su i stare sacuvane pomocne zgrade, koje se i danas koriste za stanovanje.
Veca crno bela je nastala 1916 , i na njoj su okupacioni nemacki vojnici.
Obelezio sam dve pomocne zgrade, koje i danas postoje ! Manja crno-bela je nastala oko 1930 i vidi se uredjenija stanica sa peronom.
Tu fotografiju sam dobio iz privatne (porodicne ) zbirke od dalje familije u Bagrdanu....
Original fotografije je nekih 4 x 3,5 Cm.
Sacuvana je samo zahvaljujuci prisustvu jedne prababe sa belom maramom na istoj
No, ono sto je najvaznije !
Stara stanicna zgrada je zamenjena novom (oko 200 metara juznije), pri prosirenju stanice posle 1930.
Snimak od pre dve godine.... Pogled na sever od nove ka lokaciji stare stanicne zgrade.
Nekako sam nacrtao poziciju te stare originalne zgrade.
Obelezene su i stare sacuvane pomocne zgrade, koje se i danas koriste za stanovanje.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd Niš
Šta reći? Sjajan post.
Da se pridružim jednom fotografijom stanice Bagrdan iz moje arhive.
Da li je ovo osoblje stanice ili vojska teško je reći. Koliko mi je poznato u I svetskom
ratu kontrolu pruge Beograd - Niš vršili su Nemci.
Da se pridružim jednom fotografijom stanice Bagrdan iz moje arhive.
Da li je ovo osoblje stanice ili vojska teško je reći. Koliko mi je poznato u I svetskom
ratu kontrolu pruge Beograd - Niš vršili su Nemci.
-
- Ložač
- Poruke: 97
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:28
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd Niš
.
ОБРАЗОВАЊЕ ДИРЕКЦИЈЕ ЗА ГРАЂЕЊЕ, ОДРЖАВАЊЕ И ЕКСПЛОАТАЦИЈУ ПРУГЕ БЕОГРАД-НИШ
На основу закљченог уговора за грађење железнице са Генералном Унијом Србија је морала да води надзор изградње пруге Београд- Ниш и због тога је српска влада морала да установи у Министарству грађевина Дирекцију за грађење железница и за вршење надзора над грађењем и експлоатацијом. Прва железничка Дирекција за грађење, надзор и експлоатациу била је састављена овако:
Министарство железница
I) УПРАВА ОДЕЉЕЊА
а) Директор
б)Главни инспектор као заступник директора
II) ОДСЕК ЗА ГРАЂЕЊЕ И ОДРЖАВАЊЕ
а) инспектор као шеф одељења
б) један инжињер за доњи строј и тунеле
в) један инжињер или подинжињеркао његов помоћник
г) један инжињер за мостове
д) један инжињер за горњи строј
ђ) један инжињер и архитекта за грађење
ж) један инжињер за набавку возног материјала
з) један инжињер или подинжињер као његов помоћник
и) један инжињер за трасирање
ј) Комесар за експропријацију
III) ОДСЕК ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЈУ
а) инжињер као шеф одељења
б) секција за тарифе и рекламације
в) секција за ред возибде
г) Контрола за железнички приход и расход
д) Секција за статистику
IV) ОПШТИ ПЕРСОНАЛНИ ОДСЕК
а) Четири подинжињера за цртање и копирање
б) Потребан беој техн. практиканата за препис , деловодство итд
Јеврем Гудовић, министар грађевина 1881-1884
За директора постављен је А. Рихтер а придодати му инспектори Мих. Петковић
и Димитрије Стојановић.
У одсек за грађење и одржавање постављени су:
Едуард Надлер контрактуални инжињер прве класе , Никола Урица, контрактуални инжињер комесар за експропријацију, Васа Атанацковић, подинжињер друге класе, Јован Смедеревац подинжињер друге класе.
Краљ Милан и престонаследник Александар
У првој железничкој инспекцији од Београда до Велике Плане Ернест Сајферт, контрактуални инжењер прве класе , Миша Марковић инжењер треће класе и Петар Смедеревац подинжењер прве класе.
У другој железничкој инспекцији од Велике Плане до Сталаћа Јован Марковић инспектор треће класе, Вилхем Полак контрактуални инжињер друге класе,Милан Маринковић подинжењер прве класе.
