Stranica 28 od 41

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 11 Jan 2017, 12:50
od ivanjz
Svedočanstvo Zlatevski Ilije o položenom zvanju za mašinovođu.

http://www.google.com

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 01 Feb 2017, 12:38
od PECELJ
Železnička stanica Skoplje 1889.godine :
Skopje_1889.jpg
Skopje_1889.jpg (165.51 KiB) Pregledano 2553 puta

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 07 Maj 2017, 13:12
od ivanjz
Stara turska razglednica železničke stanice Ristovac koj je bila granična stanica.

http://www.google.com

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 07 Maj 2017, 17:17
od sdz361
ivanjz piše:Stara turska razglednica železničke stanice Ristovac koj je bila granična stanica.
Ovo nije stanica Ristovac već stanica Zibevče/Žbevac. Ristovac je bio Srpska (SDŽ) a Zibevče Turska (CO) pogranična stanica. Za razliku od Austro -Ugarske i Bugarske, sa kojima je dogovoroeno postojanje zajedničkih pograničnih stanica (Beograd sa MAV i Caribrod sa BDŽ), sa Turskom takav sporazum nikako nije mogao da se postigne. Zato su na pruzi Vranje - Skoplje, na državnoj granici podignute dve posebne pogranične stanice. Bile su udaljene oko osamsto metara, a na samoj granici preko koloseka je postavljena kapija, koja se otključavala i otvarala kad je voz trebao da pređe (kao sad na prelazima na kojima su zbog izbeglica postavljene ograde). Preko granice su prolazile samo same lokomotive koje su na tuđoj teritoriji preuzimale voz i prevlačila ih do svoje stanice. Nikavih zajedničkih i istovremenih operacija i kontrola nije bilo, niti su lokomotive mogle da prelaze direktno sa voza na voz, več su uvek išle reži (same) po voz preko granice, pa je postupak na ovoj granici bio mnogo dugotrajniji i neekonomičniji od onog na zajedničkim stanicama.

Stanica Zibevče/Žbevac je prilično oštećanja tokom Kumanovske bitke 1912. godine jer se nalazila na pravcu glavnog prodora Srpske vojske. I pored toga je opravljena i ostala u funkciji, iako je postojanje dve velike stanice na tako maloj udeljanosti nakon prisajedinjenja tih krajeva Srbiji postalo prilično nepotrebno. Stanica je ponovo dosta oštećena prilikom povlačenja Nemaca 1918. godine.
Zvanično je ukinuta 01.04. 1919. godine. To je bilo i logično. njeno obnavljanje nakon prvog svetskog rata, kada je cela železnička mreža u Srbiji zbog ratnih razaranja bila u izuzetno lošem stanju bi bilo krajnje neracionalno trošenje sredstava i vremena.

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 07 Maj 2017, 18:46
od ivanjz
Vrlo lep tekst gospodine sdž361. Hvala!

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 20 Maj 2017, 13:26
od ivanjz
Popravljeni most kod Velesa u I svetskom ratu.

http://www.google.com

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 21 Maj 2017, 12:03
od ivanjz
Železnička stanica Kilkis Aspros na pruzi Solun - Đevđelija.

http://www.google.com

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 10 Jun 2017, 12:48
od PECELJ
Odavno nismo imali fotografiju pruge kroz Demir Kapiju a uvek su zanimljive :
769_001 demir kapija.jpg
769_001 demir kapija.jpg (237.17 KiB) Pregledano 2364 puta

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 16 Jun 2017, 11:31
od PECELJ
Putnička kompozivija sa lokomotivom JŽ 20-166 na čelu u blizini Stanice Skoplje :
15334238376_c60a59059b_b 20-166 Mak SK.jpg
15334238376_c60a59059b_b 20-166 Mak SK.jpg (141.26 KiB) Pregledano 2343 puta

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Poslato: 19 Jun 2017, 10:05
od PECELJ
Železnička stanica Leskovac 1916.godine :
s-l1600 Leslovac 1916.jpg
s-l1600 Leslovac 1916.jpg (135.85 KiB) Pregledano 2316 puta
Izvor : ebay