Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Sve vezano za istoriju železnica u Srbiji
Korisnikov grb
presa
Šef stanice
Poruke: 378
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
Mesto: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod presa » 27 Jul 2013, 14:46

Ostaci željezničkog mosta između Petrovaradina i Novog Sada, srušenog 11. aprila 1941. od vojske Kraljevine Jugoslavije.

http://www.google.com
Prilozi
226NoviSad_zps89d08109.jpg
226NoviSad_zps89d08109.jpg (53.39 KiB) Pregledano 758 puta

Korisnikov grb
presa
Šef stanice
Poruke: 378
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
Mesto: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod presa » 02 Avg 2013, 11:21

ivanjz je postavio dve fotografije sa proputovanje bugarskog DMV proizvedenog u Gancovim fabrika u Mađarskoj. To su bile fotografije iz stanice u Subotici i Dimitrovgradu. Na forumu PZ izašlo je još nekoliko.

Stanica Novi Sad i DMV.

http://www.google.com
Prilozi
Nsad.jpg
Nsad.jpg (240.75 KiB) Pregledano 742 puta

Korisnikov grb
presa
Šef stanice
Poruke: 378
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
Mesto: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod presa » 13 Avg 2013, 14:26

Železnička stanica Subotica u nešto novijem izdanju u odnosu na cire-1.

Slika

http://www.google.com

Korisnikov grb
presa
Šef stanice
Poruke: 378
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
Mesto: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod presa » 25 Avg 2013, 09:36

" Most na baržama koji je jedini premoštavao Dunav čitav vek, dobio je saveznika u tzv. železničkom mostu. Ovaj za to vreme moderan most nosio je ime Cara Franje Josifa. Projektovao ga je Karl Bauman, koji je osmislio i tunel ispod Tvrđave 1883. godine. Gradila ga je francuska firma iz Pariza. Radnici na gradnji bili su Italijani iz Lombardije. Most je bio gvozdeni kolos. Kako mu i samo ime kaže služio je kao most preko koga su Dunav prelazili vozovi. Prugu je preko mosta i kroz tunel postavio Nikola Stanković, inženjer iz Stapara. Bio je to čelični div u obliku izdužene grede, dug 432 metra i postavljen uzvodno od pontonskog mosta. Imao je šest betonskih stubova, a najširi je bio prostor za plovidbu između drugog i trećeg stuba, 96 metara. Pored šina bila je i pešačka staza, a na ulazu u 341 metar dug tunel ispod Tvrđave, stajala je vojna straža.
Treba pomenuti da su u isto vreme kada Novi Sad dobija prvi stalni most (1883. godine) i dve gradske četvrti Njujorka, Menhetn i Bruklin, povezane preko Ist Rivera, čuvenim Bruklinskim mostom (dužine 1825 m, širine 26 m, visine 84 m), tadašnjim čudom tehnike, koji je i danas u funkciji. Novosadski drumsko - železnički most je bio daleko skromnijih razmera, ali je on za građane Novog Sada, kao i Bruklinski za građane Njujorka, imao ogroman značaj. Železnički most izgrađen je za potrebe železničkog povezivanja Budimpešte, Subotice, Novog Sada i Zemuna.
Od 1929. godine ovaj gvozdeni most, nosi ime princa Andreja Karađorđevića, trećeg sina kralja Aleksandra. Početkom Drugog svetskog rata, 10. aprila 1941. godine, po nalogu Jugoslovenske vojne komande, ovaj most je porušen, da bi ga ubrzo nakon toga Nemci obnovili od delova prethodnog i konstrukcija donetih čak sa Dona. Na nekoliko mesta su preko mosta bile razapete čelične mreže kao obezbeđenje od bombardovanja. Ipak, prilikom povlačenja 22. oktobra 1944. godine, Nemci su ga digli u vazduh. Na mestu gde je most stajao i danas su uočljivi ostaci stubova i tunel koji se useca u stenu na kojoj leži Petrovaradinska tvrđava."

http://www.google.com
Prilozi
zeleznicki-most_1.jpg
zeleznicki-most_1.jpg (43.67 KiB) Pregledano 708 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4779
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod ivanjz » 09 Nov 2013, 16:50

Nj.K.V. Kralj Aleksandar I Karađorđević vrši smotru počasne čete u železničkoj stanici Novi Sad prilikom posete 1934. godine, nekoliko meseci pre tragične smrti.

http://www.google.com
Prilozi
Kralj-Novi-Sad-1934.jpg
Kralj-Novi-Sad-1934.jpg (87.22 KiB) Pregledano 675 puta

alend
Vozovođa
Poruke: 240
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:00
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod alend » 11 Nov 2013, 11:10

Železnička stanica Sremski Karlovci.
Prilozi
SremskiKralovcistanica.jpg
SremskiKralovcistanica.jpg (186.66 KiB) Pregledano 770 puta

Korisnikov grb
ivanjz
Uber minister
Poruke: 4779
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod ivanjz » 23 Nov 2013, 11:26

Još malo pa 130 godina pruge Novi Sad - Zemun.

http://www.google.com
Prilozi
8z51.jpg
8z51.jpg (128.98 KiB) Pregledano 755 puta

alend
Vozovođa
Poruke: 240
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:00
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod alend » 28 Nov 2013, 14:02

Stara razglednica železničke stanice u Subotici.
Prilozi
Subotica.jpg
Subotica.jpg (170.47 KiB) Pregledano 735 puta

Korisnikov grb
cira-1
Direktor železnice
Poruke: 1284
Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod cira-1 » 15 Dec 2013, 12:34

Juče, 14.12.2013. godine u Zemunu, u Galeriji Stara Kapetanija, Kej osobođenja 8 otvorena je izložba pod nazivom - Železnička stanica Zemun 188 - 1970. Izložba je otvorena do 22.12.2013.

Dva snimka sa izložbe :

Osoblje ložionice ispred lokomotive, pedesetih godina dvadesetog veka

Slika

Novinski članci

Slika

Korisnikov grb
presa
Šef stanice
Poruke: 378
Pridružen: 30 Mar 2012, 11:15
Mesto: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Porukaod presa » 10 Jan 2014, 11:21

U stanici Batajnica 1914. godine. Istovar naoružanja.

http://www.google.com
Prilozi
Batajnica-1914.jpg
Batajnica-1914.jpg (146.98 KiB) Pregledano 669 puta


Povratak na “Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Bing [Bot] i 2 gosta