Pruga Beograd - Niš
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2469
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
U tom kraju takve lokomotive zovu Ćira.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8217
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Konjski provizorni transport austrougarske vojske u blizini Mladenovca.
Treba znati da su mostovi(vijadukti) kod Ralje i Ripnja već bili srušeni od starne srpske vojske
Treba znati da su mostovi(vijadukti) kod Ralje i Ripnja već bili srušeni od starne srpske vojske
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8217
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Po ovoj karti, izgleda da ste u pravu. Kad se iz Mladenovca krene mormalnom prugom ka Nišu, paralelno sa tom prugom išla je i uzana pruga i posle skretala ka Aranđelovcu.
Mada je čudno da su AU vonici koristili konjsku vuču kad je pruga ka Aranđelovcu bila ispravna i odvijao se saobraćaj ?
Mada je čudno da su AU vonici koristili konjsku vuču kad je pruga ka Aranđelovcu bila ispravna i odvijao se saobraćaj ?
-
- Mašinovođa
- Poruke: 159
- Pridružen: 02 Apr 2012, 17:19
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
[quote="PECELJ"]Po ovoj karti, izgleda da ste u pravu. Kad se iz Mladenovca krene mormalnom prugom ka Nišu, paralelno sa tom prugom išla je i uzana pruga i posle skretala ka Aranđelovcu.
Mada je čudno da su AU vonici koristili konjsku vuču kad je pruga ka Aranđelovcu bila ispravna i odvijao se saobraćaj ?
Pruga ka Aranđelovcu je bila ispravna pošto na njoj nema velikih objekata čije bi miniranje imalo neki efekat na usporavanje neprijatelja. Zbog naglog povlačenja Srpska vojska nije imala vremena ni ljudstva za neko veliko demontiranje šina i skretnica pa je pruga ostala manje više netaknuta (što nije bio slučaj od Aranđelovca prema Lajkovcu gde je par mostova minirano).
Ali ispravna pruga nije dovoljna. Ova slika je očigledno neposredno nakon zauzimanja ovog prostora u novembru 1915. a tada AU vojska nije imala lokomotive. Sve ispravne lokomotive je Srpska vojska uspela da povuče do Stalaća i Kruševca, gde su ih zarobili Nemci. AU vojska je u Mladenovcu zarobila samo 3 uzane lokomotive ali su one bile neispravne. U tom momentu nije bilo lako ni prebaciti ispravne lokomotive iz Monarhije jer je veza normalnom prugom preko Beograda zbog teških oštećenja bila prekinuta. Ni preko Zabrežja i Lajkovca zbog pomenutih mostova i drugih oštećenja nije još bilo saobraćaja, pa su najbolje rešenje bili konji.
Ovo nije dugo trajalo. Nemci su ustupili deo zarobljenih Srpskih lokomotiva AU vojsci (mada samo privremeno - na pozajmicu, saveznici su saveznici ali ratni plen je uvek vlasništvo onog ko ga zarobi), veza preko Zabrežja je osposobljena pa su dodatne lokomotive prebačene iz Ugarske i brzo je uspostavljen saobraćaj sa lokomotivima.
Mada je čudno da su AU vonici koristili konjsku vuču kad je pruga ka Aranđelovcu bila ispravna i odvijao se saobraćaj ?
Pruga ka Aranđelovcu je bila ispravna pošto na njoj nema velikih objekata čije bi miniranje imalo neki efekat na usporavanje neprijatelja. Zbog naglog povlačenja Srpska vojska nije imala vremena ni ljudstva za neko veliko demontiranje šina i skretnica pa je pruga ostala manje više netaknuta (što nije bio slučaj od Aranđelovca prema Lajkovcu gde je par mostova minirano).
Ali ispravna pruga nije dovoljna. Ova slika je očigledno neposredno nakon zauzimanja ovog prostora u novembru 1915. a tada AU vojska nije imala lokomotive. Sve ispravne lokomotive je Srpska vojska uspela da povuče do Stalaća i Kruševca, gde su ih zarobili Nemci. AU vojska je u Mladenovcu zarobila samo 3 uzane lokomotive ali su one bile neispravne. U tom momentu nije bilo lako ni prebaciti ispravne lokomotive iz Monarhije jer je veza normalnom prugom preko Beograda zbog teških oštećenja bila prekinuta. Ni preko Zabrežja i Lajkovca zbog pomenutih mostova i drugih oštećenja nije još bilo saobraćaja, pa su najbolje rešenje bili konji.
Ovo nije dugo trajalo. Nemci su ustupili deo zarobljenih Srpskih lokomotiva AU vojsci (mada samo privremeno - na pozajmicu, saveznici su saveznici ali ratni plen je uvek vlasništvo onog ko ga zarobi), veza preko Zabrežja je osposobljena pa su dodatne lokomotive prebačene iz Ugarske i brzo je uspostavljen saobraćaj sa lokomotivima.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8217
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Hvala g.sdz361 na detaljnom objašnjenju. Od Vas uvek nešto novo naučimo !
Ja sam za onu sliku zaboravio da navedem da je iz novembra 1915, pa je Vaša pretpostavka tačna.
Takođe za ovu fotografiju iz arhiva AUT je navedeno da je snimljena u Mladenovcu u 11.1915.godine i da je lokomotiva na slici (SDZ36x kasnije ser.72) onesposobljena :
Ja sam za onu sliku zaboravio da navedem da je iz novembra 1915, pa je Vaša pretpostavka tačna.
Takođe za ovu fotografiju iz arhiva AUT je navedeno da je snimljena u Mladenovcu u 11.1915.godine i da je lokomotiva na slici (SDZ36x kasnije ser.72) onesposobljena :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8217
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Konjski prevoz tereta normalnom prugom u blizini Mladenovca za vreme WW I :
Izvor : arhiv AUT
Izvor : arhiv AUT
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8217
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stamica Ralja u vreme WW I :
Izvor . arhiv AUT
Izvor . arhiv AUT
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2469
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Mladenovac
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8217
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga Beograd - Niš
Detalj sa železničke stanice Mladenovac između dva rata :
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Google [Bot] i 37 gostiju