У трећој железничкој инспекцији од Сталаћа до Ниша , Врања Винтер инспектор треће класе, Милан Милашиновић инжењер друге класе и Петар Матејић подинжењер прве класе.
У четвртој железничкој инспекцији од Ниша до српско- турске границе Петар Велимировић инжињер прве класе , Вилхем Бадер инжењер друге класе и Душан Сабовљевић подинжењер друге класе.
10 маја 1981 год, Београд
Министар грађевина
ЈЕВРЕМ ГУДОВИЋ ___________________________________________________________________________________________________________ МИЛАН ОБРЕНОВИЋ с.р
.
ОБРАЗОВАЊЕ ДИРЕКЦИЈЕ ЗА ГРАЂЕЊЕ, ОДРЖАВАЊЕ И ЕКСПЛОАТАЦИЈУ ПРУГЕ БЕОГРАД-НИШ
На основу закљченог уговора за грађење железнице са Генералном Унијом Србија је морала да води надзор изградње пруге Београд- Ниш и због тога је српска влада морала да установи у Министарству грађевина Дирекцију за грађење железница и за вршење надзора над грађењем и експлоатацијом. Прва железничка Дирекција за грађење, надзор и експлоатациу била је састављена овако:
Министарство железница
I) УПРАВА ОДЕЉЕЊА
а) Директор
б)Главни инспектор као заступник директора
II) ОДСЕК ЗА ГРАЂЕЊЕ И ОДРЖАВАЊЕ
а) инспектор као шеф одељења
б) један инжињер за доњи строј и тунеле
в) један инжињер или подинжињеркао његов помоћник
г) један инжињер за мостове
д) један инжињер за горњи строј
ђ) један инжињер и архитекта за грађење
ж) један инжињер за набавку возног материјала
з) један инжињер или подинжињер као његов помоћник
и) један инжињер за трасирање
ј) Комесар за експропријацију
III) ОДСЕК ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЈУ
а) инжињер као шеф одељења
б) секција за тарифе и рекламације
в) секција за ред возибде
г) Контрола за железнички приход и расход
д) Секција за статистику
IV) ОПШТИ ПЕРСОНАЛНИ ОДСЕК
а) Четири подинжињера за цртање и копирање
б) Потребан беој техн. практиканата за препис , деловодство итд
Јеврем Гудовић, министар грађевина 1881-1884
За директора постављен је А. Рихтер а придодати му инспектори Мих. Петковић
и Димитрије Стојановић.
У одсек за грађење и одржавање постављени су:
Едуард Надлер контрактуални инжињер прве класе , Никола Урица, контрактуални инжињер комесар за експропријацију, Васа Атанацковић, подинжињер друге класе, Јован Смедеревац подинжињер друге класе.
Краљ Милан и престонаследник Александар
У првој железничкој инспекцији од Београда до Велике Плане Ернест Сајферт, контрактуални инжењер прве класе , Миша Марковић инжењер треће класе и Петар Смедеревац подинжењер прве класе.
У другој железничкој инспекцији од Велике Плане до Сталаћа Јован Марковић инспектор треће класе, Вилхем Полак контрактуални инжињер друге класе,Милан Маринковић подинжењер прве класе.
У трећој железничкој инспекцији од Сталаћа до Ниша , Врања Винтер инспектор треће класе, Милан Милашиновић инжењер друге класе и Петар Матејић подинжењер прве класе.
У четвртој железничкој инспекцији од Ниша до српско- турске границе Петар Велимировић инжињер прве класе , Вилхем Бадер инжењер друге класе и Душан Сабовљевић подинжењер друге класе.
10 маја 1981 год, Београд
Министар грађевина
ЈЕВРЕМ ГУДОВИЋ ___________________________________________________________________________________________________________ МИЛАН ОБРЕНОВИЋ с.р
.
- presa
- Šef stanice
- Poruke: 378
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
- Mesto: Мали Борак
- Kontakt:
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd Niš
Još jedna sjajna fotografija Geralda Robina.
Putnički voz sa lokomotivom 38-075 kreće se prema Topčideru. Maj 1964. godine.
http://www.google.com
Putnički voz sa lokomotivom 38-075 kreće se prema Topčideru. Maj 1964. godine.
http://www.google.com
-
- Ložač
- Poruke: 97
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:28
- Kontakt:
-
- Ložač
- Poruke: 97
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:28
- Kontakt:
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 13 gostiju